Tekniska Verken i Linköping

Recensioner från anställda på Tekniska Verken i Linköping

Alla medarbetarna är vänliga och jag fick många bra arbetskamrater som hjälpte mig att göra mitt arbete.
En kompakt mansdominerad verksamhet där fördomar, kränkande särbehandling och homofobi frodades. Rekommenderar inte den här arbetsgivaren.
Nackdelar
Dåligt ledarskap.
Klippning av gräs, väldigt mycket gräs. Krattning tills man fick sår i händerna. Arbetsledaren bestämde hur mycket man skulle klippa och vart man skulle befinna sig. Lärt mig att det finns dåliga arbetsledare som utnyttjar unga feriearbetare att jobba ihjäl sig på en sommardag då det nästan är 25+, finns bra och dåliga arbetsledare, hade otur som hamnade med en som inte visste hur man betedde sig, förföljde en med bilen på gångbanor och kunde stå still med bilden och titta på när man slet för att få bort allt gräs. Om man pausade 5 min, kunde han hoppa ur bilen komma fram till en och säga att man inte gör ett bra jobb, att han har makten att ta jobbet ifrån mig.
Fördelar
Nackdelar
Dålig behandling av feriejobbare
En rolig och trivsam arbetsmiljö med god kamratskap och en bra gemenskap mellan kollegor. Alla hjälps åt och strävar mot samma mål, att förbättra arbetsförhållanden och de mål som satts upp för ett bättre företag mm. Jag lärde mig väldigt mycket under mina 9 månader som administratör. Alla var hjälpsamma och man hade väldigt mycket frihet, att få ta eget initiativ och många varierande uppgifter.. En bra och trygg arbetsplats!