Recensioner från anställda på Synsam

Bra arbetskamrater och kunderna är trevliga

8 september 2015
En arbetsdag innehåller mycket kontakt med kunder och leverantörer. Många kunder är väldigt olika så man måste lära sej att ta kunder på rätt sätt. Jag har bra arbetskamrater och en bra butikschef vi har mycket roligt tillsammans. Jag jobba på köpcentrum Nova Lund och det innebär mycket helgarbete som jag börjat bli trött på, jobbar vissa dagar mellan 9.30-20.00.
Fördelar
Lite billigare glasögon
Nackdelar
Helg och kvällsarbete
Similar reviews
5 maj 2019
Same role
Säljare (Nuvarande anställd) - Växjö
Har jobbat drygt 2 månader nu på Synsam och jag ser många år framåt på detta företag. Jag har än så länge blivit oerhört bra bemött av chefer och kollegor. Det är en underbar atmosfär just i min butik iallafall. Har du driv, intresse och tid att lägga på ditt arbete är Synsam perfekt. Jag kom in i butiken med noll erfarenhet av optikbranschen och har efter 2 månader lärt mig så mycket. Och jag får göra väldigt mycket ansvarsfullt redan. Det är verkligen tydligt att nästintill 100% av synsamkunderna är nöjda med vad vi erbjuder.
Arbetsuppgifterna som säljare varierar väldigt mycket. Säljarna möter kunderna, svarar i telefon, bokar in tider, har bågvisningar, räknar på och presenterar olika lösningar för kundens behov, gör beställningar av olika sorter. Det finns även stor möjlighet att växa. På min intervju blev jag tillfrågad vad jag ser mig själv göra de kommande 2 åren, detta för ett mycket i jobbet kräver en såpass lång inlärningskurva. Och efter två månader håller jag med, man behöver nog ca 2 år för att känna sig fullärd inom allt som kan komma upp, och även det räcker kanske inte. Men jag ser det som en chans att växa och är väldigt ivrig på att lära mig så mycket som möjligt. De erfarna säljarna kan till exempel få stora ansvar som att kolla att glasen som levereras matchar kundens styrkor och sedan montera glasen. Eftersom man behöver avsätta lång tid för att ny personal ska lära sig allt så finns väldigt goda möjligheter att göra karriär inom Synsam. Då det lönar sig för dem att värna om sin personal. Det enda som jag upplevt som minsta lilla negativt hittils är den
 - mer...
Fördelar
Personalrabatt, Givande, Utmanande
Nackdelar
Stressigt ibland
7 mars 2018
Ett välfungerande och organiserat företag att jobba för. Variation i arbetsuppgifter och även kunder.
Fördelar
50% på företagets produkter som anställd
9 april 2020
Vill du arbeta hos en trygg och stabil arbetsgivare som ger dig chansen att utvecklas ser dig som individ? Då är synsam rätt för dig. Roliga varierande arbetsuppgifter, en ledning med örat mot rälsen som ser oss ute i butikerna. Jag trivs som fisken i vattnet.

Mvh Stolt anställd hos synsam
Fördelar
Utvecklingsmöjligheter
Nackdelar
Kan vara stressigt ibland
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Synsam. Vår community är redo att svara.
3,3
3,9