Recensioner från anställda på Synoptik

En flexibel arbetsplats med olika arbetsuppgifter som gav liv i arbetslivet med härliga kollegor! Jobbade heltid bra länge och sedan fick jag jobba som ambulerande, då jag åkte runt till olika butiker. Träffade alltid nya härliga kollegor, aldrig någon man tyckte mindre om. Alla hade likadana arbetsuppgifter men med olika rutiner som var väldigt lärorikt. Lärde mig att tala mer pedagogiskt med kunder, gå på magkänsla och leverera bågar med stil! Här kan jag säga att jag lärde mig fokusera så mkt på kunden att jag oftast känner igen en som har handlat hos mig.

Svåraste delen på jobbet var väl att minnas alla namn på de alla kollegor man fick träffa som på alla linser som finns att arbeta med!

Klart bästa delen på jobbet är glädjen av kundnöjdhet och när man lyckats tillsammans med sina medarbetare.
14 april 2020
Vilken härlig läsning, stort tack för att du delar med dig! Visst är det härligt att arbeta med kunder och göra skillnad för kundernas vardag?
Vänligen,

Synoptik
Inget roligt jobb då kunderna lös med sin frånvaro. Annars var arbetet i sig roligt o intressant.
Fördelar
trevlig chef
Nackdelar
otrevliga kollegor
30 december 2019
Hej,
Du får gärna höra av dig till oss på hr@synoptik.se så tar vi gärna del av dina kommentarer för att kunna förbättra oss.

Hälsningar,

Synoptik
Jag älskar att arbeta på Synoptik. Synoptik är ett bra företag som tar väl hand om sina medarbetare och har sunda värderingar. Här får man chansen att utvecklas och Synoptik är verkligen ett företag som satsar på utbildning.
Fördelar
Utvecklingsmöjligheter, laganda och högt i tak!
Nackdelar
Bestämda tider
14 april 2020
Hej,
vad roligt att höra ditt fina omdöme och att du trivs så bra hos oss. Stort tack för att du arbetar just hos oss!

Vänligen,

Synoptik
Mångfald får symbolisera en dag på Synoptik som ambulerande optikerassistent. Ofta ett nytt ställe och nya kollegor varje dag. Så här behöver man vara trygg i sig själv och i att träffa olika typer av människor. Här träffar man många härliga kunder med olika behov att hitta rätt stil, bågar och glas. Här är det viktigt att vara snabb, effektiv och att leverera i tid och att ge professionell service. Arbetet är ibland tekniskt och innebär lagningar, monteringar och kontroller av glas och bågar inför utlämning till kund. Arbetet innebär såväl sälj, administration och fingerfärdigt tekniskt arbete. Det innebär också förberedande synkontroller innan kunder ska in till en legitimerad optiker. Så det är bra om man är mångsidig. Många kunder, kundservicekoncept och rutiner gör att en dag på Synoptik går väldigt fort.

Här lärde jag mig ett nytt branschområde med optik som innebar nya fackkunskaper, teknik och fingerfärdighet. Svårt i början men jag lärde mig. Då är det skönt att man är proffs på sälj och kan leverera positiva säljsiffror trots att man är i en ny bransch.

Bra ledning som tar stort ansvar. Att arbeta ambulerande är ofta stressigt och rörigt med olika kollegor och olika butiksrutiner varje dag.
Fördelar
Trevliga och hjälpsamma kollegor och personalrabatt.
Nackdelar
Olika arbetsplatser varje dag.
Se fler recensioner av Synoptik
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Synoptik. Vår community är redo att svara.
3,7
3,3