Systembolaget
Recensioner från anställda på Systembolaget

Min dag

26 november 2014
En städdag börjar kl 06 på morgonen, öppnar och larmar av in till butiken. Förbereder mina städartiklar/städmaskin för dagen. Sätter på kaffe och fixar i lunchrummet till mina medarbetare. Börjar städa butiken, tar ca 2 timmar. Fikar med kollegorna och fortsätter sen städa personalutrymmen och kontor. Slutar ca 11,30 Varann lördag arbetar jag 3 timmar i butiken med försäljning och ger kunderna den bästa möjliga kundservicen. Arbetar även extra pass då och då med försäljning under varierande arbetstider. Jag har lärt mig massor om mat och dryck, hur det kombineras. Lärt mig ännu mera om hur man ger den bästa kundservicen. Mina chefer har varit olika och har haft olika sätt att hantera och leda butik och personal på, både positiv och negativt. Mina arbetskollegor är underbara och jag har aldrig haft problem att samarbeta med dom. Svåraste delen på jobbet är att göra alla i personalen nöjda. Den bästa delen är när man gör personalen nöjd, och framförallt när man gör en kund nöjd från ingång till utgång. Att man får förmedla sina kunskaper och erfarenheter inom yrket.
4 juli 2020
Butikschef (Tidigare anställd) - Valdemarsvik
Trygg stabil och proaktiv arbetsgivare. Skulle gärna arbeta igen nu när ledning utbytt i området sedan ett par år vilket främjar alla. Fantastisk vd o högre ledning. Varierande arbetsuppgifter och bra sammanhållning på butiker. Möjlighet till utbyte m andra butiker.
Fördelar
Tryggt stabilt
Nackdelar
Ensamarbete på små butiker.
16 maj 2020
Dekoratör (Tidigare anställd) - Stockholm
Bra arbetsplats med tydliga arbetsuppgifte. Enkelt att komma vidare inom företaget
Fördelar
Bra arbetsvilkor
Nackdelar
Fula kläder
27 april 2020
Försäljare (Tidigare anställd) - Örebro
Super härliga arbetskollegor, en bra sammanhållning. Kul med kundmöten och stimulerande/lärande jobb!
Fördelar
Friskvårdbidrag
Nackdelar
Mycket plock