Systembolaget
Recensioner från anställda på Systembolaget

Prodyktiv och rolig arbetsmiljö

30 mars 2017
Det är en av de roligaste jobben jag har haft! Man kom dit antingen 07.00 eller 11.00. Klockan 07.00 hjälpte alla till och packa upp varor som fattades och ställde fram allt så det blev snyggt på hyllorna. Varje gång jag kom dit så hjälpte alla där som var anställda mig att se och hur man ska tänka på olika drycker. Mina arbetskollegor var väldigt trevliga och hjälpa mycket till i både kassan och i butik. Det svåraste delen av jobbet det var dagarna innan jul och nyår det va helt sjukt va mycket folk och mycket stress, alla ville alltid något och kassorna va proppade, jag var tvungen att räkna alla varor och det va jobbigt när man hade räknat fel. Men annars under de hela månaden jag var där så var det superkul.
Fördelar
Ett gott skratt varje dag och du gick alltid hem med ett leende.
Nackdelar
ibland blev det lite jobbiga tider du fick vara där och sluta på dagarna.
4 juli 2020
Butikschef (Tidigare anställd) - Valdemarsvik
Trygg stabil och proaktiv arbetsgivare. Skulle gärna arbeta igen nu när ledning utbytt i området sedan ett par år vilket främjar alla. Fantastisk vd o högre ledning. Varierande arbetsuppgifter och bra sammanhållning på butiker. Möjlighet till utbyte m andra butiker.
Fördelar
Tryggt stabilt
Nackdelar
Ensamarbete på små butiker.
16 maj 2020
Dekoratör (Tidigare anställd) - Stockholm
Bra arbetsplats med tydliga arbetsuppgifte. Enkelt att komma vidare inom företaget
Fördelar
Bra arbetsvilkor
Nackdelar
Fula kläder
27 april 2020
Försäljare (Tidigare anställd) - Örebro
Super härliga arbetskollegor, en bra sammanhållning. Kul med kundmöten och stimulerande/lärande jobb!
Fördelar
Friskvårdbidrag
Nackdelar
Mycket plock
  1. Prodyktiv och rolig arbetsmiljö