Tallink Silja

Recensioner från anställda på Tallink Silja

Om man vill ha en händelserik arbetsplats i en internationell miljö och där ingen dag är den andra lik så ska man jobba ombord Tallink Siljas fartyg. Som kundservicespecialist i informationen ombord är man spindeln i nätet kring allt som händer ombord. Man jobbar minst 10,5 timme och jobbar och bor ombord fartyget tio dagar i sträck. Jag har under mina år på Silja lärt mig allt som är värt att veta om kundservice. På en båt kan allt hända och med människor som reser från hela världen för att få en upplevelse av nöje är det extra roligt att få möta varje gäst och ge dem det bästa bemötandet och tillgodose deras behov.
Man jobbar väldigt nära sin chef som alltid finns nära tillhands, men jobbet kräver självständighet, eget beslutsfattande och eget initiativ.

Att jobba på en båt är lite speciellt. Man är borta från sina nära och kära och man lever ganska nära sina kollegor, men det gör också att man bygger upp ett fint samarbete och starka relationer under åren. Att vara borta från familj och vänner kan vara den svåraste delen. Även om man sedan har lika många dagar ledigt när man kliver av, så kan det hända att man är borta hemifrån under viktiga bemärkelsedagar, högtider eller andra tillställningar pga arbete.

Den bästa delen med jobbet är att man jobbar intensivt en period för att sedna vara ledig en period. Det blir en livsstil och trivs man med det så är det ett suveränt sätt att både få trivas på jobbet och vara ledig en längre tid.
Jag har jobbat i projekt för Tallink i tre år nu (grundade konceptet 2010) och jag har utvecklats enormt mycket som person. Jag har hand om många olika delar såsom personal, information, marknadsföring och mycket mer.
Fördelar
Båtarna givetvis!
Nackdelar
Inga nackdelar
Jag heter milenka aravena diaz jag är 37 år jobbar som städerska bor i Arboga skulle jobba hos er för att Har inte små barn jag är tillämplig mvh milenka aravena
Ombordsarbete erbjuder en varierande miljö med både lugna och hektiska avgångar. Även om man är ombord på en och samma båt så ger ombytet av passagerare och personal variation.

Ombord har jag fått lära mig massa nya saker både arbetsrelaterat och gällande säkerheten ombord. När man väl är ombord är möjligheterna många och det finns många nya dörrar att öppna och det finns många nya erfarenheter att samla på sig.

Jag har jobbat inom företaget i två år nu och det har vart bland de bästa åren i mitt liv.
Då man är ute till sjöss ett antal dygn i sträck, betyder det att du kommer mycket nära dina kollegor .... inte bara på din egen avdelning utan andra avdelningar oxå.
Nya kunder, specialkryssningar, temakryssningar... u name it...

Turister såväl som pendlare.

Bästa delen är att få vara till sjöss ha egen hytt o bara koncentrera sig på jobbet.

Typisk dag börjar ca 8 och avslutas vid ca 23 på kvällen med nån rast emellan... jobbar mellan 9-13h per dag.

Lärt mig första hjälpen, utrymning, bibehåller finskan, ect

Ledningen.... för många så kallade "mellanchefer" saker rinner ut i sanden, missförståelser, info fastnar nånstans emellan alla.

Finns i mitt tycke inget bättre jobb, funkar om man har rätt psyke för att kunna vara borta från familj o vänner ett tag, men sen har du oxå möjligheten till att ge 100% av dig dygnet runt när du väl e hemma.

I mina ögon priceless.
Fördelar
Arbetskläder, mat dygnet runt, gym, sjuksyster, massör ombord 2gnr i mån, ombyte av kunder
Nackdelar
Få förmåner, utdaterad arbetsmiljötänk
utnyttjar ung och billig arbetskraft så länge det kan för att sen ge dem sparken och göra om samma process med nästa gäng.
Ingen ledarskap eller konstruktiv kritik.

Mycket gruppering samt skvaller och smutskastning.
effektivt men fritt och roligt det bästa är att det är välfigt avslappnat
Fördelar
avslappnat
Nackdelar
jobbar jämt
har haft bra arbetsledare under min tid som dag och vaktgående motorman.avlösningssystemet har varit suveränt. 2 veckor ombord och 3 hemma.
Fördelar
avlösningssystemet
Nackdelar
ett mycket bra företag o jobba hos mycket o göra så gällde ha många bollar i luften.en vanlig arbetsdag var o stå i buffedisken o tjatra o jobba på i högt tempo men roligt.
Fördelar
bra personal
Nackdelar
fanns inga
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Tallink Silja. Vår community är redo att svara.
3,7
3,3