Telia Company recensioner av medarbetare

Hittade 79 recensioner som matchade sökningen Se alla 105 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Rolig arbetsmiljö
Prao butikssäljare (Tidigare anställd) –  Skövde20 november 2018
Kul att prova på och jobba som butikssäljare, prata mycket med människor och prata om telefoner och teknik som jag är intresserad utav.
Engagerade medarbetare
Head of Sales Operations (Nuvarande anställd) –  Solna18 oktober 2018
Högt tempo, engagerade medarbetare. Möjlighet att pröva på olika saker. Inspirerande arbetsmiljö.
bra arbetsplats
Telias support (Nuvarande anställd) –  Norrköpings kommun15 oktober 2018
bra arbetsplats
fina lokaler
ordning och reda
bra struktur
Arbetsplatskultur
Okej förmåner, allt annat är undermåligt.
Kundrådgivare (Tidigare anställd) –  Luleå12 oktober 2018
Du har ett tjänsteabonnemang att nyttja privat, samt tillgång till samtliga TV-kanaler via Telia Play-appen. Det är väl det som är bra.

Annars präglas arbetet på Telia av att känna sig som ett försöksdjur. Du kastas frekvent från passtider på 6 timmar en dag, till 7,5 timmar nästa dag, till 9 timmar nästa dag, sen en ledig dag på en torsdag, för att avrunda veckan med ett stängningspass på 7 timmar en fredag.

Finns inget som helst kontinuitetstänk, och det märks att man är där för att utnyttjas till MAX.

Finns nästan noll möjligheter att avancera uppåt. Det du kan bli nuförtiden är "Senior medarbetare", vilket innebär att du får medlyssna med dina kollegor ibland, allt för att hjälpa dem att använda den käcka "Teliadialogen" bättre. Den här Teliadialogen är vad största delen av din bonus baseras på f.ö.

Så... om du gillar att slava, prata enligt ett manus, ha noll kontroll över din vardag samt gillar att slicka uppåt och sparka neråt (för att ha ens minsta chans att lämna kundtjänst/support), då är Telia THE PLACE TO BE.
Fördelar
Okej förstajobb efter gymnasiet.
Nackdelar
Dåliga arbetstider, dålig lön, litet utrymme att avancera uppåt, du får inte ha en personlig dialog.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 1Rapportera
Dåligt dåligt dåligt!
Vice Butikschef (Tidigare anställd) –  Helsingborgs kommun8 oktober 2018
Telia är en arbetsgivare som inte bryr sig om sina anställda. Dem sparkar kompetenta ledare för att dra in nya som inte har någon form av erfarenhet och som inte ens kan svara på frågor som nyanställda timmisar kan.

Jag jobbade på Telia i lite mer än två år och presterade väl över mina kollegor.
På Telia så är kritik samma som gnäll. Är du missnöjd med något så får du antingen acceptera det och låtsas som att det inte händer, eller byta arbetsplats.

Hade aldrig någonsin kunnat rekommendera Telia till någon! Varken som tjänsteleverantör eller som arbetsgivare.
Fördelar
Inget
Nackdelar
Dålig styrning i företaget, saknar ledarskap, otrevliga chefer
Arbetsplatskultur
Ett företag som ser bra ut men ruttnar inifrån
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Helsingborgs kommun3 oktober 2018
Har jobbat på Telia i cirka två år. När man börjar sin utbildning hos Telia så talar dem om hur mycket dem omsätter, hur stor del av marknaden dem har samt att det finns tusentals möjligheter att arbeta upp sig. Detta är alltifrån sanningen. Under mina två år på Telia så har jag som säljare presterat över budget närapå var månad. Du blir inte belönad för hårt arbete. Istället ställer dem högre krav på dig och nöjer sig inte förrän du antingen blir utbränd eller hittar en vettigare arbetsplats. Cheferna över butikscheferna bryr sig inte om sina anställdas välmående. Man tar bakåtsträvande beslut och ställer orimliga krav på vissa anställda.
Telia har också länge värnat över sin såkallad ”Speak up kultur”. Detta då dem påstår sig tycka att det är bra att anställda säger ifrån när dem tycker annorlunda, kommer med idéer och dylikt. Hur blir detta då belönat? Precis som allting annat - inte alls. Den butik som jag jobbade i har nyligen ”sagt upp” fyra stycken anställda för just denna anledningen. Man vill inte ha anställda som ställer krav på arbetsgivaren och man bestraffar dessa anställda därefter.
Så som jag och andra av mina kollegor och före detta kollegor har uppfattat det så vill Telia att du alltid ska falla in i ledet och kommer du med idéer som är vettigare och mer logiska än dina chefer så riskerar du ditt jobb. Telia har också en förmåga att sparka kompetenta ledare under omorganisationer för att sedan anställda ledare utan erfarenhet och förmåga att faktiskt leda.
Då Telia tappar mer och mer förtroende hos sina anställda, särskilt i butiker, som är Telias ansikte
  mer... utåt, så gör kunderna det också.

Kortsammanfattat så är Telia en arbetsplats där du snabbt kommer se hur stora företag arbetar, där dem inte ser människor som människor, och där löner blir felutbetalda (ex fick 4000kr en månad då jag skulle få ca 20.000kr) och där högsta cheferna tar ut orimliga miljonbelopp i semesterersättning till sig själva.

Vill du jobba åt en arbetsgivare som inte bryr sig om dig och struntar i om du presterar väl eller ej? Som inte bryr sig om ditt välmående eller dina kollegors?
För all del, sök.
  mindre
Fördelar
Bra kollegor
Nackdelar
Dåliga förmåner, dåliga ledare, orimliga krav, låga löner
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Arbetsplatskultur
En stor organisation som tappat bort hur viktiga människor är.
Ledare (Tidigare anställd) –  Skåne Län25 september 2018
Har arbetat länge med detta företag och har varit med om många olika ledare och omorganisationer, men tyvärr har fokuset på pengar gjort att man tappat bort hur viktiga de personer som jobbar här är för företagets framgångar.
Bra utvecklingsmöjligheter
Kundtjänstmedarbetare (Tidigare anställd) –  Luleå24 september 2018
Telia är ett företag som värderar hårt arbete och noggrannhet, där dem som är villiga att lägga ner hårt arbete utan någon konkret belöning belönas.
Där man ser relevans i att stå och mata ut siffror även på dem avdelningar som inte arbetar med försäljning, och kan man förstå att liksom med de flesta företag så är även Telia vinstdrivande i allting dem gör.
Fördelar
bra utvecklingsmöjligheter
Nackdelar
Hårt styrt uppifrån.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 1Rapportera
Här triva jag!
Orderspecialist/kundingång (Tidigare anställd) –  Jönköping19 september 2018
En arbetsplats med bra teamanda där vi hjälps åt att fixa dagens jobb.
Ibland är lugnt iblanda är det lagom ibland är det mycket.

En ledare som ger mig fria händer att lägga upp mitt jobb som jag vill bara det blir gjort, och som är ändå någon att bolla problem med.

Svårt att ibland blir tvungen att prioritera då allt inte hinns med.

Det bästa med jobbet är kundkontakterna!
Arbetsplatskultur
Företag som inte följer med i utvecklingen
Utvecklare (Nuvarande anställd) –  Sverige31 augusti 2018
Stelt företag som bygger tjänster på oroväckande gammal teknik. Det finns få, eller inga möjligheter att utveckla sin kompetens inom moderna tekniker. Man blir fast i väldigt gamla lösningar och nytänkande är inte välkommet. Antalet mellanchefer som vänder papper och agerar nickedockor uppåt är oproportionerligt stor. Man tappar snabbt sitt värde i marknaden av att jobba här.
Fördelar
Trevliga kollegor
Nackdelar
Ultrakonservativa och oengagerade mellanchefer
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
Tråkig arbetsplats
Kundrådgivare (Tidigare anställd) –  Göteborg12 augusti 2018
Svara på så många samtal som möjligt och hjälpa kunder med borttappade lösenord.
Fördelar
Noll
Nackdelar
Noll
Arbetsplatskultur
Stressad personal, ohälsosamma arbetsförhållanden och krav
Teknisk support (Tidigare anställd) –  Sundsvall22 juli 2018
Personalen har krav som få lyckas nå upp till, ännu färre på sikt med tanke på hälsan. De som inte lever upp till kraven ersätts. Mycket rörelse i nyanställningar. Jag var en duktig säljare och gjorde en deal med min chef, jag skulle vara näste person som fick fast tjänst om jag levererade x över mål i %. Sen kom den dagen en person skulle sluta, men efter den senaste idéen om massiv omorganisation så var det mer lämpligt att ta in en person som inte alls kunde mitt jobb eftersom vi nu skulle arbeta med både vad jag gjorde och vad den andre personen nu gjorde idag. Den personen fick min fasta tjänst och jag blev erbjuden min fjärde (?) förlängda vikariat/provanställning/tidsbegränsade anställning. Jag tackade nej och har aldrig ångrat att jag tog mig därifrån!
Nackdelar
Ledning, arbetsklimat, stress
Roligt, givande och spännande
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Haninge kommun26 juni 2018
Man sålde abonnemang för mobilt, tv och bredbands syfte. Kollegorna är bland de bästa man kan ha och man hjälps åt så bra och mycket.
Arbetsplatskultur
Många olika typer av typer av jobb
IT expert (Nuvarande anställd) –  Sundsvall24 maj 2018
Beslutsgången kan vara väldigt långsam,så man bör vara proaktiv och kunna ta egna beslut. Det bästa är att det finns mycket framtidstro och innovationskraft, det sämsta är att det finns många bakåtsträvare.
Fördelar
Många karriärvägar
Nackdelar
Inte marknadsledande gällande lön och vidareutbildning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 2Rapportera
Good starting place
Accountant (Nuvarande anställd) –  Stockholm, Sweden30 april 2018
Really good place to get going in your career. Not the best place to move upwards as they tend to look outside for vacant spots.

Fun place to be and really nice work environment!
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 2Rapportera
Stimulerande och utvecklande arbetsmiljö
Project leader/Intern (Tidigare anställd) –  Göteborg15 april 2018
Har låtit mig utvecklas och ta mycket eget ansvar.
Dålig styrning
VP (Tidigare anställd) –  Stockholm8 april 2018
Företaget saknar en affärsmässig och långsiktig styrning. Ett ledarskap som siktar kortsiktigt och inte bygger för framtiden.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9NejRapportera
Great place to work
Customer Service / Sales / Customer Retention (Tidigare anställd) –  Sweden2 april 2018
One of Sweden's largest telecommunications companies. Great career development opportunities.
Fun place to work, great team environment.
Excellent management.
Arbetsplatskultur
Bra arbetsplats, svårt att komma vidare
Kundtjänst (Tidigare anställd) –  Göteborg19 mars 2018
Bra arbetsplats, stannade länge och gjorde även praktik under untbildningen. Svårt att komma vidare och få en bättre tjänst.
Stort arbets- och ansvarsområde
Marknadschef (Tidigare anställd) –  Stockholm23 januari 2018
Befattningen var mycket givande för min utveckling. Arbetsuppgifterna omfattade hela arbetsområdet för Telia.

Jag har haft stor användning av de erfarenheter som jag gjorde under denna tid.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 2Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Telia Company. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,8