Teleperformance

Recensioner från anställda som Telefonförsäljare på Teleperformance

Telefonförsäljare3 recensioner
Hos Teleperformance jobbade jag på avdelningen Göta Energi, där jag fick ringa privatpersoner som då hade annan Elleverantör än Göta Energi, i hopp om att privatpersonen skulle byta Elleverantör.

Väldigt utmanande, men också väldigt lärorikt

Hos Boomerang Solutions AB fick jag ringa till relativt små företag inom byggbranchen, med listor tagna från gula sidorna. Fokuset i dessa samtalen var att understryka vikten i att använda sig av korrekta avtal när man vänder sig ut mot kunder. Det jag sålde var ett paket med: juridisk hjälp i form av Avtalsskrivningar, Juridisk hjälp i tvister & kreditupplysningar.

Extremt utmanande, men samtidigt väldigt spännande och motiverande jobb!
Fördelar
Goda Kollegor
Nackdelar
Långa & enformiga arbetspass
Jag jobbade på Teleperformance på Kreta och det var HEMSKT!

HR var ett totalt skämt, brydde sig inte alls om personalen och trakasserier och ryktesspridning förekommer hela tiden som de absolut inte gör något åt även om det handlar om samma personer.

Du behöver betala 15 000 kr för att åka hem även om du blir trakasserad på arbetsplatsen. Killen som hade hand om utbildningen var fruktansvärd, han var rasist och kallade alla kvinnliga medarbetare för sämre för att de var kvinnor. Kallade andra medarbetare för "horungar" och "värdelösa" och fick inte ens sparken. Du blir övervakad på jobbet 24/7 och får inte ens gå på toa när du vill. Du får inte prata med kollegor och deras teamleaders är fruktansvärt otrevliga och nedlåtande. Pissig lön på 8000 kr också.

Rekommenderar absolut INTE detta jobb. Du får dåligt betalt, dåligt boende och otroligt omogna kollegor som är 18 år och inte kan bete sig.
Nackdelar
Dålig lön, dålig atmosfär, outbildade chefer, tillåter trakasserier och mobbning
Roligt att jobba med kunderna och sälja och få vara med i ett arbetslag och få kollegor men tyvär utsattes jag för mobbning av två arbetsledare.
Nackdelar
Mobbning