Svevia

Recensioner från anställda på Svevia

Bra kollegor. Jag fick vara med att testa på det mesta när jag var där och sommarjobbade.
Mkt väntan jobbet var som åt räddningstjänsten , bra väder lite att göra.
Säkerheten framför allt på en flygplats är det klara regler.Militär ledning mångårig erfarenhet. Att vara skärpt trots dåliga väderförhållanden och uppmärksam på omgivningen. Arbetade 7 dagar ledig 7 i treskift
Tungt arbete med långa arbetsdagar. Trevliga arbetare
Svevia är ett företag som satsar hårt för att bli Sveriges bäst vägbyggare. Dom satsar mycket på sina traineer
Statens Vägverk (Vägförvaltningen) var utvecklande och anslagsdriven verksamhet. Fick alla Kurser Hyvelförarutbildning, Lastbilsutbildning (betalt körkort C CE), Lastmaskinsutbildning. Jobbade mest med väghyvling ca 10 000 timmar, men även plogning och saltning samt utlastning. På den tiden fanns titeln Vägmästare, biträdande Vägmästare samt tekniker. Väldigt bra ledning. Började min karriär i Nås och mycket bra arbetskollegor. Som hyvelförare var justering av väg innan beläggning. Det bästa var de varierande arbetsuppgifterna och kollegorna.
Blev sen Arbetsledare Drift och Underhåll. Stimulerande och innehållsmässigt mycket bra. 2008 blev Vägverket Produktion Svevia och jag började jag som utbildare inom APV. Ett väldigt omväxlande och roligt jobb, många olika individer som alla var/är unika på sitt eget sätt. Att utbilda kollegor och även externa är enligt mig det bästa man kan göra. Säkerheten framför allt i takt med trafikmängden ökar och alla ska få komma hem helskinnade från jobbet
Fördelar
Friskvårdbidrag
Nackdelar
I bland långa resor i samband med resor, men inget stort problem
Bra arbetsmiljö, kollegor och ledning.
Har fått insikt i hur det fungerar med riskvärderingar av efterbehandlingsanläggningar, provtagning, behandling av förorenade massor.