Täby kommun

Recensioner från anställda på Täby kommun

Jobbet var roligt och lärorikt. Kunde ha varit lite tydligare på att ge uppgifter och instruktioner.
Trivdes mycket bra med mina lärarkolleger och eleverna
Bra kollegor, fräsch skola, bra och nyttig mat, trevliga elever och bra ledning.
Jobbet man fick från kommunen var bra, men fanns saker som skulle kunna förbättras. Jobbet var väldigt fysiskt anstävande och krävde att man gav mycket tid för jobbet.
Fördelar
Mycket jobb och bra lönn
Nackdelar
Ansträngade
new working environment and very nice workers and my patient are really appreciative. the parent are very helpful, they provided useful information for and they are making the job more easier.
Fördelar
free joint breakfast once in a week
Nackdelar
long hours
Just nu jobbar jag som lärarvikarie för två kommuner vilket är jättekul.
Man träffar nya ansikten varje dag, man upplever dagarna helt olika beroende på vilken skola du är på samt hur du bemöts av alla personer. Men uppdraget är i princip samma sak, då man är med en hel klass och ska vara där för dem och hjälpa. Jag lärt mig hur man hanterar eleverna på skolan, kommer på mina egna knep som får dem att känna sig trygga med mig då jag bara är en inhoppare/vikarie. Svåraste delen av jobbet är nog att de känner inte mig såsom deras ordinarie lärare men jag försöker alltid göra mitt bästa med att visa dem att jag är här. Bästa delen är att man får träffa nya ansikten, nya personligheter.

Det är kul men jag är ute efter mer arbete och att ha något att göra varje dag med heltid samt bättre förmåner.

Därför söker jag nytt jobb på heltid.
Fördelar
gratis luncher, pedagogisk
Nackdelar
inga förmåner, ingen fast anställning, fast lön
Arbetat på Norrgårdens fsk, sen över till Gribby Gård. Sista 17 åren på Byleskolan i Täby Kyrkby.
Fördelar
Att arbeta med barn, att det finns utvecklingsmöjligheter.
Nackdelar
Vet inga
Bra schema.
Samarbeta och jobba med barn med särskilt stöd.

Bra ledning.

Bra arbetsplatskultur.

Stora barngrupper.

Kollegorna.
Fördelar
Gratis luncher.
Nackdelar
Låg lön.
Bra arbetsplats med bra handledning, bra organisation, jag har lärt mig mer om hur sjukvården fungerar mer än vad jag visste från början
Arbetsdagen kan gå i toppar, mycket samtal ibland och mindre samtal vissa tider på dagen. Vi arbetar med ca. 4000 teleanknytningar. Jag lär mig att vara alert och mycket, mycket uppmärksam med vad för sorts samtal som kommer in. Vi svarar för olika avdelningar som t. ex Stadsbyggnadskontoret med under avdelningar, Hela sociala verksamheten med deras olika avdelningar. Ett samtal kan vara precis om vad som helst, väldigt skiftande så man får vara vaken, lyssna ordentligt med full koncentration.

Ibland leder ett samtal till ren kundtjänst, vi får då info. från vår hemsida. Mötesbokning är en av vår service också.

Kundsamtalen kan ibland vara från människor som är eller lever i stor misär, det känns bra då att kunna prata och ta fram vad det igentligen är kunden behöver och kontakta rätt avdelning/person. När man märker att kunden blir lugn för att kunden vet att dom ska få hjälp är den största behållningen på dagen. Vi jobbar mycket i team också och tar stöd (info.) från varandra på mitt jobb, det känns bra och tryggt. Vår ledning är tillgänglig för oss när vi behöver fråga om något eller vägledning.
Fördelar
Massage
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Täby kommun. Vår community är redo att svara.
4,1
3,3
3,4
3,9
3,9
Täby kommun recensioner per plats