Telia Company

Recensioner från anställda på Telia Company

Telia Company har en fantastisk företagskultur, trevlig arbetsmiljö och bra lön och förmåner. Det är en arbetsplats för dig som vill jobba med förändringar på lång sikt. Nackdelen är att många ofta byter dina roller, och det är svårt att påverka sin egen situation. Jag har bytt chef sex gånger på tr
Fördelar
God stämning, bra värderingar i företaget
Nackdelar
Ständiga omorganisationer
Dålig personalpolitik Massa ja sägande chefer som inte vågar diskutera med sina chefer nybergs andan sitter i
Jag har nu jobbat på Telias kundservice i ganska precis 2 år. Allt handlar om att spara pengar, har nog aldrig varit med om ett snålare företag. De höjer priserna på sina produkter, utan att de förbättrats. De sänker nivån på deras kundtjänst/support genom att varsla kompetent personal eller driva dom till att söka nytt jobb. De tar istället in personal från externa partners, utan vettig utbildning och ingen att fråga om hjälp, då de tog bort kompetenslinorna man kan ringa till, detta pågrund av att det tog för mycket tid från att svara på kundsamtal.
De låter istället den kompetenta in-house personalen som finns kvar att städa upp efter dessa kollegor, då kunden behöver ringa tillbaka till oss då de inte fått hjälp.

De kan inte heller se att detta blivit ett problem. Utan de tror att anledningen till att det är så långa köer är för att personalen inte tar sin lunch när dom ska och har då börjat ge ogiltig frånvaro, om man blivit fast i ett långt samtal och inte kunnat ta sin lunch när planerat.

Finns massor av nackdelar jag kan ta upp med detta företag, men denna kommentar hade inte räckt till. Tex att de ger felaktiga löner, sparkar även ledare eller driver dom till uppsägning (har haft 6 chefer på 2 år), dåliga löner för jobbet man gör (ingen ökning ifall man får fler utbildningar/är mer kompetent), dåliga arbetstider, orimligt höga säljkrav, orimligt höga krav på bra siffror i övrigt osv.

Hade bytt jobb för länge sedan om det inte varit för att detta jobb gett mig en depression och jag blev sjukskriven 6 månader.
Fördelar
Bra kollegor, jobbtelefon/abonnemang och gratis Telia Play
Nackdelar
Allt annat
Skulle aldrig rekommendera Telia som arbetsgivare, inte ens till min värsta ovän.
Fördelar
När arbetsdagen är över.
Nackdelar
Finns inte utrymme att nämn alla här, men MÅNGA är dem!
Mycket kunder med mycket varierande frågor, en dag är intressant och spännande, man vet aldrig vad som händer.
Bra kultur på kontoret men lönen sett till det man gjorde var låg
Es war ein guter Arbeitsplatz mit gut ausgebildetem Personal.
Dålig lön, dåliga arbetstider, man blev uttråkad där
Riktigt roligt och givande jobb och du kommer att utvecklas mycket som person. Arbetsuppgifter tillhör kundservice samt försäljning, så det går lätt att knyta kundkontakter och band. Det är dock ett snålt företag som höjer priset hela tiden på tjänster och det märktes på bara ett halvår i butik att det snålades in rejält på både säljtävlingar, tillgänglighet till bonus och förmåner. Jag hade en fruktansvärt dåligt chef samt ionschef som pratade om Telias budget och hur bra det gick för företaget framför oss anställda när de precis hade struntat i att lägga några timmar alls månaden framöver på mig och ett flertal kollegor, utan att säga något. En väldigt osäker anställning d de bara kör timmar, och ingen lovad procent. Min chef gjorde mig arbetslös och jag fick en och en halv vecka på mig att hitta jobb. Ska du känna dig någorlundaa trygg, är det en fast anställning som krävs. Bra underlag till provision och bra lön om du jobbar mycket.
Företaget tar inte hand om sina anställda. Du Kan närsomhelst bli varslad oavsett om du ha ett kontrakt 6månader. Dålig dag får du inte ha det är bara att leverera.
Indeed is a great place to learn, but only for a couple of years.
Specially the CSC area is not that much respected, therefore you feel your area is the one that has to be in charge of every problem no one knows how to deal with.
En typisk dag skulle innebära mycket data analys, presentation förberedelser och möte med olika gruppchefer eller specialister.
Bra erfarenhet i livet. Utmanat min stresstålighet, tålamod, bekvämlighetszon.
Bra och avslappnad arbetsplatskultur. Flexibla arbetstider och frihet under ansvar.
Efter jag vart här 1 år har det vart den sämsta arbetsplatsen jag någonsin kunnat tänka mig. Det börjar med att de anställer timanställda och lovar dom fast anställning senare, vilket aldrig kommer hända. Du får 2 dagars utbildning som du inte lär dig någonting på sedan får du lära dig allting helt själv. Sedan börjar man i butiken och kunderna kommer in i butiken. Varje dag får man skäll av kunder för att företaget gör ett pissigt jobb. Höjer priserna, fulsäljer, vägrar hjälpa befintliga kunder då allt handlar om nya kunder och deras kundtjänst som har väntetid på 5timmar vägrar hjälpa kunderna eller väldigt ofta faktiskt lägger på luren på kunden. Samtidigt som man försöker hjälpa kunderna så har man en budget att man måste sälja för helt sjuka mål varje dag, når du inte det varje dag i en månad får du ingen provision alls, och då står du där med en helt sjukt låg lön. Cheferna i butikerna är folk som aldrig vart i butik innan och inte vet hur det fungerar, de sitter bokstavligt talat och rullar tummarna om dagarna och tjatar om hur man måste sälja mer, men inte hur.
Kort sagt, börja inte jobba här.
Fördelar
personalabonnemang och sjukt härliga kollegor
Nackdelar
helt ärligt, allt annat
Ett företag med mycket visioner men liten respekt för anställda . Låga löner med jämförelse av liknande titlar på andra företag
En fantastisk arbetsgivare som ger alla möjligheter att få växa i sin egen takt.
Som den största telekomoperatören i sverige ligger Telia i framkant tekniskt, 5G står runt hörnet och anläggningarna är på gång.
Fördelar
Tjänstelur inkluderat obegränsat av allt.
Nackdelar
Stressigt, hög arbetsbelastning
Jag har själv jobbat åt dom i 20år tidigare, och det var ett bra företag med mycket trevligt o spännande jobb o arbetskompisar.
Men det blev annorlunda på 90-talet när det inte längre var statligt.

Jag var kvar 1992 o 1996 när uppsägningarna var störst.
Fördelar
Bra och snabba jobb, bl.a vid kunderna.
Nackdelar
Lite mycket övertidsjobb.
Har ett öppet kontorslandskap som kan uppfattas lite rörigt. Arbetsmoralen är dock hög och en stor frihet finns i arbetssätt.
Ledningen försöker så gått det går att få bort den gamla Televerkskulturen, vilket man kommit en bra bit på.

Arbetar mycket med nya arbetsredskap för att förbättra produktiviteten och för att minska resandet.
Fördelar
Frihet under ansvar
Good management, fun atmosphere, and good support as well as growth opportunities within the company.
People are friendly, and the workforce is diverse.