Systembolaget
Recensioner från anställda på Systembolaget

Ansvar

21 augusti 2017
Systembolaget tar god ansvar för samhället igenom att inte sälja till minderåriga och påverkade människor. Dom bryr sig om sina anställda.
Fördelar
Utbildning
Nackdelar
Lön
20 februari 2020
Säljare/dryckeshandledare (Tidigare anställd) - Rättvik
Ett arbete som är givande men efter att stapplat upp miljontals flaskor och bemött en hel del återkommande kunder. Vill man gå vidare i livet. Men vilken organisation och utbildningsmöjligheterna är enorma. Alla borde prova nån gång i sitt liv
10 januari 2017
SÄLJARE (Tidigare anställd) - Stockholm
Lärde mig en del om arbetsmiljön i butik, sitta i kassan under stressiga perioder / dagar och att ge den bästa servicen till en kund.
Fördelar
Friskvårdsbidrag
9 januari 2015
Säljare (Tidigare anställd) - Vetlanda, F
Varje dag börjar med varuplockning och då lärde jag mig vilket land ett visst vin kom ifrån. Vilken smaktyp och prisområde det hörde till. Med en ganska ny butikschef så var ledningen inte så lyckad. Tur att jag är självgående och ser vad som behöver göras. Det frestar mycket på kroppen. med tunga lyft och frontning. Även knä och fötter belastas då jag går och står mesta delen av dagen. Vi hade kul på jobbet tillsammans med kunderna. Det bästa var när kunden kom tillbaka och tackade så mycket för mitt råd. Då blev jag glad.
Fördelar
Friskvård
Nackdelar
Belastning på kroppen