Recensioner från anställda på Tamro AB

Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsmiljö
Backplockare (Nuvarande anställd) –  Göteborg19 mars 2019
Jag är nöjd med arbetsuppgiften men skulle vilja UTVECKLA mig, vilket inte företaget verkar ha så bråttom med. Timlönen är urusel (140,60 kr/timme). Skall söka nytt jobb just BARA för att höja timlönen. När timlönen sätts så ser man inte på arbetslivserfarenhet, så en som har lite eller INGEN arbetslivserfarenhet jämfört med en som har 10-30 års arbetslivserfarenhet har SAMMA timlön, vilket är orättvist. Lönensystemet bör göras om. En del personal undrar man vad dom gör där, folk som springer och röker 10+ ggr under arbetstid samt allmänt "arbetare" som surfar på mobilen på toa i 45 min, "arbetare" som pratar på de olika slingorna och tror att de skall få betalt för att underhålla istället för att plocka (inte undra på all övertid) företaget har dock koll på detta och kallar upp en del arbetare emellanåt. Den dåliga lönen drar definitivt ner på betyget.

Finns klagomål på arbetsplatsen och på den ständiga övertid men å andra sidan om man är emot övertid så har man sökt sig till fel jobb. Man får ha inställningen till att ställa upp och få ihop ordrarna till kunderna. Är även emot all bemanning på företaget (de har dessutom mer i timman, +148 kr/tim och uppåt). Trevlig, sympatisk personalchef samt vår nya backplockschef är lyhörd och lugn
Fördelar
God laganda
Nackdelar
Lönen
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
Beredd på flexibilitet
Lagerarbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm22 januari 2019
Dålig arbetsmiljö pga olika vilkor för anställda/bemanning. Orättvis statistik. Finns chefer som ej känns rättvisa utan personligt gillande står högt. Bör ej finnas på en modern arbetsplats.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 16NejRapportera
Modern slaveri
Lager arbetare (Tidigare anställd) –  Stockholm14 augusti 2018
0 ledarskap, slaveri till max, beordrar övertid varjedag (får ej gå hem), dom ringer efter en när man går på toa. Riktig fängelse
Fördelar
Lätt jobb
Nackdelar
Chefer som försvarar slickare
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 31Nej 4Rapportera
mycket lärorikt i ett bolag med hög tillväxt via förvärv
Group Business Controller (Tidigare anställd) –  Stockholm23 juli 2018
Koncernen växte från att haft verksamhet enbart i Finland till att omfatta åtta länder. TIllväxten skedde mellan åren 1995-1998. Som koncerncontroller gavs stora möjligheter att medverka i övertagande av nya bolag och även anpassa rapporteringen. Bl.a. ansvarade jag för införande av rullande prognoser.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 16Rapportera
Ett företag som inte bryr sig om sin personal
Lagermedarbetare (Tidigare anställd) –  Kungens Kurva22 februari 2018
Tamro är ett företag som jag ärligt talat inte rekommenderar någon, ledarskapet brister på alla plan, 0 uppskattning, dåliga arbetsförhållanden. Dagen jag slutade kändes det som jag hade blivit frisläppt från fängelset.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
Nackdelar
Ledarskapet
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 36Nej 2Rapportera
Uskomattoman hyvä työilmapiiri.
Varastomies (Tidigare anställd) –  Umeå12 september 2017
Tavaran vastaanotto ja tarkistusta pari ensinmäistä tuntia, jonka jälkeen pitkälti hoidin kylmähuonetta. Omat työt kun olin saanut valmiiksi aloin valmisteleen seuraavaa päivää.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 1Nej 6Rapportera
Recension
Lagerarbete som består av orderplock (Tidigare anställd) –  Göteborg6 augusti 2017
Min erfarenhet av Tamro var mycket bra under den tiden som jag arbetade där.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 19Rapportera
I min värld utvecklingen är så viktig om man är ambitiös . I det företaget är det sällan man för det chansen till att man utvecklas mera .
Lagermedarbetare,arbetsledare,Lager inveinterare (Nuvarande anställd) –  Huddinge kommun1 september 2016
Ofta är det långa arbetsdagar ,vilket gör att vi har ofta övertider och de flesta arbetstiderna är beordrade .
Jag har lärt mig att vara bra ledare,truck,infatta varor, inventeringar och mycket om data system .
Det beroende på vilken är min närmaste chef .
Vissa arbetskollegor är trevliga och positiva och vissa kan förvandla din dag till ett mardröm .
Tunga lyft och ibland långa arbetsdagar.
Det som är bästa med mitt jobb är att plocka mediciner som ska levereras till folk som är sjuka och behöver gärna den vara som jag plockar och det tycker jag att man räddar liv för många som är riktigt behöver de mediciner som företaget levererar .
Fördelar
Förmåner, nära hemmet och självklart lönen
Nackdelar
Stress, övertider, dålig personalbehandling
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 4Rapportera
Jag trivdes mycket väl på arbetet.
Lagermedarbetare (Tidigare anställd) –  Kungens Kurva12 december 2012
Jag arbetade dagschema som godsmottagare, hantering av läkemedel, truckkörning, plock, hanterade avvikelser.
Jag lärde mig att vara väldigt noggrann och att vara stresstålig. Hade ett bra samarbete med kollegorna och cheferna.
Den bästa delen av jobbet var umgänget med kollegorna och att alla var engagerade i att förbättra rutiner.
Den svåraste delen i jobbet var när vi fick överflöd av orderbeställningar och var för få i personalen.
Fördelar
gratis gym på arbetsplatsen
Nackdelar
hittar inga nackdelar
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 8Nej 15Rapportera
Spännande företag i förändring.
Miljö och kvalitet (Tidigare anställd) –  Göteborg25 september 2012
En typisk arbetsdag för mig är att den mycket sällan blir som man hade tänkt sig, många saker händer men det blir sällan tråkigt.
Fina och omtänktsamma kollegor gör oftas att dagen blir bra fast det har varit en tung dag.
Svåraste delen med jobbet är att vi ofta behöver bygga om lager och anläggning för våra behov och att man inte riktigt vet vad man behöver lägga krut på men att man alltid käner att vi har en viktigt uppgift att fylla i dagen Sverige.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 7Rapportera
Verifierad profil

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Tamro AB. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,3