Systembolaget

Systembolaget – recensioner om Jobbsäkerhet och befordran

4,0Jobbsäkerhet och befordran

Hittade 25 recensioner som matchade sökningenVisa alla 51 recensioner

God sammanhållning

Trevliga arbetskamrater och trevliga kunder. God sammanhållning. Stöttande chef. Internutbildning.

Engagemang, kunskap och stor omtanke!

Systembolaget är ett fantastiskt företag som värnar såväl den enskilda personer som folkhälsan i Sverige. Kunden i fokus med stor kunskap, omtanke och service - utan att bedriva merförsäljning. Lärande och feed-back sker i vardagen och gör att även de mest hektiska dagarna genomförs med största glädje.

Fördelar

En sund företagskultur, bra sammanhållning och kunden i fokus.

Tidvis stressigt men rolig arbetsplats

Gruppdynamiken är viktig och man kommer snabbt in i arbetsgruppen. Finns mycket att lära sig och utveckling sker ständigt.

Fördelar

Interna utbildningar

Nackdelar

Tungt

Varierande arbetsuppgifter och fantastisk sammanhållning.

Trygg stabil och proaktiv arbetsgivare. Skulle gärna arbeta igen nu när ledning utbytt i området sedan ett par år vilket främjar alla. Fantastisk vd o högre ledning. Varierande arbetsuppgifter och bra sammanhållning på butiker. Möjlighet till utbyte m andra butiker.

Fördelar

Tryggt stabilt

Nackdelar

Ensamarbete på små butiker.

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Super härliga arbetskollegor, en bra sammanhållning. Kul med kundmöten och stimulerande/lärande jobb!

Fördelar

Friskvårdbidrag

Nackdelar

Mycket plock

Lärorika år

Ett arbete som är givande men efter att stapplat upp miljontals flaskor och bemött en hel del återkommande kunder. Vill man gå vidare i livet. Men vilken organisation och utbildningsmöjligheterna är enorma. Alla borde prova nån gång i sitt liv

Der bästa med jobbet.

Det är ett roligt jobb där man lär sig mycket och har tillgång för att få utbildningar. Kunden kommer alltid först och det är mycket samarbete.

Stressigt

Jakt på besparingar i form av timmar. Svårt att leverera kundmöten i världsklass med tidspress. Fysiskt tungt. Interna utbildningar. Chefen är med i driften stor del av arbetstiden vilket inte ger denne möjlighet att coacha personalen.

Utvecklande

Att jobba på Systembolaget ger otroliga möjligheter till utveckling inom dom områdena som är intressanta.

Ambitiöst företag som ständigt utvecklas

Utmaningar att hela tiden hänga med i utvecklingen av ett serviceföretag med ansvar för kunder och personal. Svårt att få sin deltidstjänst att fungera dock.

Lärorikt

Mycket nöjd med min tid på systembolaget, men efter 5 år så var det inte tillräckligt utvecklande.

Fördelar

Intern utbildning

Nackdelar

Tungt arbete

Rolig arbetsmiljö

Väldigt rolig arbetsmiljö för den som söker spänning. Trevliga kollegor med stor kompetens inom dryck och mat. Ena dagen är aldrig lik den andra dagen. Tempot i butiken kan öka från att vara väldigt lugnt till att man får ge 120%. Väldigt lärorik plats och en utmärkt arbetsplats att vara på för att utvecklas både personligt och professionellt.

Fördelar

Friskvårdsersättning. Julklappar.

bra stämning

trevliga arbetskamrater, mycket trevligt innan öppning. chefen var bra och rättvis. Mindre roligt att jobba med otrevliga påverkade kunder.

Fördelar

erbjuden utbildningskurser

Nackdelar

påverkade kunder

Stressigt och tungt

Det har skett stora reformer inom Systembolaget sedan jag slutade år 1994.

Fördelar

Viss anställningstrygghet

Nackdelar

Tungt och stressigt. Enformigt i snabbköpskassa.

Roligt, givande och omväxlande arbete

Den ena dagen är aldrig den andra lik, professionell miljö med mångfaldstänk och positivt ledarskap. Mycket bra kultur där alla får plats och där man ser och bekräftar varandra! Synd att det är slitsamt fysiskt annars hade jag gärna jobbat kvar :)

Fördelar

Kulturen och fortbildning

Nackdelar

Slitsamt fysiskt

intressant, spännande och lärorik arbetsplats

Ganska tungt! Men otroligt trevlig och intressant arbetsplats. Med god kundservice. Mycket lärorikt. Kollegorna var super!

Fördelar

Bra utbildning.

Nackdelar

Ganska tungt!

Möjlighet till utveckling

Trygg arbetsplats med bra kollektivavtal. Ständig utveckling i form av eget lärande och kurser internt. Mycket kundkontakt men också mycket fysiskt arbete med lagerarbete.

Fördelar

Friskvårdsbidrag, ok löneutveckling om man visar framfötterna

Nackdelar

Butikstider är inte optimalt när en har barn. Aldrig ledigt vid högtider, beroende på butik, så klart. Tungt fysiskt jobb emellanåt.

Ansvar

Systembolaget tar god ansvar för samhället igenom att inte sälja till minderåriga och påverkade människor. Dom bryr sig om sina anställda.

Fördelar

Utbildning

Nackdelar

Lön

Roligt

Roligt arbete, lite annorlunda än andra klassiska arbeten för butiksbiträden. Bra internutbildningar.

Prodyktiv och rolig arbetsmiljö

Det är en av de roligaste jobben jag har haft! Man kom dit antingen 07.00 eller 11.00. Klockan 07.00 hjälpte alla till och packa upp varor som fattades och ställde fram allt så det blev snyggt på hyllorna. Varje gång jag kom dit så hjälpte alla där som var anställda mig att se och hur man ska tänka på olika drycker. Mina arbetskollegor var väldigt trevliga och hjälpa mycket till i både kassan och i butik. Det svåraste delen av jobbet det var dagarna innan jul och nyår det va helt sjukt va mycket folk och mycket stress, alla ville alltid något och kassorna va proppade, jag var tvungen att räkna alla varor och det va jobbigt när man hade räknat fel. Men annars under de hela månaden jag var där så var det superkul.

Fördelar

Ett gott skratt varje dag och du gick alltid hem med ett leende.

Nackdelar

ibland blev det lite jobbiga tider du fick vara där och sluta på dagarna.

Stressigt och slitsamt arbete

Stressig arbetsmiljö och hårda krav att ha perfekt butik, tyvärr få möjligheter att ta in extra personal då man har en hård personalbudget.

Fördelar

Mkt utbildningar och utveckligspotential

Nackdelar

Stressigt och snålt med personal

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Systembolaget. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

• Systembolaget
  • Jobbsäkerhet och befordran
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?