Telia Company recensioner av medarbetare

Hittade 88 recensioner som matchade sökningen Se alla 116 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Extremt själviskt företag
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Göteborg14 november 2019
Efter jag vart här 1 år har det vart den sämsta arbetsplatsen jag någonsin kunnat tänka mig. Det börjar med att de anställer timanställda och lovar dom fast anställning senare, vilket aldrig kommer hända. Du får 2 dagars utbildning som du inte lär dig någonting på sedan får du lära dig allting helt själv. Sedan börjar man i butiken och kunderna kommer in i butiken. Varje dag får man skäll av kunder för att företaget gör ett pissigt jobb. Höjer priserna, fulsäljer, vägrar hjälpa befintliga kunder då allt handlar om nya kunder och deras kundtjänst som har väntetid på 5timmar vägrar hjälpa kunderna eller väldigt ofta faktiskt lägger på luren på kunden. Samtidigt som man försöker hjälpa kunderna så har man en budget att man måste sälja för helt sjuka mål varje dag, når du inte det varje dag i en månad får du ingen provision alls, och då står du där med en helt sjukt låg lön. Cheferna i butikerna är folk som aldrig vart i butik innan och inte vet hur det fungerar, de sitter bokstavligt talat och rullar tummarna om dagarna och tjatar om hur man måste sälja mer, men inte hur.
Kort sagt, börja inte jobba här.
Fördelar
personalabonnemang och sjukt härliga kollegor
Nackdelar
helt ärligt, allt annat
Osäkert och dålig kultur
Service Quality Manager (Tidigare anställd) –  Solna jönköping23 oktober 2019
Ett företag med mycket visioner men liten respekt för anställda . Låga löner med jämförelse av liknande titlar på andra företag
Arbetsplatskultur
Det var ett trevligt företag.
Teletekniker/Felspecialist (Tidigare anställd) –  Borlänge28 juli 2019
Jag har själv jobbat åt dom i 20år tidigare, och det var ett bra företag med mycket trevligt o spännande jobb o arbetskompisar.
Men det blev annorlunda på 90-talet när det inte längre var statligt.
Jag var kvar 1992 o 1996 när uppsägningarna var störst.
Fördelar
Bra och snabba jobb, bl.a vid kunderna.
Nackdelar
Lite mycket övertidsjobb.
Lite rörig arbetsmiljö
Maintenance manager (Tidigare anställd) –  Stockholm18 juli 2019
Har ett öppet kontorslandskap som kan uppfattas lite rörigt. Arbetsmoralen är dock hög och en stor frihet finns i arbetssätt.
Ledningen försöker så gått det går att få bort den gamla Televerkskulturen, vilket man kommit en bra bit på.
Arbetar mycket med nya arbetsredskap för att förbättra produktiviteten och för att minska resandet.
Fördelar
Frihet under ansvar
Lärorikt, spännande
Administratör (Tidigare anställd) –  Linköping29 maj 2019
Har lärt mig mycket om administration och att vara noggrann. Jag tycker att arbetsdagarna är lärorika och gillar verkligen kulturen inom företaget då alla kollegor är trevliga och man känner sig som en i gänget. Arbetsmiljön är verkligen toppbetyg med ljusa och moderna färger och mycket yta som man kan röra sig på. Den svåraste delen med jobbet är när det kommer in ärenden som är väldigt otydliga och innehåller ytterst lite information. Den bästa delen av jobbet är all den erfarenhet som jag fått under tiden och verkligen utvecklat en förståelse för hur ett administrativt jobb fungerar och hur alla system hänger ihop osv.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Produktivt
Fältsäljare mot villa kunder (fiber) (Tidigare anställd) –  Stockholms Län29 april 2019
Jag arbetade under min tid som fältsäljare med att bearbeta villa kunder runt om i Sverige.

Bästa delen av mitt jobb var kundkontakten samt att jag fick besöka många olika delar av vårat avlånga land.
Good place
It support agent (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun22 november 2018
Work , talk to customers, help them with problems, Eat fruit and go home
be happy

i liked this job alot. management was super nice. and the education was awesome
Fördelar
fruits every day
Nackdelar
no cons
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 3Rapportera
Rolig arbetsmiljö
Prao butikssäljare (Tidigare anställd) –  Skövde20 november 2018
Kul att prova på och jobba som butikssäljare, prata mycket med människor och prata om telefoner och teknik som jag är intresserad utav.
Engagerade medarbetare
Head of Sales Operations (Nuvarande anställd) –  Solna18 oktober 2018
Högt tempo, engagerade medarbetare. Möjlighet att pröva på olika saker. Inspirerande arbetsmiljö.
bra arbetsplats
Telias support (Nuvarande anställd) –  Norrköpings kommun15 oktober 2018
bra arbetsplats
fina lokaler
ordning och reda
bra struktur
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Okej förmåner, allt annat är undermåligt.
Kundrådgivare (Tidigare anställd) –  Luleå12 oktober 2018
Du har ett tjänsteabonnemang att nyttja privat, samt tillgång till samtliga TV-kanaler via Telia Play-appen. Det är väl det som är bra.

Annars präglas arbetet på Telia av att känna sig som ett försöksdjur. Du kastas frekvent från passtider på 6 timmar en dag, till 7,5 timmar nästa dag, till 9 timmar nästa dag, sen en ledig dag på en torsdag, för att avrunda veckan med ett stängningspass på 7 timmar en fredag.

Finns inget som helst kontinuitetstänk, och det märks att man är där för att utnyttjas till MAX.

Finns nästan noll möjligheter att avancera uppåt. Det du kan bli nuförtiden är "Senior medarbetare", vilket innebär att du får medlyssna med dina kollegor ibland, allt för att hjälpa dem att använda den käcka "Teliadialogen" bättre. Den här Teliadialogen är vad största delen av din bonus baseras på f.ö.

Så... om du gillar att slava, prata enligt ett manus, ha noll kontroll över din vardag samt gillar att slicka uppåt och sparka neråt (för att ha ens minsta chans att lämna kundtjänst/support), då är Telia THE PLACE TO BE.
Fördelar
Okej förstajobb efter gymnasiet.
Nackdelar
Dåliga arbetstider, dålig lön, litet utrymme att avancera uppåt, du får inte ha en personlig dialog.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 18Nej 1Rapportera
Dåligt dåligt dåligt!
Vice Butikschef (Tidigare anställd) –  Helsingborgs kommun8 oktober 2018
Telia är en arbetsgivare som inte bryr sig om sina anställda. Dem sparkar kompetenta ledare för att dra in nya som inte har någon form av erfarenhet och som inte ens kan svara på frågor som nyanställda timmisar kan.

Jag jobbade på Telia i lite mer än två år och presterade väl över mina kollegor.
På Telia så är kritik samma som gnäll. Är du missnöjd med något så får du antingen acceptera det och låtsas som att det inte händer, eller byta arbetsplats.

Hade aldrig någonsin kunnat rekommendera Telia till någon! Varken som tjänsteleverantör eller som arbetsgivare.
Fördelar
Inget
Nackdelar
Dålig styrning i företaget, saknar ledarskap, otrevliga chefer
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8NejRapportera
Arbetsplatskultur
Ett företag som ser bra ut men ruttnar inifrån
Butikssäljare (Tidigare anställd) –  Helsingborgs kommun3 oktober 2018
Har jobbat på Telia i cirka två år. När man börjar sin utbildning hos Telia så talar dem om hur mycket dem omsätter, hur stor del av marknaden dem har samt att det finns tusentals möjligheter att arbeta upp sig. Detta är alltifrån sanningen. Under mina två år på Telia så har jag som säljare presterat över budget närapå var månad. Du blir inte belönad för hårt arbete. Istället ställer dem högre krav på dig och nöjer sig inte förrän du antingen blir utbränd eller hittar en vettigare arbetsplats. Cheferna över butikscheferna bryr sig inte om sina anställdas välmående. Man tar bakåtsträvande beslut och ställer orimliga krav på vissa anställda.
Telia har också länge värnat över sin såkallad ”Speak up kultur”. Detta då dem påstår sig tycka att det är bra att anställda säger ifrån när dem tycker annorlunda, kommer med idéer och dylikt. Hur blir detta då belönat? Precis som allting annat - inte alls. Den butik som jag jobbade i har nyligen ”sagt upp” fyra stycken anställda för just denna anledningen. Man vill inte ha anställda som ställer krav på arbetsgivaren och man bestraffar dessa anställda därefter.
Så som jag och andra av mina kollegor och före detta kollegor har uppfattat det så vill Telia att du alltid ska falla in i ledet och kommer du med idéer som är vettigare och mer logiska än dina chefer så riskerar du ditt jobb. Telia har också en förmåga att sparka kompetenta ledare under omorganisationer för att sedan anställda ledare utan erfarenhet och förmåga att faktiskt leda.
Då Telia tappar mer och mer förtroende hos sina anställda, särskilt i butiker, som är Telias ansikte
  mer... utåt, så gör kunderna det också.

Kortsammanfattat så är Telia en arbetsplats där du snabbt kommer se hur stora företag arbetar, där dem inte ser människor som människor, och där löner blir felutbetalda (ex fick 4000kr en månad då jag skulle få ca 20.000kr) och där högsta cheferna tar ut orimliga miljonbelopp i semesterersättning till sig själva.

Vill du jobba åt en arbetsgivare som inte bryr sig om dig och struntar i om du presterar väl eller ej? Som inte bryr sig om ditt välmående eller dina kollegors?
För all del, sök.
  mindre
Fördelar
Bra kollegor
Nackdelar
Dåliga förmåner, dåliga ledare, orimliga krav, låga löner
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 15Nej 1Rapportera
Bästa arbetsgivaren!
Assistent (Tidigare anställd) –  Farsta26 september 2018
Hej!
Jag slutade frivillig på Telia pga att företaget flyttade från Farsta till Solna. Jag tyckte att blev för långa resor.
Jag ångrar att jag slutade på Telia Company.
En av det bästa arbetsgivarna jag har haft.
Fördelar
Arbetsklimatet och trevlig kollegor. En familj liksom! Frihet under ansvar!
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
En stor organisation som tappat bort hur viktiga människor är.
Ledare (Tidigare anställd) –  Skåne Län25 september 2018
Har arbetat länge med detta företag och har varit med om många olika ledare och omorganisationer, men tyvärr har fokuset på pengar gjort att man tappat bort hur viktiga de personer som jobbar här är för företagets framgångar.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6NejRapportera
Bra utvecklingsmöjligheter
Kundtjänstmedarbetare (Tidigare anställd) –  Luleå24 september 2018
Telia är ett företag som värderar hårt arbete och noggrannhet, där dem som är villiga att lägga ner hårt arbete utan någon konkret belöning belönas.
Där man ser relevans i att stå och mata ut siffror även på dem avdelningar som inte arbetar med försäljning, och kan man förstå att liksom med de flesta företag så är även Telia vinstdrivande i allting dem gör.
Fördelar
bra utvecklingsmöjligheter
Nackdelar
Hårt styrt uppifrån.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
Här triva jag!
Orderspecialist/kundingång (Tidigare anställd) –  Jönköping19 september 2018
En arbetsplats med bra teamanda där vi hjälps åt att fixa dagens jobb.
Ibland är lugnt iblanda är det lagom ibland är det mycket.

En ledare som ger mig fria händer att lägga upp mitt jobb som jag vill bara det blir gjort, och som är ändå någon att bolla problem med.

Svårt att ibland blir tvungen att prioritera då allt inte hinns med.

Det bästa med jobbet är kundkontakterna!
Arbetsplatskultur
Företag som inte följer med i utvecklingen
Utvecklare (Nuvarande anställd) –  Sverige31 augusti 2018
Stelt företag som bygger tjänster på oroväckande gammal teknik. Det finns få, eller inga möjligheter att utveckla sin kompetens inom moderna tekniker. Man blir fast i väldigt gamla lösningar och nytänkande är inte välkommet. Antalet mellanchefer som vänder papper och agerar nickedockor uppåt är oproportionerligt stor. Man tappar snabbt sitt värde i marknaden av att jobba här.
Fördelar
Trevliga kollegor
Nackdelar
Ultrakonservativa och oengagerade mellanchefer
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Arbetsplatskultur
Short work period at a very stressful place with great colleagues
Company Support (Tidigare anställd) –  Norrköpings kommun24 augusti 2018
The role involved handling support tickets from customers within the Company branch of Telia, the largest teleoperator and service provider within the Swedish borders. Helped determine whether on-site technicians were needed, if the problem was localized to the customer or the general area and determined what course of action to take in regards to the situation.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Tråkig arbetsplats
Kundrådgivare (Tidigare anställd) –  Göteborg12 augusti 2018
Svara på så många samtal som möjligt och hjälpa kunder med borttappade lösenord.
Fördelar
Noll
Nackdelar
Noll
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Telia Company. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,8