Swedbank

Recensioner från anställda på Swedbank

Rolig, vänlig samt effektiv.
Swedbank är innovativ, vänlig samt rolig. Banken är mångfald och inklusiv också.
Arbetsmiljö
Väldigt bra arbetsmiljö med flertal arbetskamrater
Arbetsgivare med stor möjlighet till utveckling och erfarenhet
Arbetsgivare med stor möjlighet till utveckling och erfarenhet
Eftersom företaget är en stor organisation så finns goda möjligheter att röra sig internt inom företaget.
Kdksmdldndndlznsodmdldmsödldkdndkdmdkdndkfkfkflflflf
En ok arbetsplats att jobba på
Det är högt tempo och höga försäljningskrav.
De har bra utbildning inom koncernen och bra möjligheter att avancera.

Är du en säljare i själen så passar det dig att arbeta på Swedbank.
Charles Bonsu Owner at Swedbank
Gdp: $900,450,320,120,900,800.00
Expenditures: $50,000,000,000,000.00

Expenditure categories: military 38%, law and order 41%, administration 13%, industry 4%, healthcare 4%

Revenue: $400,000,000,000,000,000.00

Inflation: 0.0%
Rolig och spännande arbetsplats
Detta var en rolig och spännande arbetsplats. Mycket varierande och roligt att träffa så många och så olika människor. Jag jobbade i kundservice och hjälpte folk med transaktioner och kort... detta gav mig motivationen till att plugga ekonomi.
Världens bästa bank
Världens bästa arbetsgivare, enkla, öppna och omtänksamma.
Tuff miljö med underbara arbetskamrater
Började dagen med inbokade kunder, egna samt inbokade via kundtjänst. Största lärdom var personkännedom. Daglig support och genomgång med min chef. Stor arbetsplats med många kollegor, mycket arbetsrelaterade diskussioner. Svårast var att få tiden att räcka till. Många bra kunder som förgyllde arbetsdagarna.
Fördelar
Fritidspeng, lunchtillägg
Nackdelar
Arga kunder, mycket stress
Helt ok arbetsplats
Högt tempo och mycket samtal stup i kvarten (spärrservice), ganska enformigt som heltidsjobb, dock var det trevliga kollegor och tillmötesgående chef. Tufft att alltid behöva vara trevlig och att låta trevlig fast man bara vill kasta telefonen rakt över rummet pga otrevliga kunder, men för det mesta roliga, enkla och snabba samtal.
Rörig och stressande arbetsmiljö
Swedbank i stort är en bra och trygg arbetsgivare.
Det man dessvärre tappat genom åren är att värna om sina medarbetare och ge kontorschefer resurser för att kunna behålla lojala och duktiga medarbetare.

Detta medför att personalen söker sig till andra arbetsgivare, banken får färre erfarna medarbetare som bidrar till ett oseriöst intryck till kund då nu personal inte hinner läras upp ordentligt.
Fördelar
Måltidsförmån, friskvårdstillägg, fri tillgång till kaffe/te samt frukt och bröd.
Nackdelar
Skapat sämre arbetsmiljö genom att dra ner på personal, samt bonussytem.
Jag är en man som ser positivt på livet och ser alltid möjligheterna framför problemen. Att tänka på vad som är realistiskt och se vad som är praktiskt möjligt är viktigt för mig i min yrkesutövning.

Lojalitet är en central del av mitt tänkande och jag är verkligen en person man kan lita på. Jag står vid mitt ord och jag har inga problem att be om ursäkt när jag har fel!

Jag är född ambitiös och äger ett brinnande intresse för att hela tiden lära mig mer. Dessutom är jag en väl organiserad person som har ordning på tillvaron. Att vara en lugn person och att alltid försöka tänka efter först har blivit en del av min personlighet. Jag försöker alltid att göra det bättre om jag inte lyckas. Jag tycker mycket om att hjälpa andra människor och få andra att förstå. Jag blir glad i själen när jag ser deras lycka av att förstå och jag växer som person av deras tacksamhet. Jag lever själv i Sverige, Jag är en snäll och vänlig man som kommer överens med många. Då jag är en diplomatisk person har jag lätt för att bygga relationer och behålla dem.

Med mig i arbetslaget får ni en klarvaken man som är beredd att arbeta hårt och med stor energi. Jag ser fram emot att få träffa er för ett personligt möte och där få möjlighet att presentera mig närmare.

Med vänlig hälsning, Sohel Malattialy
Egenskaper
Lyssna på kundernas önskemål och vara trevlig mot dem!
Trevliga arbetskamrater och utvecklande miljö
Ett stort företag med många utvecklingsmöjligheter. Bra och prestigelösa chefer med individen i centrum.
Fördelar
Stort ansvar
Nackdelar
Högt arbetstempo
Bra lön för enkelt arbete
Arbetsuppgifterna är inte särskilt svåra, bra ingångslön för den utan utbildning och bra kollegor.
Fördelar
Bra ingångslön
Nackdelar
Fysiskt dålig arbetsmiljö
Utveckling, Gemenskap, Utbildning, Lojalitet
Bra och nytänkande bolag som jag verkligen skulle rekommendera att jobba i. Kund i fokus är alltid en självklarhet.
Fördelar
Gemenskap, trygghet, förmåner
Nackdelar
Arbetstider
Bra personer
Har lärt mig väldigt mycket utav den finansiella faktorn
Fördelar
Gym
Nackdelar
Svårt för befodring
Fantastic
Awesomeness overload and very promising to develop personally and contribute good deal to the company. I loved working for this company. Culture is great, company does it great job at being involved in the community and wants you to succeed at your job.
Fördelar
Awesome company to work
Nackdelar
No cons
Avslappnad och trevlig tillvaro
Sommarvikariat hos konkursenheten, där jag fick en väldigt bra tillmötelse från den första dagen av alla mina arbetskamrater. Arbetsmiljön och tillmötandet var allmänt oerhört bra på min avdelning.
Arbetsmiljö
Dessa saker kan pratas, när det behövs. Så jag skriver för att skriva och fylla den här labeln.
a great place to work with the best colleagues and never ending opportunities to learn new things.
Swedbank is a great place to work with its 14000 employees and a customer base of several millions customers. The work environment is very friendly cooperative and respectful. Employees have ample opportunities for work rotation which contributes towards personal development and provides possibilities to try new areas of work.
Verifierad profil
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Swedbank. Vår community är redo att svara.
4,2
4,2