Telia Company

Telia Company – recensioner om Balans mellan arbete och fritid

3.6Lön och förmåner

Hittade 71 recensioner som matchade sökningenVisa alla 173 recensioner

Rekommenderar

Telia Company har en fantastisk företagskultur, trevlig arbetsmiljö och bra lön och förmåner. Det är en arbetsplats för dig som vill jobba med förändringar på lång sikt. Nackdelen är att många ofta byter dina roller, och det är svårt att påverka sin egen situation. Jag har bytt chef sex gånger på tr

Fördelar

God stämning, bra värderingar i företaget

Nackdelar

Ständiga omorganisationer

Katastrof

Ledning katastrof. Man får tycka och tänka precis som man vill. Så länge man tycker som ledningen. Passar det inte så kan du gå. Det är kulturen på kundtjänsten. Ledningen väljs utifrån vem som fjäskar mest. Samt roller. Kompetens är ingenting dom lägger värde i. Så länge du ler och säger vad dom vill höra så är du golden. Dom predikar högt i tak. Vilket inte stämmer. För när du väl har högt i tak och säger vad du faktiskt tycker. Och ger någon form av kritik. Så kommer dom med en varning från HR där det står en massa skit om dig som inte är sant. Men dom är i ledningen så ditt ord betyder inte ett skvatt. Dom i princip säger. "Kolla vad vi har på dig" va tyst nu eller så blir det värre för dig. Och många kollegor väljer då att hålla tyst av rädslan. Men skadan är gjord. Du blir behandlad som smuts tills dom får som dom vill och du lämnar jobbet. Ledningen styrs av barn som låtsas arbeta. Dom försöker låtsas som att dom har mycket att göra. Men alla vet att det är BS. Dom snor pengar från företaget bara kan man säga. Så tycker du om dålig lön, orättvisa och liberala maskar till barn ledningen. Då är Telia för dig! Lycka till

Fördelar

Bra kollegor

Nackdelar

Allt annat

Dåliga löner och dåliga chefer

Förundras över hur man lyckas fånga en av de sämsta personerna jag mött som försäljningsdirektör. Inte insatt i säljarens uppgifter, kan ej besvara ens frågor och saknar affärsmannaskap. Pinsamt på ett så stort bolag.

Fördelar

Komma och gå som man vill om man klarar budget vilket jag ofta var ensam om.

Nackdelar

Riktigt dåliga löner

Dålig lön men en bra ungdomskultur

Jag är 21 år gammal och har några jobb med mig i bagaget. Min åsikt som många håller med om på Telia/Teleperfomance är att det är väldigt dålig lön och att andra anställda inte trivs. Telia utbildar nya människor hela tiden för jobb hos dem (eftersom folk säger upp sig hela tiden förmodar jag). Det är extremt mycket att lära sig. Det finns ungefär 16 datorsystem att lära sig, samt regler och villkor. Jag är fortfarande i utbildning/praktik/nesting och i min utbildningsgrupp är vi 10 personer. Alla förutom 3 personer vill säga upp upp sig redan. Vi har gått runt och pratat med andra kollegor och inte en enda säger att de trivs. Folk sjukanmäler sig för de tycker att det är pest att gå till jobbet. Jag vill dock ge en stor eloge till vår utbildare för stort tålamod och engagemang! Jag har en kollega som jobbade på Telias egen kundtjänst där uppdraget inte hade getts till teleperfomance och där ska det tydligen vara mycket bättre. Det är teleperfomances villkor och regler som gör det jobbigt för anställda, inte företagen som har gett de uppdrag att hålla i deras kundtjänst. Kommer du 1 min sent från din rast kommer det räknas in som ogiltig frånvaro. Jag jobbar heltid och har en garantilön på 14.000kr/133 timmar INNAN skatt. Jag tjänade mer på mitt förra jobb när jag jobbade 60-80%. Du får inte ta med dig mobilen in i arbetslokalen, du får heller inte ha några som helst papper, pennor eller flaskor på ditt skrivbord. Du får ha max 2 muggar som kommer från deras egna kaffemaskin. Mellan samtalen som du tar får det bara ta 60 sekunder. Alltså vill de att du bara ska mata samtal -

Fördelar

Kaffemaskin, frukt, trevliga kollegor

Nackdelar

Dålig lön, strikta villkor

en Arbetsmiljö som präglas av att alla är rädda för att få sparken

Dålig personalpolitik Massa ja sägande chefer som inte vågar diskutera med sina chefer nybergs andan sitter i

Sök aldrig jobb på Telia

Jag har nu jobbat på Telias kundservice i ganska precis 2 år. Allt handlar om att spara pengar, har nog aldrig varit med om ett snålare företag. De höjer priserna på sina produkter, utan att de förbättrats. De sänker nivån på deras kundtjänst/support genom att varsla kompetent personal eller driva dom till att söka nytt jobb. De tar istället in personal från externa partners, utan vettig utbildning och ingen att fråga om hjälp, då de tog bort kompetenslinorna man kan ringa till, detta pågrund av att det tog för mycket tid från att svara på kundsamtal. De låter istället den kompetenta in-house personalen som finns kvar att städa upp efter dessa kollegor, då kunden behöver ringa tillbaka till oss då de inte fått hjälp. De kan inte heller se att detta blivit ett problem. Utan de tror att anledningen till att det är så långa köer är för att personalen inte tar sin lunch när dom ska och har då börjat ge ogiltig frånvaro, om man blivit fast i ett långt samtal och inte kunnat ta sin lunch när planerat. Finns massor av nackdelar jag kan ta upp med detta företag, men denna kommentar hade inte räckt till. Tex att de ger felaktiga löner, sparkar även ledare eller driver dom till uppsägning (har haft 6 chefer på 2 år), dåliga löner för jobbet man gör (ingen ökning ifall man får fler utbildningar/är mer kompetent), dåliga arbetstider, orimligt höga säljkrav, orimligt höga krav på bra siffror i övrigt osv. Hade bytt jobb för länge sedan om det inte varit för att detta jobb gett mig en depression och jag blev sjukskriven 6 månader.

Fördelar

Bra kollegor, jobbtelefon/abonnemang och gratis Telia Play

Nackdelar

Allt annat

Helt okej

Bra kultur på kontoret men lönen sett till det man gjorde var låg

Dåligt företag

Dålig lön, dåliga arbetstider, man blev uttråkad där

Roligt och givande jobb, dålig ledning

Riktigt roligt och givande jobb och du kommer att utvecklas mycket som person. Arbetsuppgifter tillhör kundservice samt försäljning, så det går lätt att knyta kundkontakter och band. Det är dock ett snålt företag som höjer priset hela tiden på tjänster och det märktes på bara ett halvår i butik att det snålades in rejält på både säljtävlingar, tillgänglighet till bonus och förmåner. Jag hade en fruktansvärt dåligt chef samt ionschef som pratade om Telias budget och hur bra det gick för företaget framför oss anställda när de precis hade struntat i att lägga några timmar alls månaden framöver på mig och ett flertal kollegor, utan att säga något. En väldigt osäker anställning d de bara kör timmar, och ingen lovad procent. Min chef gjorde mig arbetslös och jag fick en och en halv vecka på mig att hitta jobb. Ska du känna dig någorlundaa trygg, är det en fast anställning som krävs. Bra underlag till provision och bra lön om du jobbar mycket.

chefskonsult

En typisk dag skulle innebära mycket data analys, presentation förberedelser och möte med olika gruppchefer eller specialister.

Extremt själviskt företag

Efter jag vart här 1 år har det vart den sämsta arbetsplatsen jag någonsin kunnat tänka mig. Det börjar med att de anställer timanställda och lovar dom fast anställning senare, vilket aldrig kommer hända. Du får 2 dagars utbildning som du inte lär dig någonting på sedan får du lära dig allting helt själv. Sedan börjar man i butiken och kunderna kommer in i butiken. Varje dag får man skäll av kunder för att företaget gör ett pissigt jobb. Höjer priserna, fulsäljer, vägrar hjälpa befintliga kunder då allt handlar om nya kunder och deras kundtjänst som har väntetid på 5timmar vägrar hjälpa kunderna eller väldigt ofta faktiskt lägger på luren på kunden. Samtidigt som man försöker hjälpa kunderna så har man en budget att man måste sälja för helt sjuka mål varje dag, når du inte det varje dag i en månad får du ingen provision alls, och då står du där med en helt sjukt låg lön. Cheferna i butikerna är folk som aldrig vart i butik innan och inte vet hur det fungerar, de sitter bokstavligt talat och rullar tummarna om dagarna och tjatar om hur man måste sälja mer, men inte hur. Kort sagt, börja inte jobba här.

Fördelar

personalabonnemang och sjukt härliga kollegor

Nackdelar

helt ärligt, allt annat

Osäkert och dålig kultur

Ett företag med mycket visioner men liten respekt för anställda . Låga löner med jämförelse av liknande titlar på andra företag

Fantastisk arbetsplats

En fantastisk arbetsgivare som ger alla möjligheter att få växa i sin egen takt.

Productive and fun workplace

Good management, fun atmosphere, and good support as well as growth opportunities within the company. People are friendly, and the workforce is diverse.

Lärorikt, spännande

Har lärt mig mycket om administration och att vara noggrann. Jag tycker att arbetsdagarna är lärorika och gillar verkligen kulturen inom företaget då alla kollegor är trevliga och man känner sig som en i gänget. Arbetsmiljön är verkligen toppbetyg med ljusa och moderna färger och mycket yta som man kan röra sig på. Den svåraste delen med jobbet är när det kommer in ärenden som är väldigt otydliga och innehåller ytterst lite information. Den bästa delen av jobbet är all den erfarenhet som jag fått under tiden och verkligen utvecklat en förståelse för hur ett administrativt jobb fungerar och hur alla system hänger ihop osv.

Spännande bolag

Fast telefoni och fasta förbindelser var då mycket större än i dag men det var en intressant miljö med många utvecklingsmöjligheter.

Good place

Work , talk to customers, help them with problems, Eat fruit and go home be happy i liked this job alot. management was super nice. and the education was awesome

Fördelar

fruits every day

Nackdelar

no cons

New Telecom

Ständiga förändringar, ser möjligheter, fokus på framtiden.

Fördelar

Möjligheter till utveckling

Engagerade medarbetare

Högt tempo, engagerade medarbetare. Möjlighet att pröva på olika saker. Inspirerande arbetsmiljö.

Okej förmåner, allt annat är undermåligt.

Du har ett tjänsteabonnemang att nyttja privat, samt tillgång till samtliga TV-kanaler via Telia Play-appen. Det är väl det som är bra. Annars präglas arbetet på Telia av att känna sig som ett försöksdjur. Du kastas frekvent från passtider på 6 timmar en dag, till 7,5 timmar nästa dag, till 9 timmar nästa dag, sen en ledig dag på en torsdag, för att avrunda veckan med ett stängningspass på 7 timmar en fredag. Finns inget som helst kontinuitetstänk, och det märks att man är där för att utnyttjas till MAX. Finns nästan noll möjligheter att avancera uppåt. Det du kan bli nuförtiden är "Senior medarbetare", vilket innebär att du får medlyssna med dina kollegor ibland, allt för att hjälpa dem att använda den käcka "Teliadialogen" bättre. Den här Teliadialogen är vad största delen av din bonus baseras på f.ö. Så... om du gillar att slava, prata enligt ett manus, ha noll kontroll över din vardag samt gillar att slicka uppåt och sparka neråt (för att ha ens minsta chans att lämna kundtjänst/support), då är Telia THE PLACE TO BE.

Fördelar

Okej förstajobb efter gymnasiet.

Nackdelar

Dåliga arbetstider, dålig lön, litet utrymme att avancera uppåt, du får inte ha en personlig dialog.

Dåligt dåligt dåligt!

Telia är en arbetsgivare som inte bryr sig om sina anställda. Dem sparkar kompetenta ledare för att dra in nya som inte har någon form av erfarenhet och som inte ens kan svara på frågor som nyanställda timmisar kan. Jag jobbade på Telia i lite mer än två år och presterade väl över mina kollegor. På Telia så är kritik samma som gnäll. Är du missnöjd med något så får du antingen acceptera det och låtsas som att det inte händer, eller byta arbetsplats. Hade aldrig någonsin kunnat rekommendera Telia till någon! Varken som tjänsteleverantör eller som arbetsgivare.

Fördelar

Inget

Nackdelar

Dålig styrning i företaget, saknar ledarskap, otrevliga chefer

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Telia Company. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.7

• Telia Company
  • Balans mellan arbete och fritid