Systembolaget

Systembolaget – recensioner om Ledarskap

Hittade 27 recensioner som matchade sökningenVisa alla 51 recensioner

God sammanhållning

Trevliga arbetskamrater och trevliga kunder. God sammanhållning. Stöttande chef. Internutbildning.

Engagemang, kunskap och stor omtanke!

Systembolaget är ett fantastiskt företag som värnar såväl den enskilda personer som folkhälsan i Sverige. Kunden i fokus med stor kunskap, omtanke och service - utan att bedriva merförsäljning. Lärande och feed-back sker i vardagen och gör att även de mest hektiska dagarna genomförs med största glädje.

Fördelar

En sund företagskultur, bra sammanhållning och kunden i fokus.

Tidvis stressigt men rolig arbetsplats

Gruppdynamiken är viktig och man kommer snabbt in i arbetsgruppen. Finns mycket att lära sig och utveckling sker ständigt.

Fördelar

Interna utbildningar

Nackdelar

Tungt

Roligt med kollegerna och trevlig chef samt varierande arbetsuppgifter

Varierande arbetsuppgifter och fantastisk sammanhållning.

Trygg stabil och proaktiv arbetsgivare. Skulle gärna arbeta igen nu när ledning utbytt i området sedan ett par år vilket främjar alla. Fantastisk vd o högre ledning. Varierande arbetsuppgifter och bra sammanhållning på butiker. Möjlighet till utbyte m andra butiker.

Fördelar

Tryggt stabilt

Nackdelar

Ensamarbete på små butiker.

Stressigt

Jakt på besparingar i form av timmar. Svårt att leverera kundmöten i världsklass med tidspress. Fysiskt tungt. Interna utbildningar. Chefen är med i driften stor del av arbetstiden vilket inte ger denne möjlighet att coacha personalen.

Bra struktur

Det var en väldigt bra struktur på arbetsplatsen. Det var alltid tydligt vad var och en skulle göra. Man fick lära sig mycket om dryck och mat vilket skapade en känsla av trygghet i sin roll som kundvärd. Jag trivdes med arbetsuppgifterna väldigt bra och skulle absolut kunna tänka mig arbeta inom samma företag igen.

Ambitiöst företag som ständigt utvecklas

Utmaningar att hela tiden hänga med i utvecklingen av ett serviceföretag med ansvar för kunder och personal. Svårt att få sin deltidstjänst att fungera dock.

Härliga medarbetare och bra förmåner

Systembolaget är en mycket bra arbetsgivare. Bra lön och förmåner och superhärliga kollegor.

Fördelar

Bra läge - Lokalerna mitt i Kungsträdgården

Nackdelar

Saknade lite bättre ledarskap och att våga mer

bra stämning

trevliga arbetskamrater, mycket trevligt innan öppning. chefen var bra och rättvis. Mindre roligt att jobba med otrevliga påverkade kunder.

Fördelar

erbjuden utbildningskurser

Nackdelar

påverkade kunder

härlig arbetsplats

Trivdes toppen! Personalen var kompetent, härlig och välkomnande. Alla var lika värda.

Stressigt och tungt

Det har skett stora reformer inom Systembolaget sedan jag slutade år 1994.

Fördelar

Viss anställningstrygghet

Nackdelar

Tungt och stressigt. Enformigt i snabbköpskassa.

Social kompentens

En butik bär inte sig själv det gör personalen som jobbar med att se till att butiken är påfyllt,att kunna erbjuda service och kunskap. Som städansvarig var min uppgift att se till att butiken var välstädat med ordning och reda trivs man och skapa goda förutsättningar.

Fördelar

kurser

Nackdelar

man lär sig att hantera olika typ av kunder

Stressigt och roligt

Typisk arbetsdag var tunga lyft, mycket stress, men samtidigt hålla humöret uppe och ge bra service. Rolig arbetsplats med rätt kollegor och kunderna kunde variera från att vara trevliga till väldigt elaka. Lärt mig mycket om att arbeta i grupp och va en bra kollega och en bra förebild för kunder.

Fördelar

Alla dagar för olika

Nackdelar

Psykisk påfrestande

Roligt, givande och omväxlande arbete

Den ena dagen är aldrig den andra lik, professionell miljö med mångfaldstänk och positivt ledarskap. Mycket bra kultur där alla får plats och där man ser och bekräftar varandra! Synd att det är slitsamt fysiskt annars hade jag gärna jobbat kvar :)

Fördelar

Kulturen och fortbildning

Nackdelar

Slitsamt fysiskt

Försäljare på Systembolaget

Ett intressant jobb med trevliga kollegor. Dock lite stressigt i vissa perioder.

Mycket bra arbetskamratskap

Trivdes mycket bra på jobbet och fick träffa nytt folk hela tiden.

Ansvar

Systembolaget tar god ansvar för samhället igenom att inte sälja till minderåriga och påverkade människor. Dom bryr sig om sina anställda.

Fördelar

Utbildning

Nackdelar

Lön

Prodyktiv och rolig arbetsmiljö

Det är en av de roligaste jobben jag har haft! Man kom dit antingen 07.00 eller 11.00. Klockan 07.00 hjälpte alla till och packa upp varor som fattades och ställde fram allt så det blev snyggt på hyllorna. Varje gång jag kom dit så hjälpte alla där som var anställda mig att se och hur man ska tänka på olika drycker. Mina arbetskollegor var väldigt trevliga och hjälpa mycket till i både kassan och i butik. Det svåraste delen av jobbet det var dagarna innan jul och nyår det va helt sjukt va mycket folk och mycket stress, alla ville alltid något och kassorna va proppade, jag var tvungen att räkna alla varor och det va jobbigt när man hade räknat fel. Men annars under de hela månaden jag var där så var det superkul.

Fördelar

Ett gott skratt varje dag och du gick alltid hem med ett leende.

Nackdelar

ibland blev det lite jobbiga tider du fick vara där och sluta på dagarna.

Rolig arbetsmiljö

Lärde mig en del om arbetsmiljön i butik, sitta i kassan under stressiga perioder / dagar och att ge den bästa servicen till en kund.

Fördelar

Friskvårdsbidrag

Stressigt och slitsamt arbete

Stressig arbetsmiljö och hårda krav att ha perfekt butik, tyvärr få möjligheter att ta in extra personal då man har en hård personalbudget.

Fördelar

Mkt utbildningar och utveckligspotential

Nackdelar

Stressigt och snålt med personal

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Systembolaget. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Systembolaget
  • Ledarskap
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?