Teleperformance

Recensioner från anställda som Säljare på Teleperformance

Säljare2 recensioner
En vanlig dag på detta arbete var att logga in på min arbetsdator, koppla upp mig mot alla våra kundportaler och system (c.a 7 st) och ta emot inkommande samtal från både privat och företagskunder.
Vår uppdragsgivare var tv-bolaget Boxer.

Jag började som kundtjänstmedarbetare då jag först ville samla kunskap kring produkt/tjänster samt våra arbetssystem. Vi var drygt 85 anställda. Jag tog ungefär 100 samtal/dag gällande support, faktura, avtal och försäljning under 2 års tid. Sedan ville jag klättra till Anti Churn där ingående försäljning är fokus. Här tar jag emot missnöjda kunder som vill avsluta abbonemang. Målet var att vårda denna kund så att han förblev kund. Problematiken kan uppstå av olika anledningar så analys, lyhördhet och fingertoppskänsla är avgörande. Vi är 20 personer på detta uppdrag.

På min avdelning jobbade jag samtidigt med nykundsförsäljning för både privat som företagskunder. När man jobbar med försäljning och Anti Churn så har man självklart mål och krav att nå varje månad.

Den svåraste delen av jobbet skulle jag säga var att sadla om vid vissa tider då stora kampanjer upphörde. Framförhållningen var inte alltid bra inom företaget. Det brukade betyda att systemen tog tid att uppdatera, supporten var otydlig och prissättningar var luddiga vilket gjorde att mycket kunder återkom och det påverkade ens resultat.

Det bästa med jobbet var känslan av att ha gjort en skillnad för kunden, och självklart provisionen detta medförde. Detta boostade

stämningen inom gruppen.

Vi var många vinnarskallar och hade 2 bra teamledare som gjorde sitt yttersta för
 - mer...
Fördelar
Bra kolleger
Nackdelar
Dålig framförhållning
Det är väldigt enformigt, det passar inte mig riktigt då jag vill lära mig nya saker.