Systembolaget

Systembolaget – recensioner om Lön och förmåner

3,9Lön och förmåner

Hittade 16 recensioner som matchade sökningenVisa alla 51 recensioner

Engagemang, kunskap och stor omtanke!

Systembolaget är ett fantastiskt företag som värnar såväl den enskilda personer som folkhälsan i Sverige. Kunden i fokus med stor kunskap, omtanke och service - utan att bedriva merförsäljning. Lärande och feed-back sker i vardagen och gör att även de mest hektiska dagarna genomförs med största glädje.

Fördelar

En sund företagskultur, bra sammanhållning och kunden i fokus.

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Super härliga arbetskollegor, en bra sammanhållning. Kul med kundmöten och stimulerande/lärande jobb!

Fördelar

Friskvårdbidrag

Nackdelar

Mycket plock

Bra struktur

Det var en väldigt bra struktur på arbetsplatsen. Det var alltid tydligt vad var och en skulle göra. Man fick lära sig mycket om dryck och mat vilket skapade en känsla av trygghet i sin roll som kundvärd. Jag trivdes med arbetsuppgifterna väldigt bra och skulle absolut kunna tänka mig arbeta inom samma företag igen.

Intressant arbetsmiljö, monopolet medför spännande möten.

Arbeta här är att utveckla sig på flera sätt, du lär dig tala, uppträda, berätta, öka din kompetens på allt från datorer till produktkunskaper.

Fördelar

Många förmåner

Nackdelar

Du möter otaliga problematiska möten.

Härliga medarbetare och bra förmåner

Systembolaget är en mycket bra arbetsgivare. Bra lön och förmåner och superhärliga kollegor.

Fördelar

Bra läge - Lokalerna mitt i Kungsträdgården

Nackdelar

Saknade lite bättre ledarskap och att våga mer

Lärorikt och spännande

Systembolaget i Idre var mitt andra jobb i Idre, och jag kan inte tillräckligt beskriva hur mycket jag fick lära mig där, både som försäljare, arbetskollega och samhällsmedborgare med ansvar för nyttig alkoholkonsumtion.

Fördelar

Bra tider, bra lön och lärorikt.

Nackdelar

Lite dryga kunder ibland.

Rolig arbetsmiljö

Väldigt rolig arbetsmiljö för den som söker spänning. Trevliga kollegor med stor kompetens inom dryck och mat. Ena dagen är aldrig lik den andra dagen. Tempot i butiken kan öka från att vara väldigt lugnt till att man får ge 120%. Väldigt lärorik plats och en utmärkt arbetsplats att vara på för att utvecklas både personligt och professionellt.

Fördelar

Friskvårdsersättning. Julklappar.

Roligarbetsplats men!

Tycker absolut Systembolaget erbjuder en trygg och roligarbetsplats dock tycker jag löneförmåner är alldeles för låga för de påfrestningar som blandannat jobbet innebär.

Fördelar

Trygg arbetsplats

Nackdelar

Dårliga löneförmåner

Möjlighet till utveckling

Trygg arbetsplats med bra kollektivavtal. Ständig utveckling i form av eget lärande och kurser internt. Mycket kundkontakt men också mycket fysiskt arbete med lagerarbete.

Fördelar

Friskvårdsbidrag, ok löneutveckling om man visar framfötterna

Nackdelar

Butikstider är inte optimalt när en har barn. Aldrig ledigt vid högtider, beroende på butik, så klart. Tungt fysiskt jobb emellanåt.

Ansvar

Systembolaget tar god ansvar för samhället igenom att inte sälja till minderåriga och påverkade människor. Dom bryr sig om sina anställda.

Fördelar

Utbildning

Nackdelar

Lön

Prodyktiv och rolig arbetsmiljö

Det är en av de roligaste jobben jag har haft! Man kom dit antingen 07.00 eller 11.00. Klockan 07.00 hjälpte alla till och packa upp varor som fattades och ställde fram allt så det blev snyggt på hyllorna. Varje gång jag kom dit så hjälpte alla där som var anställda mig att se och hur man ska tänka på olika drycker. Mina arbetskollegor var väldigt trevliga och hjälpa mycket till i både kassan och i butik. Det svåraste delen av jobbet det var dagarna innan jul och nyår det va helt sjukt va mycket folk och mycket stress, alla ville alltid något och kassorna va proppade, jag var tvungen att räkna alla varor och det va jobbigt när man hade räknat fel. Men annars under de hela månaden jag var där så var det superkul.

Fördelar

Ett gott skratt varje dag och du gick alltid hem med ett leende.

Nackdelar

ibland blev det lite jobbiga tider du fick vara där och sluta på dagarna.

Rolig arbetsmiljö

Lärde mig en del om arbetsmiljön i butik, sitta i kassan under stressiga perioder / dagar och att ge den bästa servicen till en kund.

Fördelar

Friskvårdsbidrag

Mycket roligt att hjälpa kunder till bra dryckesval,

Varje dag börjar med varuplockning och då lärde jag mig vilket land ett visst vin kom ifrån. Vilken smaktyp och prisområde det hörde till. Med en ganska ny butikschef så var ledningen inte så lyckad. Tur att jag är självgående och ser vad som behöver göras. Det frestar mycket på kroppen. med tunga lyft och frontning. Även knä och fötter belastas då jag går och står mesta delen av dagen. Vi hade kul på jobbet tillsammans med kunderna. Det bästa var när kunden kom tillbaka och tackade så mycket för mitt råd. Då blev jag glad.

Fördelar

Friskvård

Nackdelar

Belastning på kroppen

Min dag

En städdag börjar kl 06 på morgonen, öppnar och larmar av in till butiken. Förbereder mina städartiklar/städmaskin för dagen. Sätter på kaffe och fixar i lunchrummet till mina medarbetare. Börjar städa butiken, tar ca 2 timmar. Fikar med kollegorna och fortsätter sen städa personalutrymmen och kontor. Slutar ca 11,30 Varann lördag arbetar jag 3 timmar i butiken med försäljning och ger kunderna den bästa möjliga kundservicen. Arbetar även extra pass då och då med försäljning under varierande arbetstider. Jag har lärt mig massor om mat och dryck, hur det kombineras. Lärt mig ännu mera om hur man ger den bästa kundservicen. Mina chefer har varit olika och har haft olika sätt att hantera och leda butik och personal på, både positiv och negativt. Mina arbetskollegor är underbara och jag har aldrig haft problem att samarbeta med dom. Svåraste delen på jobbet är att göra alla i personalen nöjda. Den bästa delen är när man gör personalen nöjd, och framförallt när man gör en kund nöjd från ingång till utgång. Att man får förmedla sina kunskaper och erfarenheter inom yrket.

Som jag mins det så var det väldig Lärorikt!

Att vara lite överallt då när jag jobbade hos er så var det en butik som inte hade fått *Plocka själv* utan vi fick springa o hämta varan. Min arbetskollegor var fantasiska. Svåraste delen att jag inte kund alla vinsorter..He he he Att det var så roligt o lärorikt.

Händelserika dagar med många områden att ta del av

en typisk arbetsdag: Jobbar sent på dagen (har inget emot det, är flexibel) räknar min kassa och tittar vad jag ska gör under dagen på schemat. vad du har lärt dig: Lärt mig om hur man beställer varor/extra beställningar och att läsa hur varona ska placerar och varför. ledning: empatiska områdeschefer. Ledningsgrupp finns i butik samt rådgiving ifall man vill. Önskar mer utpräglade ledare, nyckelpersoner så att säga. dina arbetskollegor: Olika åldrar och olika arbetserfarenheter som man kan dela med sig om. den svåraste delen av jobbet: Att hinna med säsongerna samt att njuta av det dagliga livet under tiderna. den bästa delen av jobbet: att se och möta nöjda kunder och att se resultat av sitt arbete!

Fördelar

Vård och friskvårdsbidrag, fria söndagar, kunskaper för livet

Nackdelar

tungt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Systembolaget. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Systembolaget
  • Lön och förmåner
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?