Svenska kyrkan

Vaktmästare10 recensioner

3,6Lön och förmåner

Hittade 4 recensioner som matchade sökningenVisa alla 86 recensioner

Lite blandat

Dagarna har varit skiftande. Ibland bra och ibland mindre bra. Jag har lärt mig om hur arbetet fungerar ,möten, och även möten med människor. Tycker det har varit ett ganska fritt arbete där man vissa stunder jobbar tillsammans och ibland själv. Eftersom det är ganska fritt att arbeta ser jag inga direkta svårigheter utan tvärtom. Vintern kan ju vara lite svår då det är mycket skottning mm

Gammalmodig uråldrig arbetsmiljö

Här förnyas inte mycket. Kompetens och utbildning saknas. Man ser inte helheten. Jag har lärt mig att ta eget ansvar. Det bästa med arbetet är alla fina församlingsbor man träffar . Bidra med att ställa upp ger mycket.

Fördelar

eget ansvar till viss del

Nackdelar

Dålga förmåner

Ansvarsfullt och lärorikt

Dagen började med att jag och min arbetskamrat cyklade eller tog bussen ut till Svärta kyrka. Väl framme öppnade vi kyrkan tände all ljus, öppnade sakristian, kokade kaffe och ställde i ordning tallrikar och andra tillbehör. Kyrkan öppnar vid 11.00 och då var det fritt fram som besökare att komma in. Några dagar kom det många besökare och andra dagar kom det färre. Vissa besökare var mer nyfikna än andra och ställde frågor som min kollega och jag besvarar så gott vi kunde. Det svåraste med jobbet är att hinna möta alla människor som kan komma samtidigt. Då får man känna sig fram och försöka läsa av vilka som klarar sig på egen hand och vilka som verkar undra något. Den bästa med jobbet är att lära känna nya människor och ta del av deras berättelser. Vissa av besökarna bor i närheten av kyrkan medan andra bor betydligt längre bort. Det är inte helt ovanligt med utländska besökare som har haft vägarna förbi. Varje dag klockan 14:00 höll vi i en kortare andakt som innehöll inslag av både musik och textläsning. Kyrkan stängde sedan klockan 16:00 och vi som ansvarade för kyrkan började plocka ihop och städa toaletterna. Svenska kyrkans ledning i Nyköping är mycket trevlig och hjälpsam. Om vi hade problem med något under dagen var det bara att höra av sig till någon ansvarig så löste det sig.

En fin arbetsplats

Var tyvärr bara där en kort period, Jag städade, serverade kaffe uträttade ärende mm Ledningen var vänliga och lyhörda

Fler recensioner från Vaktmästare

Se alla 10 recensionerna

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Svenska kyrkan. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga