Tamro AB

Recensioner från anställda på Tamro AB

Jag började här med höga förhoppningar om att göra skillnad, men ingen är intresserad av utveckling. "Vi har alltid gjort det såhär" är mottot.Det är släkt eller barn till chefer samt deras vänner som går vidare till "minichefer" och får andra positioner.Drar in sanslösa övertidstimmar om man inte står på sig. Bemanning får slitjobb.Schyssta kollegor (i plocket / sorteringsverket / cl) vilket gör att jobbet ändå inte är helt värdelöst, man sitter liksom i skiten tillsammans. Däremot mycket skvaller och alla vet allt om alla - tänk er en liten by. Många ligger med kollegor, t.om på arbetsplatsen.Chefer och andra högre uppsatta har ingen koll på något.
Fördelar
Massage på arbetstid, frihet under ansvar
Nackdelar
Inga chefer tar ansvar så allt rinner ur i sanden, ingen uppföljning på saker, drama och skvaller
Vet inte exakt vart jag ska börja men låt dig inte luras av denna fälla. Arbetet är väldigt monoton och det finns ingen möjlighet att utvecklas inom företaget om du inte lyckas smöra din väg upp till en bättre position. Alternativet är att du kommer från samma land som cheferna, då kommer du prioriteras. Produktionssamordnare som brister i kunskaper för att utföra deras arbete, kan nästan upplevas som att dem ''chillar'' hela dagarna. Tänker du jobba via bemanning så var beredd på att få ta skit och särbehandlas från övrig Tamro personal. Gör du flera misstag så kan du vara beredd på att bli ersatt snabbare än Usain Bolt. Företaget saknar kompetent personal som kan bidra till att utveckla arbetsplatsen på alla plan.Försvinner du för länge på Toa kan du vara beredd på ett polisför när du återvänder till din station. Personer som snackar illa om annan personal för att se bra ut i chefernas ögon. Joe Labero kan slänga sig i väggen, produktionssamordnarna är Tobbe Trollkarl, dom försvinner så fort man behöver hjälp.MVH, En Dold Agenda .
Arbetar du på Tamro ( särkilt) om du är från Bemanning så behandlas du oerhört orättvist, hela företaget är grupperat. Bemmaning kontra Tamro personal. När man skriver upp sig på övertids listorna väljer chefen alltid ut sina favoriter, max 2 st från bemanning. Det är chefens dotter, Lagledarnas döttrar som är "mini chefer" det är liksom så herakiskt så det är pinsamt, så vill du jobba på ett företag med noll företags kultur. ( glömde nämna att alla umgås med alla här " de gamla Tamro gänget". Sök inte hit, dålig timlön, inga fördelar om du är från bemanning och du kan inte utvecklas, för chefens barn och deras vänner får bara göra det.
Fördelar
noll
Nackdelar
Lön, Företagskultur
Beordrad övertid nästan varje dag, många var utbrända och sjukskrivna från jobbet. Bra betalt om man orkar hålla igång tempot och övertiden. Väldigt simpla arbetsuppgifter men blev monotont och uttråkande att göra exakt samma sak 10-12 timmar om dagen. Rekommenderar arbetet om man vill jobba hårt och tjäna mycket pengar. Rekommenderar inte om man har lätt för att bli utbränd.
Bra och effektivt arbete som fyller stor vikt. Mycket är automatiserat och effektivt och problem som uppstår löser sig oftast effektivt.
En typiskt arbetsdag för mig ,man startar tidigt på morgonen med att stämpla in sig sedan kollar man var man är placerad den dagen när man vet det går man till sin station börjar att jobba. Skickar mediciner till apotek och sjukhus efter order.Jag har lärt mig att vara noggrann och strukturerad jobba. Arbetskulturen är att respektera varandra och göra ett bra jobb.Svåraste delen är efter man har jobbat åtta timmar att man behöver jobba över för att kunden ska få sina beställningar.Det bästa delen är den sociala biten när man sitter med sina kollegor i lunchrummet pratar med varandra om hur dagen ser ut.
Fördelar
Gratis läkemedel, företags läkare, frisk vård pengar.
Nackdelar
Stressig arbete
Jag är nöjd med arbetsuppgiften men skulle vilja UTVECKLA mig, vilket inte företaget verkar ha så bråttom med. Timlönen är urusel (140,60 kr/timme). Skall söka nytt jobb just BARA för att höja timlönen. När timlönen sätts så ser man inte på arbetslivserfarenhet, så en som har lite eller INGEN arbetslivserfarenhet jämfört med en som har 10-30 års arbetslivserfarenhet har SAMMA timlön, vilket är orättvist. Lönensystemet bör göras om. En del personal undrar man vad dom gör där, folk som springer och röker 10+ ggr under arbetstid samt allmänt "arbetare" som surfar på mobilen på toa i 45 min, "arbetare" som pratar på de olika slingorna och tror att de skall få betalt för att underhålla istället för att plocka (inte undra på all övertid) företaget har dock koll på detta och kallar upp en del arbetare emellanåt. Den dåliga lönen drar definitivt ner på betyget. Finns klagomål på arbetsplatsen och på den ständiga övertid men å andra sidan om man är emot övertid så har man sökt sig till fel jobb. Man får ha inställningen till att ställa upp och få ihop ordrarna till kunderna. Är även emot all bemanning på företaget (de har dessutom mer i timman, +148 kr/tim och uppåt). Trevlig, sympatisk personalchef samt vår nya backplockschef är lyhörd och lugn
Fördelar
God laganda
Nackdelar
Lönen
Dålig arbetsmiljö pga olika vilkor för anställda/bemanning. Orättvis statistik. Finns chefer som ej känns rättvisa utan personligt gillande står högt. Bör ej finnas på en modern arbetsplats.
0 ledarskap, slaveri till max, beordrar övertid varjedag (får ej gå hem), dom ringer efter en när man går på toa. Riktig fängelse
Fördelar
Lätt jobb
Nackdelar
Chefer som försvarar slickare
Koncernen växte från att haft verksamhet enbart i Finland till att omfatta åtta länder. TIllväxten skedde mellan åren 1995-1998. Som koncerncontroller gavs stora möjligheter att medverka i övertagande av nya bolag och även anpassa rapporteringen. Bl.a. ansvarade jag för införande av rullande prognoser.
Tamro är ett företag som jag ärligt talat inte rekommenderar någon, ledarskapet brister på alla plan, 0 uppskattning, dåliga arbetsförhållanden. Dagen jag slutade kändes det som jag hade blivit frisläppt från fängelset.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Nackdelar
Ledarskapet
Tavaran vastaanotto ja tarkistusta pari ensinmäistä tuntia, jonka jälkeen pitkälti hoidin kylmähuonetta. Omat työt kun olin saanut valmiiksi aloin valmisteleen seuraavaa päivää.
Min erfarenhet av Tamro var mycket bra under den tiden som jag arbetade där.
Ofta är det långa arbetsdagar ,vilket gör att vi har ofta övertider och de flesta arbetstiderna är beordrade . Jag har lärt mig att vara bra ledare,truck,infatta varor, inventeringar och mycket om data system . Det beroende på vilken är min närmaste chef . Vissa arbetskollegor är trevliga och positiva och vissa kan förvandla din dag till ett mardröm . Tunga lyft och ibland långa arbetsdagar. Det som är bästa med mitt jobb är att plocka mediciner som ska levereras till folk som är sjuka och behöver gärna den vara som jag plockar och det tycker jag att man räddar liv för många som är riktigt behöver de mediciner som företaget levererar .
Fördelar
Förmåner, nära hemmet och självklart lönen
Nackdelar
Stress, övertider, dålig personalbehandling
Jag arbetade dagschema som godsmottagare, hantering av läkemedel, truckkörning, plock, hanterade avvikelser.Jag lärde mig att vara väldigt noggrann och att vara stresstålig. Hade ett bra samarbete med kollegorna och cheferna.Den bästa delen av jobbet var umgänget med kollegorna och att alla var engagerade i att förbättra rutiner.Den svåraste delen i jobbet var när vi fick överflöd av orderbeställningar och var för få i personalen.
Fördelar
gratis gym på arbetsplatsen
Nackdelar
hittar inga nackdelar
En typisk arbetsdag för mig är att den mycket sällan blir som man hade tänkt sig, många saker händer men det blir sällan tråkigt.Fina och omtänktsamma kollegor gör oftas att dagen blir bra fast det har varit en tung dag.Svåraste delen med jobbet är att vi ofta behöver bygga om lager och anläggning för våra behov och att man inte riktigt vet vad man behöver lägga krut på men att man alltid käner att vi har en viktigt uppgift att fylla i dagen Sverige.