Tele2

Recensioner från anställda på Tele2

Hittade 38 recensioner som matchade sökningenVisa alla 71 recensioner

Väldigt bra

Bästa jobbet. Butiken i Linköping la ner tyvärr, annars hade jag absolut inte slutat på Tele2.

Extremely good workplace with a lot of great benefits!

It’s a very good company with a lot of opportunities! The employees and the management are overall extremely kind and helpful. Except from all above its Sweden’s biggest company in the telecom area.

Besvikelse - stora löften

Pressades ständigt att leverera mer och mer utan att få något för det. Lärorikt i början men sedan tar det stopp rätt så fort.

Fördelar

Man lär sig det tekniska och skapar nätverk.

Nackdelar

Företaget satsar inte på en.

Nyskapande och utmanande

Under mina år gjorde företaget en genomgripande utveckling rent organisatoriskt. Det krävde mycket eget initiativtagande, något som tilltalade mig eftersom jag ställdes inför nya utmaningar och fick använda min kreativa förmåga.

Hög arbetsbelastning

En hög arbetsbelastning som inte lättade, avsaknad av styrmedel. Fantastiska kollegor som kämpade heroiskt.

Nackdelar

Brist på effektivt ledarskap

Utmanande, Flexibel

Bygga relation, motivera och leda personer mot uppsatta mål.

I like this kind of job

Tele2 AB is a European telecommunications operator headquartered in the Kista Science City, Stockholm, Sweden. It is a major telephone operator in the Nordic and Baltic countries and an alternative provider in many others, with about 17 million customers in 8 countries.

Fördelar

Stability work for long terms

Nackdelar

Non

Snäppet under helt okej

- 1 månads utbildning i systemen, tyvärr räcker inte detta helt och hållet då när du väl kommer ut i arbetet kommer vara tvungen att sitta och fråga en driftledare som sällan har tid. Du förväntas lösa ärenden du inte haft någon utbildning i utan att fråga men samtidigt göra saker rätt vilket är helt absurt då man får orättvis och hård feedback från sin chef. - Kulturen i avdelningarna är uppdelat, ingen team spirit alls och även internt i avdelningarna är människor inte alls hjälpsamma eller inkluderande. Här kan du inte förvänta dig bli vänner med kollegorna om inte du redan känner någon på plats vilket är synd med tanke på att det är bara ungdomar som jobbar. -Otroligt låg lön med tanke på marknadslönerna som finns ute, inte värt. Cheferna och utbildarna bryr sig inte alls i att upplysa om förmåner som finns på företaget eller hur man får hjälp för att ta del av dessa. -En bit från både pendeltåg och tunnelbana så förvänta dig att promenera i hård vind och snö/regn under vintermånaderna. Just det! Du kommer bli ombedd att åka 3 tåg tidigare trots att du inte får betalt om du kommer i tid vilket inte är ok.

Fördelar

Mycket bra erfarenhet för att kunna få bättre jobb

Nackdelar

Lön, läge, kultur

Mycket fint kontor

jag jobbar mest med felsökning hos våra kunders växlar vilket är nya utmaningar hela tiden. Jag trivs mycket bra med detta då det hela tiden utvecklas inom området. Jag har lärt mig att tillsammans är vi starka Vi har en ny ledning där jag är kluven Bästa delen är just mina uppgifter, mina kunder och kollegor Jag trivs mycket bra med friheten att kunna välja att kombinera arbetet med att vara på både kontoret och att sitta på distans

Nackdelar

dyr parkering

Riktigt illa

Ledarna är värdelös och dem sparkar folk hej vilt.

Fördelar

Bistro

Nackdelar

Det dem lovar stämmer ej

Tele2 är bra bolag som drivs av sina värderingar.

Tele2 är bra bolag som drivs av sina värderingar. Har kund och framtiden i fokus kommer att gå in i en ny tid tillsammans med Comhem.

Fördelar

Nackdelar

Arbetstrygghet

God gemenskap i snabbrörlig bransch

Com Hem är ett företag där det är lätt att driva frågor då beslutsvägarna är korta. God stämning och alla hjälper varandra. Ett företag i ständig förändring där omorganisationerna sker med jämna mellanrum.

Fördelar

Personalförmån på TV och bredband, friskvårdsförmån m.m.

Projekt medarbeider

Jobben var å migrere kunder fra 2 gamle systemer till en ny system, det var Corporate og ikke privat kunder så det krevte mye mer arbeid enn å bare ringe til en person og flytte over den. Det var snakk og store og små firmar dær små firma kunne bestå av 1 ansatt og store firma mer enn 500 ansatte. Jobben var ikke bare å flytte de till nye systemet men også se til at alle telefon numrene som fins står på denne firmaen skal fungere.

Fördelar

2 timers lunsj

Nackdelar

kort projekt tid

Web Application

Project name : New Commerce platform(NCP) User : Customer care, Residential, Student, Kids & Senior store Functionality: NCP allows subscriptions like “New”, “Prolong”, “Port(Change the operator)” & “Convert” (Tele2 & Comviq) Mobile, iPads, Tablet, accessories & HVM Subscriptions (3GB,8GB,15GB,30GB & unlimited) MBB(40GB,200GB,400GB) Test Verktyg JSON on Swagger, Kibana Steps Recorder Test management Tool Jira TestRail Test Environment • Magento stage • NCP-system • CAPI • Seibel

Härlig stämning i fin miljö

Ingen dag är den andra lik. Varierande arbetsuppgifter. Bra möjligheter att avancera. Fantastiska lokaler.

Härliga arbetsplats

Dagliga kundbesök. Här lär du dig att bemöta kunder kontinuerligt, vara delaktig i tävlingar samt att få utbildningar via företaget och deras samarbetspartners.

Fördelar

Tävlingar, kundbemötande

Nackdelar

ingfa

Fun and enjoyable work place

Its very flexible and fun place to work. Very easy to communicate with team and cross-functional members. The work environment is awesome and provided with all the challenges and opportunities to excel.

Stort men rätt bra

Stort företag med amerikansk ganska trist syn på arbete och människor men de flesta människorna är jättebra. Prestigelöst ända upp i toppen. Bra kollektivavtal. Ingen konst på väggarna. En elak chef som brukar bära knallblå klänning. Undvik hen. De andra fyra cheferna jag hade under min tre år där var mkt kompetenta och bra.

Spännande arbetsmiljö

Spännande arbetsplats, moderniserad och teknikintresserad arbetsplats.

Kundservice jobb i högt tempo

Roligt arbete med varierade uppgifter. Jag fick mycket datorvana

energigivande och öppen atmosfär

En av ledorden på Tele2 är flexibilitet. Framåtanda, nöjda kunder

Fördelar

Bra hälsoförmåner, Rikskortet

Nackdelar

Mycket förändringar som kan skapa oro

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Tele2. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Tele2
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?