Teleperformance
Recensioner från anställda på Teleperformance

Roligt att sälja och jobba med kunderna med arbetsledarna utsatte mig för mobbning.

16 juni 2017
Roligt att jobba med kunderna och sälja och få vara med i ett arbetslag och få kollegor men tyvär utsattes jag för mobbning av två arbetsledare.
Nackdelar
Mobbning
Similar reviews
13 september 2019
Same role
Telemarketing (Tidigare anställd) - Kreta
Jag jobbade på Teleperformance på Kreta och det var HEMSKT!

HR var ett totalt skämt, brydde sig inte alls om personalen och trakasserier och ryktesspridning förekommer hela tiden som de absolut inte gör något åt även om det handlar om samma personer.

Du behöver betala 15 000 kr för att åka hem även om du blir trakasserad på arbetsplatsen. Killen som hade hand om utbildningen var fruktansvärd, han var rasist och kallade alla kvinnliga medarbetare för sämre för att de var kvinnor. Kallade andra medarbetare för "horungar" och "värdelösa" och fick inte ens sparken. Du blir övervakad på jobbet 24/7 och får inte ens gå på toa när du vill. Du får inte prata med kollegor och deras teamleaders är fruktansvärt otrevliga och nedlåtande. Pissig lön på 8000 kr också.

Rekommenderar absolut INTE detta jobb. Du får dåligt betalt, dåligt boende och otroligt omogna kollegor som är 18 år och inte kan bete sig.
Nackdelar
Dålig lön, dålig atmosfär, outbildade chefer, tillåter trakasserier och mobbning
23 maj 2016
Same role
Telefonförsäljare (Tidigare anställd) - Göteborg
Hos Teleperformance jobbade jag på avdelningen Göta Energi, där jag fick ringa privatpersoner som då hade annan Elleverantör än Göta Energi, i hopp om att privatpersonen skulle byta Elleverantör.

Väldigt utmanande, men också väldigt lärorikt

Hos Boomerang Solutions AB fick jag ringa till relativt små företag inom byggbranchen, med listor tagna från gula sidorna. Fokuset i dessa samtalen var att understryka vikten i att använda sig av korrekta avtal när man vänder sig ut mot kunder. Det jag sålde var ett paket med: juridisk hjälp i form av Avtalsskrivningar, Juridisk hjälp i tvister & kreditupplysningar.

Extremt utmanande, men samtidigt väldigt spännande och motiverande jobb!
Fördelar
Goda Kollegor
Nackdelar
Långa & enformiga arbetspass
17 juni 2020
Kundtjänstmedarbetare (Tidigare anställd) - Solna
Jag arbetade med Klarna projektet, var super taggad till en början! Man hade hört så otroligt bra om detta och att man skulle trivas SUPER mycket att alla är så vänliga och trevliga.

Första dagarna var helt okej under de första dagarna man satt i ''nesting'' ute i produktion dvs, men sedan började man märka att coacherna snackade bakom ens rygg, favoriserade verkligen och det kändes!

Snabbt började man märka av att din team leader var kanske bara 1 eller 2 år yngre än va du var, ''coacherna'' var inte där för att coacha, dom var där för att sitta bredvid och göra narr utav dig medan de medlyssnade tillsammans med en, och när man sade fel till kund och kanske rättade till det, då vart de fail på hela samtalet.

Man blir inte upplyft man blir nedtryckt om man har en egen åsikt och ej håller med de andra.

Absolut INGET jag skulle rekommendera, absolut inte KLARNA projektet.
Fördelar
Gratis frukt & Kaffe
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Teleperformance. Vår community är redo att svara.
Baserat på 24 448 omdömen
6 955