Teleperformance recensioner av medarbetare

Hittade 19 recensioner som matchade sökningen Se alla 17 564 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Som att jobba på McDonalds men inom kundtjänstbranchen
Konsult (Tidigare anställd) –  Stockholms Län22 december 2018
Dålig lön och omöjligt att få igenom semester. Inom detta företag är närvaro a och o. De befordrar hellre någon som felhanterar i stort sett allt men har låg sjukfrånvaro än någon som varit borta i snitt en dag i månaden men göt arbetet ordentligt.

Jag vet lite för många som sagt upp sig då de inte fått ledigt under sommaren, även när man jobbat i över ett år liksom jag själv hann göra när jag blev nekad sommarsemester.

Dessutom vet jag en del som till och med sagt upp sig för att det varit bättre att vara arbetslös, vilket jag själv även var nära att göra!
Fördelar
Bra kollegor och det ser bra ut på CV, då du lär dig att hantera stress
Nackdelar
Allt annat
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1NejRapportera
Arbetsplatskultur
Worst company I ever worked with
Customer Service (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun13 november 2018
Everything is bad about this place. Bad management, un professionals, rude team leaders, so many weird rules, low salary. They will make you feel so low that you would feel worthless in your life. Do not waste your time and carrier here. I waas treated so badly when I worked there and I became so sick due the stress that I required over one year to recover. And the same thing happened to my colleague.

Just stay away!!
Fördelar
Nothing
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
Officiellt svar från Teleperformance
28 november 2018

We are sorry to learn how working here has affected you. We would like to assure you that we do not tolerate these kind of incidents in the work place and we would like to make it up to you. Hope you can share this with us via http://bit.ly/TPHR-Form so that we can conduct an investigation. Thank you.

Arbetsplatskultur
Katastrofal arbetsplats - UNDVIK!
Fraud support (Tidigare anställd) –  Stockholm12 oktober 2018
En arbetsplats där medarbetarna behandlas som skolbarn med järn-disciplin. Alla samtal och Mail övervakas av personer utan kompetens som bestämmer ditt öde på jobbet. Sa du inte ”underbart” i ett samtal? - 3 gånger till och du blir nerflyttad till en sämre avdelning.
Hemska miljöer där flera hundra personer är intryckta.
Rasterna övervakas på sekunden. Kommer du 30 minuter sent får du höra det på ett krissamtal.
Varje gång du är sjuk, så är det tvång att ha ett möte efteråt. Här diskuterar man hur du ska undvika att bli sjuk nästa gång.
Alla i personalen sitter brevid,framför och bakom varandra. Blir en sjuk så blir alla sjuk, om man förklarar det så.

LÖN:
OB är låg. Cirka 2 kr extra i timmen.
Din standardlön som alla har är 16 000 före skatt. Alltså circka 12 000 efter beroende på skattetabell såklart. Oavsett otroligt låg.
Bemanningsföretagen lurar in dig genom att totalt ljuga och påstå att man ”har möjlighet till högre lön vid fastanställning” vilket inte stämmer alls.

Detta jobb är knappt mänskligt för en första anställning - undvik till alla medel.
Fördelar
Vissa avdelningar erbjuder gratis fredagsfika från LIDL
Nackdelar
Dålig lön, dåliga arbetsvillkor
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9NejRapportera
sämsta arbetsplatsen ever
agent för klarna (Nuvarande anställd) –  Stockholm10 oktober 2018
Dom enda som går framåt är dom som slicker chefernasröv , jag jobbar 160 + timmar i månaden men får drygt 15200 i månaden vilket är sämst för någon född 1995.
Rekommenderar inte denna arbetsplats , det är slöseri med tid.
Fördelar
grattis frukter
Nackdelar
sämst lön
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Mycket lärorikt jobb med roliga kollegor
Tjänsten innefattar teknisk mjukvarusupport (Tidigare anställd) –  Stockholm28 augusti 2018
Jobbet innefattade telefonsupport vilket var lite enformigt i längden då man sitter och pratar i telefon hela tiden. Dock var problemen olika vilket var kul för hjärnan. Jag har lärt mig problemlösning och framför allt hur man ska strukturera upp problem.
Fördelar
Lärt mig otroligt mycket
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 4Rapportera
Undvik
Kundtjänst (Tidigare anställd) –  Göteborg16 juli 2018
Har en slit och släng inställning till personalen. Är du sjuk blir det nästan ett mindre förhör, resultat att folk kommer till jobbet sjuka.

Folk befodras baserat på hur mycket närmsta chefen gillar dig inte kompetens. Så få vet vad dom egentligen gör.

Undvik.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 13Nej 3Rapportera
Arbetsplatskultur
Flexibelt arbete med högt tempo
Team Manager (Tidigare anställd) –  Göteborg28 mars 2018
Högt tempo, trevliga nya kollegor, roliga arbetsuppgifter
Fördelar
Rikslunch
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 6Rapportera
Roligt arbetsplats
Kundervice-agent (Tidigare anställd) –  Göteborg29 januari 2018
Telperformance var en väldigt bra arbetsplats. Hjälpsamma kolegor samt arbetsledare. Bra gruppdynamik.
Fördelar
Bra atmosfär på arbetsplats
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 10Rapportera
Arbetsplatskultur
Roligt att sälja och jobba med kunderna med arbetsledarna utsatte mig för mobbning.
Telefonförsäljare (Tidigare anställd) –  Stockholms Län16 juni 2017
Roligt att jobba med kunderna och sälja och få vara med i ett arbetslag och få kollegor men tyvär utsattes jag för mobbning av två arbetsledare.
Nackdelar
Mobbning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 25Nej 3Rapportera
Mycket oprofessionellt
Kundtjänstmedarbetare (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun2 maj 2017
Värsta jag har jobbat med.

De gjorde så många löften och alla blev brutna efter att vi började. Tränaren hade inga färdigheter alls. Och under 3 veckors träning hade de alltid problem med sina system. Ingen av oss kunde lära sig något inom 4 veckor efter produktutbildning. Och när vi började var det absolut inget stöd tillgängligt från tränare eller coach. De låtsas som om de bryr sig, men har ingen aning om vad de gör. De flesta från vårt team slutade sina jobb inom några veckor.

Byggnaden har inget luftkonditionering, jag har sett många anställda som passerar där ute. De spelar också musik med hög bas, vilket leder till huvudvärk ibland, och gissar vad ingen bryr sig om. De kommer att be dig att skicka e-post till dem men kommer inte göra något om problem.

Jag avslutar detta jobb efter 2 månader
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 46Nej 3Rapportera
Promoted me to Team Leader
Team Leader (Tidigare anställd) –  Gothenburg, SE19 april 2017
This is a Paris-based company that has branches in several different countries. I was working for the Nordic branch which has offices in Sweden, Denmark, Norway and Finland. In each country they work with partners of that specific country to provide sales (via phone) and/or Customer's Service.

This was my very first job, and I stayed for quite some time. It is set up as a callcenter and you get a desk, computer and headphones, calling cold-customers offering them contracts. They had Internet companies, travel agencies and phone companies as their partners that we worked for, and the employees responsibility was to sell products/contracts over phone. I worked mostly on the Internet department, selling Internet contracts over the phone.

The reason I stayed for such a long time, was because I was so skilled in sales. I would often win competitions. I was also able to have a lot of spare time as I was able to work pretty much different days of each week, so I could study, work out and hang out with friends the other days when I was off. While at work I sacrificed very hard work and dedication which led to my promotion to Team Leader. They gave me this position after they've noticed that I was very influential, charismatic and that people would often listen to me. The hardest part of my job, was to motivate people who really didn't want to work there. But I still manage to pull off quite a success.

I like companies that gives you the opportunity to climb and reach higher, and this was exactly what Teleperformance awarded me with. By that time I was monitoring my own sales
  mer... team. Me and the other Team Leaders would in co-ordinance with each other set up different competitions both between our teams, and individual competitions which promised certain rewards if the goal was met.

This workplace helped me grew when I was in fact still pretty young. I managed to claim a Leader position only at the age of 20. It was only me and another colleague who were of that age, while the rest of the team leaders were around 30 and above.

I grew a lot as a person working at Teleperformance. Both professionally but also individually.
  mindre
Fördelar
Flexible schedule, Lot of young people
Nackdelar
Strict Hierarchy once you reach higher than Team Leader
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
It sucks
Exceptions and sale (Tidigare anställd) –  Ljusdal ,Sweden11 januari 2017
It realy sucks!
I wasted 13 of my best years there
I gues it can be a good entry job for the young people, dont stay there fore more than max 2 years or it will crush all your ambition.
Fördelar
The people
Nackdelar
The people
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 20Nej 3Rapportera
Utmanande telefonförsäljning
Telefonförsäljare (Tidigare anställd) –  Göteborg23 maj 2016
Hos Teleperformance jobbade jag på avdelningen Göta Energi, där jag fick ringa privatpersoner som då hade annan Elleverantör än Göta Energi, i hopp om att privatpersonen skulle byta Elleverantör.

Väldigt utmanande, men också väldigt lärorikt

Hos Boomerang Solutions AB fick jag ringa till relativt små företag inom byggbranchen, med listor tagna från gula sidorna. Fokuset i dessa samtalen var att understryka vikten i att använda sig av korrekta avtal när man vänder sig ut mot kunder. Det jag sålde var ett paket med: juridisk hjälp i form av Avtalsskrivningar, Juridisk hjälp i tvister & kreditupplysningar.

Extremt utmanande, men samtidigt väldigt spännande och motiverande jobb!
Fördelar
Goda Kollegor
Nackdelar
Långa & enformiga arbetspass
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 3Rapportera
Mycket lärorikt jobb
Klarna AB (Tidigare anställd) –  Stockholms län20 april 2016
Jag har goda erfarenheter inom kundservice, fakturor, betalning, telefoni och varierande administrativa uppgifter.

Jag utvecklades väldigt snabbt inom företaget och fick chansen att förflyttas till bestridande avdelningen. Avdelningen jag arbetar på idag har även utvecklat min förmåga att kunna lösa problem och ha god kundkontakt i olika sammanhang. Jag är väldigt engagerat i det jag gör och jag älskar att göra det ”lilla extra”

Den svåraste delen av jobbet var att hela tiden ha många bollar i luften. Men detta med detta lärde jag mig 'multitasking" och kunde hantera det bättre och bättre. Nu kan jag hålla flera bollar i luften.

Mina arbetskollegor är underbara och jag trivs bra i grupp. Nu vill jag utvecklas vidare.
Fördelar
Bra kollegor och chefer
Nackdelar
Sämre löneavtal
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 5Rapportera
Arbetsplatskultur
Stora möjligheter att utvecklas!
Teamledare (Tidigare anställd) –  Stockholm, AB24 januari 2016
En bransch som innebär snabba beslut, men ett företag som ger sina anställda stora möjligheter till att utvecklas. Visar man framfötterna uppmuntras man ofta till att gå vidare till mer avancerade team, söka tjänster som trainer eller teamledare.
Det finns ingen typisk arbetsdag, det blir sällan som man planerat då mycket dyker upp allt eftersom under dagen, vilket också gör att man utvecklas snabbt. Den bästa delen med denna arbetsplats är kontakten med människor!
Fördelar
Stora möjligheter att utvecklas
Nackdelar
Låg lön
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 7Rapportera
Min dag som Anti Churn:are
Anti Churn säljare på Boxer (Tidigare anställd) –  Stockholm9 december 2015
En vanlig dag på detta arbete var att logga in på min arbetsdator, koppla upp mig mot alla våra kundportaler och system (c.a 7 st) och ta emot inkommande samtal från både privat och företagskunder.
Vår uppdragsgivare var tv-bolaget Boxer.
Jag började som kundtjänstmedarbetare då jag först ville samla kunskap kring produkt/tjänster samt våra arbetssystem. Vi var drygt 85 anställda. Jag tog ungefär 100 samtal/dag gällande support, faktura, avtal och försäljning under 2 års tid. Sedan ville jag klättra till Anti Churn där ingående försäljning är fokus. Här tar jag emot missnöjda kunder som vill avsluta abbonemang. Målet var att vårda denna kund så att han förblev kund. Problematiken kan uppstå av olika anledningar så analys, lyhördhet och fingertoppskänsla är avgörande. Vi är 20 personer på detta uppdrag.
På min avdelning jobbade jag samtidigt med nykundsförsäljning för både privat som företagskunder. När man jobbar med försäljning och Anti Churn så har man självklart mål och krav att nå varje månad.

Den svåraste delen av jobbet skulle jag säga var att sadla om vid vissa tider då stora kampanjer upphörde. Framförhållningen var inte alltid bra inom företaget. Det brukade betyda att systemen tog tid att uppdatera, supporten var otydlig och prissättningar var luddiga vilket gjorde att mycket kunder återkom och det påverkade ens resultat.
Det bästa med jobbet var känslan av att ha gjort en skillnad för kunden, och självklart provisionen detta medförde. Detta boostade
stämningen inom gruppen.
Vi var många vinnarskallar och hade 2 bra teamledare som gjorde sitt yttersta för
  mer... att leda oss i rätt riktning, trots toppar och otydlighet.  mindre
Fördelar
Bra kolleger
Nackdelar
Dålig framförhållning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Arbetsplatskultur
Härligt atmosfär och trevliga kollegor!
Telefonkundtjänst (Tidigare anställd) –  Stockholm, AB9 oktober 2013
Det var väldigt kul att jobba för teleperformance för att alla var så trevliga och det stod klart för oss vad vi hade för mål och arbetsuppgifter. Tyvärr så passade inte tjänsten mig riktigt och därför jobbar jag inte kvar där.
Fördelar
Kafé inne i kontoret.
Nackdelar
Klen lön
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 10Rapportera
Trevliga lokal
Agent (Tidigare anställd) –  Göteborg15 april 2013
Jag har lärt mig jobba med olika typer av människor.
Eftersom jag jobbade med kundtjänst så lärde jag mig att hantera olika människor och stress.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 5Rapportera

Se fler Teleperformance recensioner

Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Teleperformance. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,6