Systembolaget

Recensioner från anställda som Butiksbiträde på Systembolaget

Jag trivs bra på det jobbet.Trevlig kollegorna bra arbetsmiljö.
Det var en väldigt bra struktur på arbetsplatsen. Det var alltid tydligt vad var och en skulle göra. Man fick lära sig mycket om dryck och mat vilket skapade en känsla av trygghet i sin roll som kundvärd. Jag trivdes med arbetsuppgifterna väldigt bra och skulle absolut kunna tänka mig arbeta inom samma företag igen.
trevliga arbetskamrater, mycket trevligt innan öppning. chefen var bra och rättvis. Mindre roligt att jobba med otrevliga påverkade kunder.
Fördelar
erbjuden utbildningskurser
Nackdelar
påverkade kunder
Tycker absolut Systembolaget erbjuder en trygg och roligarbetsplats dock tycker jag löneförmåner är alldeles för låga för de påfrestningar som blandannat jobbet innebär.
Fördelar
Trygg arbetsplats
Nackdelar
Dårliga löneförmåner
Trivdes mycket bra på jobbet och fick träffa nytt folk hela tiden.
Arbetade som försäljare på systembolaget. Roligt och omväxlande extraarbete med en god relation till arbetskamrater.
Produktiv och rolig arbetsmiljö. En förmån att få arbeta med olika typer av människor.
Fördelar
Arbeta med roliga och spännande människor
Nackdelar
Ibland aggressiva kunder
Vi arbetar med olika områden som ,kundbemötande, ålderskontroll i vårat kassörsarbete,lager , tunga lyft, påfyllning av varor, beställningar, leveranser mm Jag trivs med detta varierande arbete och kundkontakten, man kan komma vidare på hk och man har möjlighet att hoppa in i vilken butik som helst, vilket är ett positivt och lärorikt arbetssätt. Man lär sig genom grundläggande vinkunskaps utbildningar och möjlighet till olika kunskaps utbildningar. Vilket är ett nöje att få utvecklas. den bästa delen av jobbet är att det är så varierat.
Fördelar
man kan få gå kunskaps utbildningar
Nackdelar
svårt att få heltid.
Att vara lite överallt då när jag jobbade hos er så var det en butik som inte hade fått *Plocka själv* utan vi fick springa o hämta varan. Min arbetskollegor var fantasiska. Svåraste delen att jag inte kund alla vinsorter..He he he Att det var så roligt o lärorikt.