Recensioner från anställda på Tele2

Under mina år gjorde företaget en genomgripande utveckling rent organisatoriskt. Det krävde mycket eget initiativtagande, något som tilltalade mig eftersom jag ställdes inför nya utmaningar och fick använda min kreativa förmåga.
Pressades ständigt att leverera mer och mer utan att få något för det. Lärorikt i början men sedan tar det stopp rätt så fort.
Fördelar
Man lär sig det tekniska och skapar nätverk.
Nackdelar
Företaget satsar inte på en.
En hög arbetsbelastning som inte lättade, avsaknad av styrmedel. Fantastiska kollegor som kämpade heroiskt.
Nackdelar
Brist på effektivt ledarskap
Bygga relation, motivera och leda personer mot uppsatta mål.
Tele2 AB is a European telecommunications operator headquartered in the Kista Science City, Stockholm, Sweden. It is a major telephone operator in the Nordic and Baltic countries and an alternative provider in many others, with about 17 million customers in 8 countries.
Fördelar
Stability work for long terms
Nackdelar
Non
- 1 månads utbildning i systemen, tyvärr räcker inte detta helt och hållet då när du väl kommer ut i arbetet kommer vara tvungen att sitta och fråga en driftledare som sällan har tid. Du förväntas lösa ärenden du inte haft någon utbildning i utan att fråga men samtidigt göra saker rätt vilket är helt absurt då man får orättvis och hård feedback från sin chef.
- Kulturen i avdelningarna är uppdelat, ingen team spirit alls och även internt i avdelningarna är människor inte alls hjälpsamma eller inkluderande. Här kan du inte förvänta dig bli vänner med kollegorna om inte du redan känner någon på plats vilket är synd med tanke på att det är bara ungdomar som jobbar.

-Otroligt låg lön med tanke på marknadslönerna som finns ute, inte värt. Cheferna och utbildarna bryr sig inte alls i att upplysa om förmåner som finns på företaget eller hur man får hjälp för att ta del av dessa.

-En bit från både pendeltåg och tunnelbana så förvänta dig att promenera i hård vind och snö/regn under vintermånaderna. Just det! Du kommer bli ombedd att åka 3 tåg tidigare trots att du inte får betalt om du kommer i tid vilket inte är ok.
Fördelar
Mycket bra erfarenhet för att kunna få bättre jobb
Nackdelar
Lön, läge, kultur
jag jobbar mest med felsökning hos våra kunders växlar vilket är nya utmaningar hela tiden. Jag trivs mycket bra med detta då det hela tiden utvecklas inom området.

Jag har lärt mig att tillsammans är vi starka

Vi har en ny ledning där jag är kluven

Bästa delen är just mina uppgifter, mina kunder och kollegor

Jag trivs mycket bra med friheten att kunna välja att kombinera arbetet med att vara på både kontoret och att sitta på distans
Nackdelar
dyr parkering
Ledarna är värdelös och dem sparkar folk hej vilt.
Fördelar
Bistro
Nackdelar
Det dem lovar stämmer ej
Tele2 är bra bolag som drivs av sina värderingar. Har kund och framtiden i fokus kommer att gå in i en ny tid tillsammans med Comhem.
Fördelar
Nackdelar
Arbetstrygghet
Com Hem är ett företag där det är lätt att driva frågor då beslutsvägarna är korta. God stämning och alla hjälper varandra.

Ett företag i ständig förändring där omorganisationerna sker med jämna mellanrum.
Fördelar
Personalförmån på TV och bredband, friskvårdsförmån m.m.
Jobben var å migrere kunder fra 2 gamle systemer till en ny system, det var Corporate og ikke privat kunder så det krevte mye mer arbeid enn å bare ringe til en person og flytte over den. Det var snakk og store og små firmar dær små firma kunne bestå av 1 ansatt og store firma mer enn 500 ansatte. Jobben var ikke bare å flytte de till nye systemet men også se til at alle telefon numrene som fins står på denne firmaen skal fungere.
Fördelar
2 timers lunsj
Nackdelar
kort projekt tid
Project name : New Commerce platform(NCP)

User : Customer care, Residential, Student, Kids & Senior store

Functionality: NCP allows subscriptions like “New”, “Prolong”, “Port(Change the operator)” & “Convert” (Tele2 & Comviq)

Mobile, iPads, Tablet, accessories & HVM

Subscriptions (3GB,8GB,15GB,30GB & unlimited)

MBB(40GB,200GB,400GB)

• Magento stage

• NCP-system

• CAPI

• Seibel
Ingen dag är den andra lik. Varierande arbetsuppgifter. Bra möjligheter att avancera. Fantastiska lokaler.
Dagliga kundbesök.

Här lär du dig att bemöta kunder kontinuerligt, vara delaktig i tävlingar samt att få utbildningar via företaget och deras samarbetspartners.
Fördelar
Tävlingar, kundbemötande
Nackdelar
ingfa
Its very flexible and fun place to work. Very easy to communicate with team and cross-functional members. The work environment is awesome and provided with all the challenges and opportunities to excel.
Stort företag med amerikansk ganska trist syn på arbete och människor men de flesta människorna är jättebra. Prestigelöst ända upp i toppen. Bra kollektivavtal. Ingen konst på väggarna. En elak chef som brukar bära knallblå klänning. Undvik hen. De andra fyra cheferna jag hade under min tre år där var mkt kompetenta och bra.
Spännande arbetsplats, moderniserad och teknikintresserad arbetsplats.
Roligt arbete med varierade uppgifter. Jag fick mycket datorvana
En av ledorden på Tele2 är flexibilitet. Framåtanda, nöjda kunder
Fördelar
Bra hälsoförmåner, Rikskortet
Nackdelar
Mycket förändringar som kan skapa oro
Det var väldigt intressant att resa runt i hela Sverige och stifta bekantskap med nya miljöer.
Fördelar
Bra bonus till en början.
Nackdelar
Senare fick hubbr som sålde åt telia ekonomiska problem jag fick stanna kvar, men många fick sluta.
Har trivts fantastisk bra i mina coach/konsultuppdrag på Tele2, har fått stort mandat och spännande grupper att arbeta med.
Har även en kund kvar.
Nackdelar
Ingenting
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Tele2. Vår community är redo att svara.
3,8
3,7