Systembolaget

Recensioner från anställda på Systembolaget

Trygg stabil och proaktiv arbetsgivare. Skulle gärna arbeta igen nu när ledning utbytt i området sedan ett par år vilket främjar alla. Fantastisk vd o högre ledning. Varierande arbetsuppgifter och bra sammanhållning på butiker. Möjlighet till utbyte m andra butiker.
Fördelar
Tryggt stabilt
Nackdelar
Ensamarbete på små butiker.
Bra arbetsplats med tydliga arbetsuppgifte. Enkelt att komma vidare inom företaget
Fördelar
Bra arbetsvilkor
Nackdelar
Fula kläder
Super härliga arbetskollegor, en bra sammanhållning. Kul med kundmöten och stimulerande/lärande jobb!
Fördelar
Friskvårdbidrag
Nackdelar
Mycket plock
Ett arbete som är givande men efter att stapplat upp miljontals flaskor och bemött en hel del återkommande kunder. Vill man gå vidare i livet. Men vilken organisation och utbildningsmöjligheterna är enorma. Alla borde prova nån gång i sitt liv
Det är ett roligt jobb där man lär sig mycket och har tillgång för att få utbildningar. Kunden kommer alltid först och det är mycket samarbete.
Jag trivs bra på det jobbet.Trevlig kollegorna bra arbetsmiljö.
Jakt på besparingar i form av timmar. Svårt att leverera kundmöten i världsklass med tidspress. Fysiskt tungt. Interna utbildningar. Chefen är med i driften stor del av arbetstiden vilket inte ger denne möjlighet att coacha personalen.
Det var en väldigt bra struktur på arbetsplatsen. Det var alltid tydligt vad var och en skulle göra. Man fick lära sig mycket om dryck och mat vilket skapade en känsla av trygghet i sin roll som kundvärd. Jag trivdes med arbetsuppgifterna väldigt bra och skulle absolut kunna tänka mig arbeta inom samma företag igen.
I worked early morning before the store opened. I worked with a great team and leadership, who encouraged everyone to do well. Hardest part of the job must've been the early hours and heavy lifting, but it was a fun environment and totally worth it. Most enjoyable part of the job was making sure all items were neatly organized, and working with my co-workers.
Att jobba på Systembolaget ger otroliga möjligheter till utveckling inom dom områdena som är intressanta.
Klart ett av de bästa jobb ja haft. Kul med försäljning , vauplock , möta massa olika människor
Utmaningar att hela tiden hänga med i utvecklingen av ett serviceföretag med ansvar för kunder och personal. Svårt att få sin deltidstjänst att fungera dock.
Arbeta här är att utveckla sig på flera sätt, du lär dig tala, uppträda, berätta, öka din kompetens på allt från datorer till produktkunskaper.
Fördelar
Många förmåner
Nackdelar
Du möter otaliga problematiska möten.
Systembolaget är en mycket bra arbetsgivare. Bra lön och förmåner och superhärliga kollegor.
Fördelar
Bra läge - Lokalerna mitt i Kungsträdgården
Nackdelar
Saknade lite bättre ledarskap och att våga mer
Systembolaget i Idre var mitt andra jobb i Idre, och jag kan inte tillräckligt beskriva hur mycket jag fick lära mig där, både som försäljare, arbetskollega och samhällsmedborgare med ansvar för nyttig alkoholkonsumtion.
Fördelar
Bra tider, bra lön och lärorikt.
Nackdelar
Lite dryga kunder ibland.
Mycket nöjd med min tid på systembolaget, men efter 5 år så var det inte tillräckligt utvecklande.
Fördelar
Intern utbildning
Nackdelar
Tungt arbete
Lärt mig mycket om hur jag reagerar i olika situationer och hur man handskas med berusade.
Väldigt rolig arbetsmiljö för den som söker spänning. Trevliga kollegor med stor kompetens inom dryck och mat. Ena dagen är aldrig lik den andra dagen. Tempot i butiken kan öka från att vara väldigt lugnt till att man får ge 120%. Väldigt lärorik plats och en utmärkt arbetsplats att vara på för att utvecklas både personligt och professionellt.
Fördelar
Friskvårdsersättning. Julklappar.
trevliga arbetskamrater, mycket trevligt innan öppning. chefen var bra och rättvis. Mindre roligt att jobba med otrevliga påverkade kunder.
Fördelar
erbjuden utbildningskurser
Nackdelar
påverkade kunder
Trivdes toppen! Personalen var kompetent, härlig och välkomnande. Alla var lika värda.
Det har skett stora reformer inom Systembolaget sedan jag slutade år 1994.
Fördelar
Viss anställningstrygghet
Nackdelar
Tungt och stressigt. Enformigt i snabbköpskassa.