Synoptik

Recensioner från anställda på Synoptik i Stockholm

Mångfald får symbolisera en dag på Synoptik som ambulerande optikerassistent. Ofta ett nytt ställe och nya kollegor varje dag. Så här behöver man vara trygg i sig själv och i att träffa olika typer av människor. Här träffar man många härliga kunder med olika behov att hitta rätt stil, bågar och glas. Här är det viktigt att vara snabb, effektiv och att leverera i tid och att ge professionell service. Arbetet är ibland tekniskt och innebär lagningar, monteringar och kontroller av glas och bågar inför utlämning till kund. Arbetet innebär såväl sälj, administration och fingerfärdigt tekniskt arbete. Det innebär också förberedande synkontroller innan kunder ska in till en legitimerad optiker. Så det är bra om man är mångsidig. Många kunder, kundservicekoncept och rutiner gör att en dag på Synoptik går väldigt fort. Här lärde jag mig ett nytt branschområde med optik som innebar nya fackkunskaper, teknik och fingerfärdighet. Svårt i början men jag lärde mig. Då är det skönt att man är proffs på sälj och kan leverera positiva säljsiffror trots att man är i en ny bransch. Bra ledning som tar stort ansvar. Att arbeta ambulerande är ofta stressigt och rörigt med olika kollegor och olika butiksrutiner varje dag.
Fördelar
Trevliga och hjälpsamma kollegor och personalrabatt.
Nackdelar
Olika arbetsplatser varje dag.
Jag älskar att arbeta på Synoptik. Synoptik är ett bra företag som tar väl hand om sina medarbetare och har sunda värderingar. Här får man chansen att utvecklas och Synoptik är verkligen ett företag som satsar på utbildning.
Fördelar
Utvecklingsmöjligheter, laganda och högt i tak!
Nackdelar
Bestämda tider
Officiellt svar från Synoptik
14 april 2020
Hej, vad roligt att höra ditt fina omdöme och att du trivs så bra hos oss. Stort tack för att du arbetar just hos oss!Vänligen,Synoptik