Recensioner från anställda på Synsam

Stressig arbetsmiljö

20 december 2019
Det förväntas att optiker ska göra mkt av butikens sysslor trots att optikerna är fullbokade.
Mkt personalomsättning.
Fördelar
Roligt koncept
Nackdelar
Mkt personalomsättning
Similar reviews
9 april 2020
Same location
Butikschef (Nuvarande anställd) - Stockholm
Vill du arbeta hos en trygg och stabil arbetsgivare som ger dig chansen att utvecklas ser dig som individ? Då är synsam rätt för dig. Roliga varierande arbetsuppgifter, en ledning med örat mot rälsen som ser oss ute i butikerna. Jag trivs som fisken i vattnet.

Mvh Stolt anställd hos synsam
Fördelar
Utvecklingsmöjligheter
Nackdelar
Kan vara stressigt ibland
5 april 2017
Same location
Butiksäljare (Nuvarande anställd) - Stockholm
Mycket kundkontakt.
Man lär sig något nytt varje dag.

Bra arbetskollegor.

Mycket att lära sig.

Man blir aldrig fullärd.
5 maj 2019
Har jobbat drygt 2 månader nu på Synsam och jag ser många år framåt på detta företag. Jag har än så länge blivit oerhört bra bemött av chefer och kollegor. Det är en underbar atmosfär just i min butik iallafall. Har du driv, intresse och tid att lägga på ditt arbete är Synsam perfekt. Jag kom in i butiken med noll erfarenhet av optikbranschen och har efter 2 månader lärt mig så mycket. Och jag får göra väldigt mycket ansvarsfullt redan. Det är verkligen tydligt att nästintill 100% av synsamkunderna är nöjda med vad vi erbjuder.
Arbetsuppgifterna som säljare varierar väldigt mycket. Säljarna möter kunderna, svarar i telefon, bokar in tider, har bågvisningar, räknar på och presenterar olika lösningar för kundens behov, gör beställningar av olika sorter. Det finns även stor möjlighet att växa. På min intervju blev jag tillfrågad vad jag ser mig själv göra de kommande 2 åren, detta för ett mycket i jobbet kräver en såpass lång inlärningskurva. Och efter två månader håller jag med, man behöver nog ca 2 år för att känna sig fullärd inom allt som kan komma upp, och även det räcker kanske inte. Men jag ser det som en chans att växa och är väldigt ivrig på att lära mig så mycket som möjligt. De erfarna säljarna kan till exempel få stora ansvar som att kolla att glasen som levereras matchar kundens styrkor och sedan montera glasen. Eftersom man behöver avsätta lång tid för att ny personal ska lära sig allt så finns väldigt goda möjligheter att göra karriär inom Synsam. Då det lönar sig för dem att värna om sin personal. Det enda som jag upplevt som minsta lilla negativt hittils är den
 - mer...
Fördelar
Personalrabatt, Givande, Utmanande
Nackdelar
Stressigt ibland
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Synsam. Vår community är redo att svara.
3,3
3,9