Teleperformance recensioner av medarbetare

Hittade 24 recensioner som matchade sökningen Se alla 19 526 recensionerna
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Undvik detta jobb
Kundsupport (Tidigare anställd) –  kreta21 mars 2019
Det här är det mest tragiska jobbet jag någonsin haft. Den som säger något annat är lejd av företaget att skriva bra omdömen.

Teamleaders totalt bakom flötet. Utbildningsledare rasist, kränkande och okunnig. Utbildar en grupp på 20 pers och hälften av de anställda ink mig själv vet ca 90% mer än utbildaren, trots ingen erfarenhet sen innan. Hon hade jobbat i kanske 3 månader innan vi själva började, macho attityd "jag är bäst, jag har en bakgrund som är tuff" hon var adopterad dvs, och bodde i någon sketen förort.

Företaget är en bluff. Lovar guld och gröna skogar. Akta er speciellt för att åka till Kreta där jag och mina stackars kollegor blev lovade en grymt sjukt underbar arbetsplats mm. Sa upp mig efter två veckor, likaså 60% av mina "nya" kollegor, resterande som stannade gjorde det för att dom inte hade något bättre hemma, inget jobb, liv eller dylikt.

Det var en riktigt suverän upplevelse att ta med sig och veta att man klarar vad fan som helst i livet efter detta :)
Fördelar
Fick skratta åt deras inkompetens
Nackdelar
allt :)
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 12Nej 1Rapportera
Rolig arbetsmiljö
Supporttekniker (Nuvarande anställd) –  Stockholm28 februari 2019
Jobbet innefattar en stor del av att sälja kompletta kassasystem och olika typer av finansiering.
Hjälper även kunder med frågor och problem kring tjänsten och dess
hårdvaror.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 3Rapportera
Good experience
customer service employee (Tidigare anställd) –  Sweden30 januari 2019
Liked this job, good experience in different areas such as stress good and bad. How to deal with angry and stressed customers. How to deal with confidential information .
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Officiellt svar från Teleperformance
1 februari 2019

Being a customer service representative is not an easy job since you have to take any calls whether long or short ones, but thank you for making sure to help our customers. We would like to wish you luck in your future endeavors.

Arbetsplatskultur
Inget mer än första heltidsjobbet
Kundtjänstmedarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm26 januari 2019
Jag jobbade för Klarna projektet och var lätt det värsta jobbet jag haft. Alla som jobbar här kommer antingen direkt ifrån gymnasiet, eller 1-2 år efter studenten, vilket jag själv var en del av. Jag höll ut i 6mån och här är det som annonserna inte säger, eller bemmaningsföretagen inte säger.

Först måste jag ändå dra det positiva. Jag har lärt mig ofantlig disciplin, när det kommer till arga kunder som kallar en hora, idiot, värdelös osv när man inte kan trolla bort en inkassofaktura eller svara varför butiken inte sköter sig. Väldigt bra för övriga arbetslivet för inget kommer någonsin vara lika illa.

Själva projektet har ca 200-250 anställda, där de får in 14(!) nya anställda var 3dje vecka. Alltså säger ungefär 14 personer upp sig inom loppet på 3v. Cheferna består av de som stått ut längst (över 3 mån) som sedan fått storhetsvansinne och de flesta styr sina 18 åringar med järnhand. Har du för korta kjolar eller visar en sjuttondels tutte riskerar du att aldrig få någon befodran, eller få ledigt för tandläkarbesök. Favoritiseringen är stor och de förlitar sig mest på vem som kan ta mest skit.

Kontoret har ca 150 datorer i en stor sal, så när någon kommer med mässling eller influensa så får alla de äckliga virus de bär på. Du sitter heller inte vid samma dator varje dag, så det är rysk roulette när man kommer in på morgonen om man inte minns vem som satt vart dagen innan. Luftkonditioneringen är full med damm vilket man ser som tydligast när man får ta en blöt trasa till tangentbordet i början av varje pass.

Men! Jag har inte pratat om den fantastiska policyn
  mer... som gäller på hela teleperformance!!!! Under ett jobb pass, när du sitter på din plats, så får du inte ha något med dig till skrivbordet. Mobilen får ligga i ett osäkrat kapprum, handspriten får du lämna hemma och du kan glömma att ta med dig mer än en kaffekopp till bordet. Jag skojar inte, vill du dricka både kaffe och vatten under 3h så kan du glömma det. Framförallt får man inte gå på toa, då klockas din rast, sänks din statistik och du får kortare lunch.

Vi hade en incident om sexuella trakasserier, där en manlig kollega konstant trakasserade en kvinnlig över snapchat, där Teleperformance HR ansvarige sa att det var en knepig situation. Det fanns screenshots, personen som utsattes satt i rummet så det var ingen "knepig" situation. Det krävdes att 4 andra pratade med respektive bemanningsföretag för att ärendet skulle tas seriöst, och mannen ifråga försvann på mindre än 24 timmar.

För mig så låg en snittlön på 12-14k i månaden, beroende på ob. Min grundlön låg på 101kr/h, vilket jag aldrig haft sen jag jobbade där.

Funderar du på att jobba här så lovar jag, du kan hitta bättre. Av de 14 som jag började var jag nr 11 att säga upp mig, efter 6 mån.
Don't say I didn't tell you
  mindre
Fördelar
Ingenting
Nackdelar
Allting
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 19Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Som att jobba på McDonalds men inom kundtjänstbranchen
Konsult (Tidigare anställd) –  Stockholms Län22 december 2018
Dålig lön och omöjligt att få igenom semester. Inom detta företag är närvaro a och o. De befordrar hellre någon som felhanterar i stort sett allt men har låg sjukfrånvaro än någon som varit borta i snitt en dag i månaden men göt arbetet ordentligt.

Jag vet lite för många som sagt upp sig då de inte fått ledigt under sommaren, även när man jobbat i över ett år liksom jag själv hann göra när jag blev nekad sommarsemester.

Dessutom vet jag en del som till och med sagt upp sig för att det varit bättre att vara arbetslös, vilket jag själv även var nära att göra!
Fördelar
Bra kollegor och det ser bra ut på CV, då du lär dig att hantera stress
Nackdelar
Allt annat
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5NejRapportera
Arbetsplatskultur
Worst company I ever worked with
Customer Service (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun13 november 2018
Everything is bad about this place. Bad management, un professionals, rude team leaders, so many weird rules, low salary. They will make you feel so low that you would feel worthless in your life. Do not waste your time and carrier here. I waas treated so badly when I worked there and I became so sick due the stress that I required over one year to recover. And the same thing happened to my colleague.

Just stay away!!
Fördelar
Nothing
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9NejRapportera
Officiellt svar från Teleperformance
28 november 2018

We are sorry to learn how working here has affected you. We would like to assure you that we do not tolerate these kind of incidents in the work place and we would like to make it up to you. Hope you can share this with us via http://bit.ly/TPHR-Form so that we can conduct an investigation. Thank you.

Arbetsplatskultur
Katastrofal arbetsplats - UNDVIK!
Fraud support (Tidigare anställd) –  Stockholm12 oktober 2018
En arbetsplats där medarbetarna behandlas som skolbarn med järn-disciplin. Alla samtal och Mail övervakas av personer utan kompetens som bestämmer ditt öde på jobbet. Sa du inte ”underbart” i ett samtal? - 3 gånger till och du blir nerflyttad till en sämre avdelning.
Hemska miljöer där flera hundra personer är intryckta.
Rasterna övervakas på sekunden. Kommer du 30 minuter sent får du höra det på ett krissamtal.
Varje gång du är sjuk, så är det tvång att ha ett möte efteråt. Här diskuterar man hur du ska undvika att bli sjuk nästa gång.
Alla i personalen sitter brevid,framför och bakom varandra. Blir en sjuk så blir alla sjuk, om man förklarar det så.

LÖN:
OB är låg. Cirka 2 kr extra i timmen.
Din standardlön som alla har är 16 000 före skatt. Alltså circka 12 000 efter beroende på skattetabell såklart. Oavsett otroligt låg.
Bemanningsföretagen lurar in dig genom att totalt ljuga och påstå att man ”har möjlighet till högre lön vid fastanställning” vilket inte stämmer alls.

Detta jobb är knappt mänskligt för en första anställning - undvik till alla medel.
Fördelar
Vissa avdelningar erbjuder gratis fredagsfika från LIDL
Nackdelar
Dålig lön, dåliga arbetsvillkor
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 21NejRapportera
sämsta arbetsplatsen ever
agent för klarna (Nuvarande anställd) –  Stockholm10 oktober 2018
Dom enda som går framåt är dom som slicker chefernasröv , jag jobbar 160 + timmar i månaden men får drygt 15200 i månaden vilket är sämst för någon född 1995.
Rekommenderar inte denna arbetsplats , det är slöseri med tid.
Fördelar
grattis frukter
Nackdelar
sämst lön
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 17Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Mycket lärorikt jobb med roliga kollegor
Tjänsten innefattar teknisk mjukvarusupport (Tidigare anställd) –  Stockholm28 augusti 2018
Jobbet innefattade telefonsupport vilket var lite enformigt i längden då man sitter och pratar i telefon hela tiden. Dock var problemen olika vilket var kul för hjärnan. Jag har lärt mig problemlösning och framför allt hur man ska strukturera upp problem.
Fördelar
Lärt mig otroligt mycket
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 5Rapportera
Undvik
Kundtjänst (Tidigare anställd) –  Göteborg16 juli 2018
Har en slit och släng inställning till personalen. Är du sjuk blir det nästan ett mindre förhör, resultat att folk kommer till jobbet sjuka.

Folk befodras baserat på hur mycket närmsta chefen gillar dig inte kompetens. Så få vet vad dom egentligen gör.

Undvik.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 22Nej 3Rapportera
Call center
Technical Support (Tidigare anställd) –  Stockholms kommun10 april 2018
A good place if you like working in a call center.

The Stockholm department was located close to subway. Easy to get to.

A little bit stressfull environment
Hjälpte den här recensionen dig?JaNejRapportera
Arbetsplatskultur
Flexibelt arbete med högt tempo
Team Manager (Tidigare anställd) –  Göteborg28 mars 2018
Högt tempo, trevliga nya kollegor, roliga arbetsuppgifter
Fördelar
Rikslunch
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 9Rapportera
Roligt arbetsplats
Kundervice-agent (Tidigare anställd) –  Göteborg29 januari 2018
Telperformance var en väldigt bra arbetsplats. Hjälpsamma kolegor samt arbetsledare. Bra gruppdynamik.
Fördelar
Bra atmosfär på arbetsplats
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 15Rapportera
Arbetsplatskultur
Roligt att sälja och jobba med kunderna med arbetsledarna utsatte mig för mobbning.
Telefonförsäljare (Tidigare anställd) –  Stockholms Län16 juni 2017
Roligt att jobba med kunderna och sälja och få vara med i ett arbetslag och få kollegor men tyvär utsattes jag för mobbning av två arbetsledare.
Nackdelar
Mobbning
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 31Nej 3Rapportera
Mycket oprofessionellt
Kundtjänstmedarbetare (Tidigare anställd) –  Göteborgs kommun2 maj 2017
Värsta jag har jobbat med.

De gjorde så många löften och alla blev brutna efter att vi började. Tränaren hade inga färdigheter alls. Och under 3 veckors träning hade de alltid problem med sina system. Ingen av oss kunde lära sig något inom 4 veckor efter produktutbildning. Och när vi började var det absolut inget stöd tillgängligt från tränare eller coach. De låtsas som om de bryr sig, men har ingen aning om vad de gör. De flesta från vårt team slutade sina jobb inom några veckor.

Byggnaden har inget luftkonditionering, jag har sett många anställda som passerar där ute. De spelar också musik med hög bas, vilket leder till huvudvärk ibland, och gissar vad ingen bryr sig om. De kommer att be dig att skicka e-post till dem men kommer inte göra något om problem.

Jag avslutar detta jobb efter 2 månader
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 53Nej 3Rapportera
Promoted me to Team Leader
Team Leader (Tidigare anställd) –  Gothenburg, SE19 april 2017
This is a Paris-based company that has branches in several different countries. I was working for the Nordic branch which has offices in Sweden, Denmark, Norway and Finland. In each country they work with partners of that specific country to provide sales (via phone) and/or Customer's Service.

This was my very first job, and I stayed for quite some time. It is set up as a callcenter and you get a desk, computer and headphones, calling cold-customers offering them contracts. They had Internet companies, travel agencies and phone companies as their partners that we worked for, and the employees responsibility was to sell products/contracts over phone. I worked mostly on the Internet department, selling Internet contracts over the phone.

The reason I stayed for such a long time, was because I was so skilled in sales. I would often win competitions. I was also able to have a lot of spare time as I was able to work pretty much different days of each week, so I could study, work out and hang out with friends the other days when I was off. While at work I sacrificed very hard work and dedication which led to my promotion to Team Leader. They gave me this position after they've noticed that I was very influential, charismatic and that people would often listen to me. The hardest part of my job, was to motivate people who really didn't want to work there. But I still manage to pull off quite a success.

I like companies that gives you the opportunity to climb and reach higher, and this was exactly what Teleperformance awarded me with. By that time I was monitoring my own sales
  mer... team. Me and the other Team Leaders would in co-ordinance with each other set up different competitions both between our teams, and individual competitions which promised certain rewards if the goal was met.

This workplace helped me grew when I was in fact still pretty young. I managed to claim a Leader position only at the age of 20. It was only me and another colleague who were of that age, while the rest of the team leaders were around 30 and above.

I grew a lot as a person working at Teleperformance. Both professionally but also individually.
  mindre
Fördelar
Flexible schedule, Lot of young people
Nackdelar
Strict Hierarchy once you reach higher than Team Leader
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 2Rapportera
It sucks
Exceptions and sale (Tidigare anställd) –  Ljusdal ,Sweden11 januari 2017
It realy sucks!
I wasted 13 of my best years there
I gues it can be a good entry job for the young people, dont stay there fore more than max 2 years or it will crush all your ambition.
Fördelar
The people
Nackdelar
The people
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 25Nej 3Rapportera
Utmanande telefonförsäljning
Telefonförsäljare (Tidigare anställd) –  Göteborg23 maj 2016
Hos Teleperformance jobbade jag på avdelningen Göta Energi, där jag fick ringa privatpersoner som då hade annan Elleverantör än Göta Energi, i hopp om att privatpersonen skulle byta Elleverantör.

Väldigt utmanande, men också väldigt lärorikt

Hos Boomerang Solutions AB fick jag ringa till relativt små företag inom byggbranchen, med listor tagna från gula sidorna. Fokuset i dessa samtalen var att understryka vikten i att använda sig av korrekta avtal när man vänder sig ut mot kunder. Det jag sålde var ett paket med: juridisk hjälp i form av Avtalsskrivningar, Juridisk hjälp i tvister & kreditupplysningar.

Extremt utmanande, men samtidigt väldigt spännande och motiverande jobb!
Fördelar
Goda Kollegor
Nackdelar
Långa & enformiga arbetspass
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 4Rapportera
Mycket lärorikt jobb
Klarna AB (Tidigare anställd) –  Stockholms län20 april 2016
Jag har goda erfarenheter inom kundservice, fakturor, betalning, telefoni och varierande administrativa uppgifter.

Jag utvecklades väldigt snabbt inom företaget och fick chansen att förflyttas till bestridande avdelningen. Avdelningen jag arbetar på idag har även utvecklat min förmåga att kunna lösa problem och ha god kundkontakt i olika sammanhang. Jag är väldigt engagerat i det jag gör och jag älskar att göra det ”lilla extra”

Den svåraste delen av jobbet var att hela tiden ha många bollar i luften. Men detta med detta lärde jag mig 'multitasking" och kunde hantera det bättre och bättre. Nu kan jag hålla flera bollar i luften.

Mina arbetskollegor är underbara och jag trivs bra i grupp. Nu vill jag utvecklas vidare.
Fördelar
Bra kollegor och chefer
Nackdelar
Sämre löneavtal
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 6Rapportera
Arbetsplatskultur
Stora möjligheter att utvecklas!
Teamledare (Tidigare anställd) –  Stockholm, AB24 januari 2016
En bransch som innebär snabba beslut, men ett företag som ger sina anställda stora möjligheter till att utvecklas. Visar man framfötterna uppmuntras man ofta till att gå vidare till mer avancerade team, söka tjänster som trainer eller teamledare.
Det finns ingen typisk arbetsdag, det blir sällan som man planerat då mycket dyker upp allt eftersom under dagen, vilket också gör att man utvecklas snabbt. Den bästa delen med denna arbetsplats är kontakten med människor!
Fördelar
Stora möjligheter att utvecklas
Nackdelar
Låg lön
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 10Rapportera
Ianspråktagen profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Teleperformance. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

Baserat på 19 526 omdömen