Teleperformance

Recensioner från anställda som Agent på Teleperformance

Agent6 recensioner
En typisk dag på Teleperformance är att man svarar i Telefon konstant med 0-60sek mellanrum. Pratar med sina trevliga kollegor och får en stor godisskål/ost och kex på fredagar. De har bra arbetsförhållanden förutom att man sitter ner väldigt mycket. Ledningen lyssnar nästan alltid på vad anställda har att säga.
Fördelar
Trevliga människor
Nackdelar
Låg lön
Det här är den absolut värsta arbetsplats jag någonsin satt min fot på.
Jag skulle aldrig rekommendera någon att söka sig till Teleperformance.

Det är en oseriös arbetsplats där folk brukar droger på arbetstid, på arbetsplatsen. Det är inte bara de vanliga agenterna, utan även cheferna.

Det är inte helt ovanligt att folk står och drar en lina på produktionstoaletten en måndagsmorgon.

Sexuella trakasserier var också en vardag här, på projektet där jag satt var det bland annat en man som brukade gå upp till de nya, kvinnliga anställda, han brukade ställa sig vid sidan så att hans kön nuddade dom, han brukade viska sexuella saker etc

Trots flera anmälningar blev han inte uppsagd.

Överlag är det en väldigt giftig arbetsmiljö. Ständigt höga volymer, droger, sexuella trakasserier, chefer som inte sköter sitt jobb, mobbning etc.

Kändes mer som en gymnasieklass än en arbetsplats.

Det var ett par år sedan jag själv arbetade här nu, men jag känner flera som arbetar där nu och arbetsplatsen är densamma.
Otrevlig, stökig arbetsmiljö. Du jobbar oftast över, gör extraarbete utan ersättning och får ut en minimilön. Får aldrig feedback från närmsta chefer så det är praktiskt taget omöjligt att bli befordrad eller växa inom företaget (om du inte blir bästis med chefen då blir du befordrad, inte pga kompetens).
Har du psykisk ohälsa, stressyndrom mm (vilket de flesta får efter en tid här) får du ingen stöttning, blir i princip rekommenderad att säga upp dig.
Jag jobbade på Teleperformance via Klarna i Solna i 2 år. Började på telefon och gick sedan till chatten. Mitt första intryck av företaget var en trygghet med chefer som berättade hur trygg man kommer att vara och hur vi 'agenter' kommer att tas hand om. När jag kom in i rollen och jobbade i några veckor så märkte jag sakta men säkert hur det egentligen stod till.

Det första man märker när man jobbar är kraven man får på sig som agent, chefen går igenom alla resultat veckovis och månadsvis med sitt team. Kraven för att nå mål är att kunderna du får ska känna att samtalet var trevligt bemötande, att du löser ärendet samt att du visar upp tillräckligt med kunskap inom Klarnas tjänster. Kunderna får en enkät via mejl efter samtalet, chatten eller mejlet där dom besvarar detta.

Ett exempel på hur dessa krav är omöjliga att nå upp till är att om kunden har varit i kontakt med flera agenter under en chatt eller via mejl så får du betyg efter alla dom tidigare bemötanden som kunden fått. Och om kunden känner att chatten, samtalet eller mejlet var jättebra men Klarnas produkt suger så blir det ändå så att dom skriver sin 'feedback' till dig som agent och ger dåligt resultat. Kunden får inte ett alternativ att ge direkt feedback till Klarna utan allt handlar om hur du som agent har bemött kunden.

Ett annat exempel på hur det fungerar med feedback från kunder är att kunden i samtalet säger hur dom känner om Klarna och hur vi kan förbättra tjänsterna, vi agenter säger 'självklart tar vi vidare din feedback till en behörig handläggare', men det gör vi kanske 5% av gångerna då
 - mer...
Jag avråder alla som ens har en liten tanke på att börja jobba här att inte göra det.

Jag pallade ett halvår och sen var arbetslöshet till och med ett bättre alternativ än att vara kvar. Under mitt halvår där så var det över 20 personer som sa upp sig, vissa bara efter några veckor, vad säger det egentligen om ett företag?

För att bli gillad av dom ansvariga så måste du vara en av dom som fjäskar. Annars blir du bara klagad på och bortglömd, ingen som dom överhuvudtaget vill satsa på.

Deras system går ut på att ständigt övervaka varje steg du tar och klocka allt du gör på sekunden. Kommer du 1min försent från din rast så får du höra det direkt, sitter du 2min efter ett samtal och jobbar så kommer dom och undrar vad du håller på med eftersom man max får sitta 40sek efter varje samtal, vilket innebär att du bara ska sitta som en maskin och mata samtal varje dag.

Råkar du vara en normal människa och inte en maskin som dom vill att du ska vara och är sjuk någon gång så måste du ha ett möte med både din teamleader och ditt bemanningsföretag där ni diskuterar varför du varit sjuk och hur du undviker att bli sjuk igen. Detta sker VARJE GÅNG du är sjuk.

Detta företaget går ut på att massavskeda och mass anställa folk, dom bryr sig inte alls om den befintliga personalen som redan jobbar. Dom ansvariga är ett skämt som man kan undra hur dom ens har fått dom positionerna dom har. Uppenbarligen rövslickare till företaget och inget annat för kompetens har dom verkligen inte.
Fördelar
Gratis frukt
Nackdelar
Allt
Jag har lärt mig jobba med olika typer av människor.
Eftersom jag jobbade med kundtjänst så lärde jag mig att hantera olika människor och stress.
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Teleperformance. Vår community är redo att svara.
Baserat på 24 413 omdömen
6 940