Swedbank

Recensioner från anställda på Swedbank

Swedbank är innovativ, vänlig samt rolig. Banken är mångfald och inklusiv också.
Good Employer, with great knowledge and people who support each other. Customer and employee satisfaction is always on top of the agenda. Flexible hours and good benefits.
Väldigt bra arbetsmiljö med flertal arbetskamrater
Arbetsgivare med stor möjlighet till utveckling och erfarenhet
Eftersom företaget är en stor organisation så finns goda möjligheter att röra sig internt inom företaget.
Det är högt tempo och höga försäljningskrav.
De har bra utbildning inom koncernen och bra möjligheter att avancera.

Är du en säljare i själen så passar det dig att arbeta på Swedbank.
Detta var en rolig och spännande arbetsplats. Mycket varierande och roligt att träffa så många och så olika människor. Jag jobbade i kundservice och hjälpte folk med transaktioner och kort... detta gav mig motivationen till att plugga ekonomi.
Världens bästa arbetsgivare, enkla, öppna och omtänksamma.
Började dagen med inbokade kunder, egna samt inbokade via kundtjänst. Största lärdom var personkännedom. Daglig support och genomgång med min chef. Stor arbetsplats med många kollegor, mycket arbetsrelaterade diskussioner. Svårast var att få tiden att räcka till. Många bra kunder som förgyllde arbetsdagarna.
Fördelar
Fritidspeng, lunchtillägg
Nackdelar
Arga kunder, mycket stress
Högt tempo och mycket samtal stup i kvarten (spärrservice), ganska enformigt som heltidsjobb, dock var det trevliga kollegor och tillmötesgående chef. Tufft att alltid behöva vara trevlig och att låta trevlig fast man bara vill kasta telefonen rakt över rummet pga otrevliga kunder, men för det mesta roliga, enkla och snabba samtal.
Swedbank i stort är en bra och trygg arbetsgivare.
Det man dessvärre tappat genom åren är att värna om sina medarbetare och ge kontorschefer resurser för att kunna behålla lojala och duktiga medarbetare.

Detta medför att personalen söker sig till andra arbetsgivare, banken får färre erfarna medarbetare som bidrar till ett oseriöst intryck till kund då nu personal inte hinner läras upp ordentligt.
Fördelar
Måltidsförmån, friskvårdstillägg, fri tillgång till kaffe/te samt frukt och bröd.
Nackdelar
Skapat sämre arbetsmiljö genom att dra ner på personal, samt bonussytem.
Lyssna på kundernas önskemål och vara trevlig mot dem!
Ett stort företag med många utvecklingsmöjligheter. Bra och prestigelösa chefer med individen i centrum.
Fördelar
Stort ansvar
Nackdelar
Högt arbetstempo
Arbetsuppgifterna är inte särskilt svåra, bra ingångslön för den utan utbildning och bra kollegor.
Fördelar
Bra ingångslön
Nackdelar
Fysiskt dålig arbetsmiljö
Bra och nytänkande bolag som jag verkligen skulle rekommendera att jobba i. Kund i fokus är alltid en självklarhet.
Fördelar
Gemenskap, trygghet, förmåner
Nackdelar
Arbetstider
Har lärt mig väldigt mycket utav den finansiella faktorn
Fördelar
Gym
Nackdelar
Svårt för befodring
Awesomeness overload and very promising to develop personally and contribute good deal to the company. I loved working for this company. Culture is great, company does it great job at being involved in the community and wants you to succeed at your job.
Fördelar
Awesome company to work
Nackdelar
No cons
Sommarvikariat hos konkursenheten, där jag fick en väldigt bra tillmötelse från den första dagen av alla mina arbetskamrater. Arbetsmiljön och tillmötandet var allmänt oerhört bra på min avdelning.
Dessa saker kan pratas, när det behövs. Så jag skriver för att skriva och fylla den här labeln.
Swedbank is a great place to work with its 14000 employees and a customer base of several millions customers. The work environment is very friendly cooperative and respectful. Employees have ample opportunities for work rotation which contributes towards personal development and provides possibilities to try new areas of work.
This place has a good working enviornment with international staff. has its own restaurant, caffeteria and gym(one can exercise and can take all classes wiothout any cost. ).
Då jag arbetar som affärssupport och assisterar annan personal i jobbet så består min dag till störst del av att svara i telefonen, vilket innebär att det inte är sådan stor variation i arbetsuppgifter.

På arbetsplatsen har jag fått lära mig att vara självständig och ökat min kunskap kring problemlösande. Det jag vill lägga betoning på är arbetsplatskulturen, som jag anser vara otroligt bra. I början var jag anställd som en konsult via ett bemanningsföretag och kände mig lite orolig att bli särbehandlad av mina medarbetare på arbetsplatsen - detta gick helt emot mina förväntningar. Det tog inte många dagar innan man kände sig som en viktig del i gruppen och jag som individ kände att det jag gjorde spelade en roll på arbetsplatsen.

Swedbank AB är ett företag som lever upp till sin värdegrund och lite till. Att jobba inom affärssupport eller telefonbanken som en student är ett utmärkt tillfälle att knyta kontakter och att ta ett stort språng in i arbetslivet.
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Swedbank. Vår community är redo att svara.
4,2
4,2