Teleperformance
Se alla Teleperformance omdömen

Teleperformance

Recensioner från anställda på Teleperformance

Bojkotta Teleperformance.

Jag vill först och främst säga till alla som vill jobba åt detta äckliga korrupta företag, GÖR INTE DET!!!. Det finns så många anledningar varför. Allt som jag säger här är från min personliga erfarenhet och från vad jag har hört och sett om hur andra blir behandlade. 1. Jag jobbade inom Klarna som samarbetar med Teleperformance som har sina lokaler i deras kontor i Solna. Jag blev inte anställd direkt av Teleperformance utan det var ett bemannings företag som heter Sprio som anställde mig. Det var en lång process med olika tester, intervjuer kandidatträffar och telefonintervjuer som man skulle klara av för att få jobbet, både Sprio och Teleperformance sätter redan i början väldigt höga krav på en. 1. Dålig lön 107kr i timmen, finns möjlighet att jobba kvällar och helger men det beror på vilket företag man jobbar för och vart man blir placerad. Man kan få OB tilläg men den är väldigt låg. 2. Under utbildningen som är två veckors föreläsning och två veckor nesting då man tar samtal. finns det tester och prover som man ska göra, och om man verkligen inte klarar av det så gör det inget säger dom för att man får flera chanser att klara det och att man inte borde oroa sig för att jobbet hänger på det. Men allt det är en lögn, dom skriver ner alla fel som dom ser att man har gjort och kommer använda allt det emot en om man blir avskedad. 3. Klädkoden är extremt viktig varje gång man bryter mot den så noterar dom det och säger det till cheferna eller utbildarna. Man får inte ha mösa eller jacka även om man fryser. Man får verkligen inte ha med sig mobilen up till kontoret -

Roliga kollegor

Helt okej inte jobbat så länge men skulle säga stressigt
Samma rollSamma plats

Håll er borta från TP

Sämsta företaget någonsin att jobba för. Tog det här jobbet bara för att jag kom precis ut från gymnasiet och stannade där i 2 år pga covid. Jobbade för Telia-projektet när det startades 2019 och i början var det okej så länge man höll sina siffror men månad efter månad blev det högre krav. Spelade ingen roll hur bra du var utan kunde du inte uppnå 10/10 mål i flera månader i rad så gjorde de det extra svårt för dig så du kunde säga upp dig eller sparka dig. Sen var lönen rena skämtet om du inte sålde din själ och sålde som 5 andra normalsäljare gjorde tillsammans.Såg flera som sa upp sig efter bara 1-2 veckor önskade att jag hade gjort så från första början. Cheferna eller Teamleaders var i princip bara ett par ungdomar som hade jobbat på TP lite längre än de nyanställda. Det var vänskapsligan som bestämde vem som skulle bli nästa Teamleader så om du är ny så får du vara glad och vänta 1-2 år innan de ens börjar titta på dig som potentiell Teamleader, Trainer eller coach.Ska inte säga för mycket men om du vill jobba på TP så är det bara att hålla dina siffror på en bra nivå samt att du måste försöka bli bästa vän med alla cheferna där också förstås. Men akta dig även för kollegorna för de kan närsomhelst vända ryggen mot dig. Ett tips för jag har sett vissa blivit sparkade för detta är att gå inte runt och snacka skita om folk så rykten sprids och håll era tider för lunch, raster osv för det är ändrade regler kring dessa. Men du kan vara lugn för Teamleaders kommer snacka skit om dig oavsett vad ta bara inte det personligt. Sist men inte minst håll inte på och dejta under -

Fördelar

Kollegor

Nackdelar

Allting, prova jobba där själv så kommer du få se

Bojkotta företaget

Jobbade där från slutet av januari till mitten slutet av februari, sjukanmälde mig i två veckor i mars och slutade efter det. Det är bättre att stanna hemma och gå på a-kassa istället för att slita gå upp kl. 6 och komma hem kl. 19 för att sedan gå o lägga sig igen kl. 22 pga arbetstider 8-17 ibland 8-18. Bedrövligt. Fick inte ens 13 000 för februari månad. Sedan när jag var sjukanmäld fick jag 6 000 för de två veckorna jag var sjukanmäld! Hahahahaha!!! Bättre å va sjuk ju!!!! Under introduktionen satt man ned i 2,5 vecka och bara lyssnade i ett trångt rum på en powerpoint. Jag skulle endast rekommendera folk med akut behov av inkomst att börja här för att utnyttja de två utbildningsveckorna för att sedan sluta igen så att man får betalt för att sitta å titta på en skärm. Cheferna är unga pch kanske bara jobbat där i max MAX 2,5 år. Vissa chefer har jobbat där 1 år, och de är de som varit kvar längst... Alla slutar inom 1 år oftast ingen orkar vara kvar. Är du sjuk eller kommer försent (spelar ingen roll om det är 1h eller 10 minuter) mer än 3 gånger så får du sparken. De säger att de kompenserar med ett gym som de har i bottenvåningen men med tanke på att man har så keffa tider har man aldrig tid. När de säger att man får sälj/bonus om man säljer något eller någon pryl så ligger det på max 80 kronor. Och det var det högsta. Om man säljer något mer vanligt ligger det nere på 13-25 kronor. Man får inget stöd av coacherna som ska "coacha" en. De säger att man ska klara allt själv. De ber en chatta med en robot och en intern chatt som tar 5 timmar att svara på en fråga. Vilket -

Fördelar

Gratis kaffe, frukt, Gym, Kollegor (om du har tur)

Nackdelar

Arga kunder, coacherna

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Teleperformance. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.5

2 739
4 083

• Teleperformance
  • Bojkotta Teleperformance.
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?