Systembolaget

Recensioner från anställda som Butiksmedarbetare på Systembolaget

Butiksmedarbetare4 recensioner

Hittade 4 recensioner som matchade sökningenVisa alla 50 recensioner

Ambitiöst företag som ständigt utvecklas

Utmaningar att hela tiden hänga med i utvecklingen av ett serviceföretag med ansvar för kunder och personal. Svårt att få sin deltidstjänst att fungera dock.

Rolig arbetsmiljö

Väldigt rolig arbetsmiljö för den som söker spänning. Trevliga kollegor med stor kompetens inom dryck och mat. Ena dagen är aldrig lik den andra dagen. Tempot i butiken kan öka från att vara väldigt lugnt till att man får ge 120%. Väldigt lärorik plats och en utmärkt arbetsplats att vara på för att utvecklas både personligt och professionellt.

Fördelar

Friskvårdsersättning. Julklappar.

Stressigt och roligt

Typisk arbetsdag var tunga lyft, mycket stress, men samtidigt hålla humöret uppe och ge bra service. Rolig arbetsplats med rätt kollegor och kunderna kunde variera från att vara trevliga till väldigt elaka. Lärt mig mycket om att arbeta i grupp och va en bra kollega och en bra förebild för kunder.

Fördelar

Alla dagar för olika

Nackdelar

Psykisk påfrestande

Möjlighet till utveckling

Trygg arbetsplats med bra kollektivavtal. Ständig utveckling i form av eget lärande och kurser internt. Mycket kundkontakt men också mycket fysiskt arbete med lagerarbete.

Fördelar

Friskvårdsbidrag, ok löneutveckling om man visar framfötterna

Nackdelar

Butikstider är inte optimalt när en har barn. Aldrig ledigt vid högtider, beroende på butik, så klart. Tungt fysiskt jobb emellanåt.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Systembolaget. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4.3

• Systembolaget
  • Butiksmedarbetare
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?