Recensioner från anställda på Synsam

Utmanande arbetsmiljö med varierade arbetsuppgifter.
Ett välfungerande och organiserat företag att jobba för. Variation i arbetsuppgifter och även kunder.
Fördelar
50% på företagets produkter som anställd
Världens bästa arbetsgivare!
Vill du arbeta hos en trygg och stabil arbetsgivare som ger dig chansen att utvecklas ser dig som individ? Då är synsam rätt för dig. Roliga varierande arbetsuppgifter, en ledning med örat mot rälsen som ser oss ute i butikerna. Jag trivs som fisken i vattnet.

Mvh Stolt anställd hos synsam
Fördelar
Utvecklingsmöjligheter
Nackdelar
Kan vara stressigt ibland
Stressig arbetsmiljö
Det förväntas att optiker ska göra mkt av butikens sysslor trots att optikerna är fullbokade.
Mkt personalomsättning.
Fördelar
Roligt koncept
Nackdelar
Mkt personalomsättning
Utmanande, meningsfullt och underbart
Har jobbat drygt 2 månader nu på Synsam och jag ser många år framåt på detta företag. Jag har än så länge blivit oerhört bra bemött av chefer och kollegor. Det är en underbar atmosfär just i min butik iallafall. Har du driv, intresse och tid att lägga på ditt arbete är Synsam perfekt. Jag kom in i butiken med noll erfarenhet av optikbranschen och har efter 2 månader lärt mig så mycket. Och jag får göra väldigt mycket ansvarsfullt redan. Det är verkligen tydligt att nästintill 100% av synsamkunderna är nöjda med vad vi erbjuder.
Arbetsuppgifterna som säljare varierar väldigt mycket. Säljarna möter kunderna, svarar i telefon, bokar in tider, har bågvisningar, räknar på och presenterar olika lösningar för kundens behov, gör beställningar av olika sorter. Det finns även stor möjlighet att växa. På min intervju blev jag tillfrågad vad jag ser mig själv göra de kommande 2 åren, detta för ett mycket i jobbet kräver en såpass lång inlärningskurva. Och efter två månader håller jag med, man behöver nog ca 2 år för att känna sig fullärd inom allt som kan komma upp, och även det räcker kanske inte. Men jag ser det som en chans att växa och är väldigt ivrig på att lära mig så mycket som möjligt. De erfarna säljarna kan till exempel få stora ansvar som att kolla att glasen som levereras matchar kundens styrkor och sedan montera glasen. Eftersom man behöver avsätta lång tid för att ny personal ska lära sig allt så finns väldigt goda möjligheter att göra karriär inom Synsam. Då det lönar sig för dem att värna om sin personal. Det enda som jag upplevt som minsta lilla negativt hittils är den
 - mer...
Fördelar
Personalrabatt, Givande, Utmanande
Nackdelar
Stressigt ibland
Synsam trelleborg
Helt ok ledningen är väl inte helt ok enligt mig men alla är olika.
omväxlande arbete.
Mycket kundkontakt.
Man lär sig något nytt varje dag.

Bra arbetskollegor.

Mycket att lära sig.

Man blir aldrig fullärd.
Bra arbetskamrater och kunderna är trevliga
En arbetsdag innehåller mycket kontakt med kunder och leverantörer. Många kunder är väldigt olika så man måste lära sej att ta kunder på rätt sätt. Jag har bra arbetskamrater och en bra butikschef vi har mycket roligt tillsammans. Jag jobba på köpcentrum Nova Lund och det innebär mycket helgarbete som jag börjat bli trött på, jobbar vissa dagar mellan 9.30-20.00.
Fördelar
Lite billigare glasögon
Nackdelar
Helg och kvällsarbete
Stimulerande jobb
Mitt jobb idag är att se till att det finns personal. att den trivs . har även budgetansvar i butiken samt personalansvar, beställningar, reklamationer reparationer, samt allahanda sysslor i en butik
Det svåra i jobbet kan vara den inre stress som kan bli ibland

det bästa är att man har ett trivsamt jobb , träffar människor av alla sorter, trevliga kollegor runt om i landet
Fördelar
finns karriär möjligheter inom synsam
Se fler recensioner av Synsam
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Synsam. Vår community är redo att svara.
3,3
3,9