Systembolaget

Recensioner från anställda på Systembolaget

Engagemang, kunskap och stor omtanke!

Systembolaget är ett fantastiskt företag som värnar såväl den enskilda personer som folkhälsan i Sverige. Kunden i fokus med stor kunskap, omtanke och service - utan att bedriva merförsäljning. Lärande och feed-back sker i vardagen och gör att även de mest hektiska dagarna genomförs med största glädje.

Fördelar

En sund företagskultur, bra sammanhållning och kunden i fokus.

Tidvis stressigt men rolig arbetsplats

Gruppdynamiken är viktig och man kommer snabbt in i arbetsgruppen. Finns mycket att lära sig och utveckling sker ständigt.

Fördelar

Interna utbildningar

Nackdelar

Tungt

Roligt med kollegerna och trevlig chef samt varierande arbetsuppgifter

Varierande arbetsuppgifter och fantastisk sammanhållning.

Trygg stabil och proaktiv arbetsgivare. Skulle gärna arbeta igen nu när ledning utbytt i området sedan ett par år vilket främjar alla. Fantastisk vd o högre ledning. Varierande arbetsuppgifter och bra sammanhållning på butiker. Möjlighet till utbyte m andra butiker.

Fördelar

Tryggt stabilt

Nackdelar

Ensamarbete på små butiker.

Bra företag

Bra arbetsplats med tydliga arbetsuppgifte. Enkelt att komma vidare inom företaget

Fördelar

Bra arbetsvilkor

Nackdelar

Fula kläder

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Super härliga arbetskollegor, en bra sammanhållning. Kul med kundmöten och stimulerande/lärande jobb!

Fördelar

Friskvårdbidrag

Nackdelar

Mycket plock

Lärorika år

Ett arbete som är givande men efter att stapplat upp miljontals flaskor och bemött en hel del återkommande kunder. Vill man gå vidare i livet. Men vilken organisation och utbildningsmöjligheterna är enorma. Alla borde prova nån gång i sitt liv

Der bästa med jobbet.

Det är ett roligt jobb där man lär sig mycket och har tillgång för att få utbildningar. Kunden kommer alltid först och det är mycket samarbete.

Produktiv

Jag trivs bra på det jobbet.Trevlig kollegorna bra arbetsmiljö.

Stressigt

Jakt på besparingar i form av timmar. Svårt att leverera kundmöten i världsklass med tidspress. Fysiskt tungt. Interna utbildningar. Chefen är med i driften stor del av arbetstiden vilket inte ger denne möjlighet att coacha personalen.

Bra struktur

Det var en väldigt bra struktur på arbetsplatsen. Det var alltid tydligt vad var och en skulle göra. Man fick lära sig mycket om dryck och mat vilket skapade en känsla av trygghet i sin roll som kundvärd. Jag trivdes med arbetsuppgifterna väldigt bra och skulle absolut kunna tänka mig arbeta inom samma företag igen.

A great place to work at

I worked early morning before the store opened. I worked with a great team and leadership, who encouraged everyone to do well. Hardest part of the job must've been the early hours and heavy lifting, but it was a fun environment and totally worth it. Most enjoyable part of the job was making sure all items were neatly organized, and working with my co-workers.

Utvecklande

Att jobba på Systembolaget ger otroliga möjligheter till utveckling inom dom områdena som är intressanta.

Toppen

Klart ett av de bästa jobb ja haft. Kul med försäljning , vauplock , möta massa olika människor

Ambitiöst företag som ständigt utvecklas

Utmaningar att hela tiden hänga med i utvecklingen av ett serviceföretag med ansvar för kunder och personal. Svårt att få sin deltidstjänst att fungera dock.

Intressant arbetsmiljö, monopolet medför spännande möten.

Arbeta här är att utveckla sig på flera sätt, du lär dig tala, uppträda, berätta, öka din kompetens på allt från datorer till produktkunskaper.

Fördelar

Många förmåner

Nackdelar

Du möter otaliga problematiska möten.

Härliga medarbetare och bra förmåner

Systembolaget är en mycket bra arbetsgivare. Bra lön och förmåner och superhärliga kollegor.

Fördelar

Bra läge - Lokalerna mitt i Kungsträdgården

Nackdelar

Saknade lite bättre ledarskap och att våga mer

Lärorikt och spännande

Systembolaget i Idre var mitt andra jobb i Idre, och jag kan inte tillräckligt beskriva hur mycket jag fick lära mig där, både som försäljare, arbetskollega och samhällsmedborgare med ansvar för nyttig alkoholkonsumtion.

Fördelar

Bra tider, bra lön och lärorikt.

Nackdelar

Lite dryga kunder ibland.

Lärorikt

Mycket nöjd med min tid på systembolaget, men efter 5 år så var det inte tillräckligt utvecklande.

Fördelar

Intern utbildning

Nackdelar

Tungt arbete

Roligt och utmanande.

Lärt mig mycket om hur jag reagerar i olika situationer och hur man handskas med berusade.

Rolig arbetsmiljö

Väldigt rolig arbetsmiljö för den som söker spänning. Trevliga kollegor med stor kompetens inom dryck och mat. Ena dagen är aldrig lik den andra dagen. Tempot i butiken kan öka från att vara väldigt lugnt till att man får ge 120%. Väldigt lärorik plats och en utmärkt arbetsplats att vara på för att utvecklas både personligt och professionellt.

Fördelar

Friskvårdsersättning. Julklappar.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Systembolaget. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

4.3

• Systembolaget