StudentConsulting
Recensioner från anställda på StudentConsulting

Inget seriöst företag

16 december 2018
Studentconsulting är ett företag som inte tar sina anställda på allvar. De anställer massvis med arbetare som efter någon månad inte får jobba längre då man inte får ett enda pass tilldelat. När jag senare hörde av mig till cheferna så svarar de inte på mejlen som jag skickade. Detta hände både mig och massvis med andra arbetare som jag känner till.
En annan sak som jag bevittnade var att när flera personer skulle gå på utbildning i hopp om att få jobb blev några av de som inte gjorde helt rätt kränkta. Några av de ansvarige hade då börjat skratta och snacka skit om de, bland annat om vilka dumma misstag de gjorde osv.
10 mars 2020
Konsult (Nuvarande anställd) - Stockholm
Jag har uppfattat ledningen på SC som förstående men det har funnits en del problem i kommunikationen. Det har även varit svårt för dem att hitta uppdrag till mig efter mitt senaste uppdrag tog slut och rekryteringsprocesserna mellan SC och kund kan ta lång tid. Man känner sig inte riktigt prioriterad.
3 juli 2020
Consultant/Driver (Tidigare anställd) - Stockholms kommun
You know how it works. If you're just starting off with no experience apart from being a student - then YES, Student Consulting will definitely help you out to get a foot into the market.

Big thanks to Student Consulting for allowing inexperienced noobs to build up their career - but don't expect a lucrative pay (which makes sense). At a young age, you have to "pay your dues" and do the work to earn your badge. Student Consulting allows you to do that.
17 juni 2020
Lagerarbetare (Tidigare anställd) - Malmö
De var trevliga och hade mycket bra bemötande. Hade jag fortsatt studerat hade jag velat jobba kvar.