Sundbybergs kommun

Recensioner från anställda på Sundbybergs kommun

Jag älskar att undervisa men det är viktigt att ha ett bra samarbete med kollegor, föräldrar samt rektorn i en skola.
Jag har sommarjobbat två gånger för Sundbybergs kommun. Det är ett bra ställe att arbeta på om man har chansen!
Ledningen har mycket att jobba på. Kör över och ser inte kompetent som finns
Jag upplevde att det var en produktiv och bra miljö på arbetsplatsen vilket resulterade till att jag och andra trivdes.
Fördelar
Gratis lunch
Nackdelar
Alldeles för få raster
En typisk arbetsdag ska vara rolig och att jag har nånting att göra hela tiden. Under sommarjobbet i Sundbyberg och Barbeque Steakhouse har jag lärt mig ganska mycket dess har jag lärt mig hur man bemöter människor och dessutom har jag lärt mig hur man ska hantera stress och tunga varor. I mina senaste jobb har det inte varit så svårt med jobbet. Det bästa med jobbet är att man får träffa så snälla människor och hur de tar hand om en det är viktigt hur man blir bemöt.
Fördelar
snälla människor och gratis lunch
Jag har fått en bra arbetslivs erfarenhet av att jobba på förskola inom Sundbybergs kommun.
Jag började jobba inom deras vikarie pool. Ett bra sätt att få in en fot. Blev sedan kvar på en förskola i två och ett halvt år.
Fördelar
Nära till jobbet.
Nackdelar
Fick inte vara kvar pga arbetsbrist.
• Trevligt för att jag tycker om att jobba med barnen, vi kommer överens.
• Lärt mig göra olika saker för barnen.
Ganska nöjed och har arbetat bra och seriös och activ
Jag åkte runt med några som jobbade där på heltid och hjälpte dem med deras arbetsuppgifter.
En typisk arbetsdag är att man går hem till sina brukare och ser till att de får sina dagliga behov tillfredsställda med påklädning blöjbyten duschar handlingar promenader ledsagningar till affärer för att handla kläder eller dylikt m.m
Jag har lärt mej massor när jag jobba inom hemtjänsten. Mycket av de nya jag lärt mej är administrativt. Hur olika system fungerar, allt de jobb som sker "bakom kulisserna" så att säga, att det är mer än att " bara" gå ut å hjälpa. Att det krävs en hel del förarbete för att en vanlig dags ska fungera så smidigt som möjligt.

Ledningen på just min arbetsplats har varit si så där, på mina fyra år i hemtjänsten är jag nu inne på min femte chef, eller dagens chef är bara tillfällig i väntan på rekrytering utav nu.

de flesta av mina arbetskollegor är riktigt bra och trevliga att jobba tillsammans med.

Den svåraste delen av jobbet är när det uppstår jobbiga situationer med brukare exempel m de blir hotfulla, hur man kan hantera en sådan situation är svårt, eller hur man hanterar en akut sjuk personen eller något liknande.

Den absolut bästa delen är leendena man får utav sina brukare när man har gjort ett bra jobb, glädjen när man kommer på morgonen och glädjen när man går där i från för att de har fått som de vill.