Sveriges lantbruksuniversitet
Recensioner från anställda på Sveriges lantbruksuniversitet

Mycket bra chefer och arbetsklimat på Förädlingsgruppen.

17 februari 2017
På Förädlingsgruppen i Garpenberg hade jag mycket bra chefer och arbetsklimatet i gruppen var fantastiskt bra. Arbetsuppgifterna var intressanta. Emellertid var alla arbeten jag hade på Lantbruksuniversitetet sådana att man helst skulle ha arbetat dubbelt så mycket (lite överdrift kanske men inte så mycket). Jag kände mig aldrig riktigt ledig och hade svårt att ta ut lagstadgad semester pga att arbetet ständigt hängde över mig. Arbetet var en projektanställning och när projektet var slut blev jag erbjuden fortsatt anställning om jag ville påbörja doktorandstudier. Jag ville ha barn och trodde att det skulle vara svårt för mig att kombinera med doktorandstudier, så jag slutade.
Fördelar
Bra lunchmatsal, nära till jobbet, mycket låg hyra.
2 september 2020
Researcher (Nuvarande anställd) - Uppsala
A typical working day includes work with your duties, fika (social gathering of drinking coffee and eating pastries) in the morning and afternoon and sometimes participation in the meetings and seminars.
Fördelar
A healthy work-life balance
Nackdelar
No disadvantages
14 oktober 2019
Forskare (Tidigare anställd) - Uppsala
Ett okej universitet. Forskare, postdocs etc. har ingen arbetstrygghet. Tror att SLU vill ha det så.
12 juli 2019
Laboratorietekniker (Tidigare anställd) - Uppsala
Miljön är väldigt hierarisk och fyrkantig. Det finns liten tilltro till individens kompetens och kapacitet. Detaljstyrning av arbetsuppgifter.
Fördelar
Fina lokaler.
Nackdelar
Dålig ledning.
  1. Mycket bra chefer och arbetsklimat på Förädlingsgruppen.