StudentConsulting logo
StudentConsulting

Recensioner från anställda på StudentConsulting

Hittade 22 recensioner som matchade sökningenVisa alla 23 recensioner

helt ok företag

Jag har uppfattat ledningen på SC som förstående men det har funnits en del problem i kommunikationen. Det har även varit svårt för dem att hitta uppdrag till mig efter mitt senaste uppdrag tog slut och rekryteringsprocesserna mellan SC och kund kan ta lång tid. Man känner sig inte riktigt prioriterad.

Amatörer

Bemanningsföretag är en cancersvulst på den svenska arbetsmarknaden. Företag likt Studentconsulting gör minsta möjliga medan man tjänar pengar på andra människors bekostnad. Kontoret i Malmö är extra inkompetent. Trots att man är överkvalificerad för tjänsten man söker får man inte ens svar och av någon oförklarlig anledning så publicerar de samma tjänster på nytt varje vecka, även efter att rekrytering är avslutad och man fått som svar att tjänsten är tillsatt. En vecka senare och samma annons publiceras på nytt. Försöker man komma i kontakt med kontoret i Malmö är det ingen som svarar, inte ens efter 10 mail över en period av 2 månader. Oseriöst, undvik helt och hållet.

Fördelar

Nackdelar

Allt

Rolig och intressant arbetsmiljo och fantastisk ledningen !!!!

Väldigt rolig arbetsmiljo genom olika branscher där man kan träfa olika människor och skappar och förbredda erfarenhet....

Fördelar

Flexibel arbetstid/arbetspass.....

Nackdelar

Ingen ersättning för transportkostnader (till jobbet/från jobbet)

Värsta bemanning!! Ingen respekt mot medarbetare!!

Some employees in the company office do not even have the patience, let alone those who work for them. Low salaries, insecure contracts, misconduct and impatience are a small part of the company's work that they want to take advantage of uninformed people !!

Nackdelar

Dålig beteende, dåligt attityd!

Anställ nya rekryterare.

Försökt hitta en möjlighet att lämna recension på denna rekryteringsfirma. Kom till intervjun men helt seriöst va rekryteraren nog den otrevligaste personen jag träffat på. Fördomsfull och allmänt fientlig är bara två ord som behövs för att förklara personen. Aldrig varit så obekväm under en intervju under hela mitt vuxna liv. En person som detta har ett stort ansvar och att den va så fientlig gjorde hela upplevelsen obehaglig. De borde överväga striktare rekrytering av sina rekryterare.

Great for inexperienced students!

You know how it works. If you're just starting off with no experience apart from being a student - then YES, Student Consulting will definitely help you out to get a foot into the market. Big thanks to Student Consulting for allowing inexperienced noobs to build up their career - but don't expect a lucrative pay (which makes sense). At a young age, you have to "pay your dues" and do the work to earn your badge. Student Consulting allows you to do that.

Mycket bra arbetsplats

De var trevliga och hade mycket bra bemötande. Hade jag fortsatt studerat hade jag velat jobba kvar.

stressigt men trevligt!

Det va en spännande upplevelse på studentconsuting. Alla var väldigt trevliga och hjälpsamma.

Positiv och uppmuntrande arbetsplats

Internt arbete på företaget, och trivdes superbra!

Nej!

Riktigt dåligt! Finns inget stöd eller hjälp. Och behöver du kontakt med din chef kan det dröja 3 veckor innan hen återkopplar.

Lediga jobb på StudentConsulting

Se fler jobb

Studentconsulting är den bästa arbetsgivare för mig

Det känns bra att jobba med duktiga och professionella människor. En fantastisk arbetsmiljö där man känner sig uppskattat för hanns jobb.

Roligt jobb

Roligt jobb på studentconsulting, omväxlande och kul

Oseriösa, hör inte av sig efter intervju.

Väldig oseriösa, efter en intervju så hör dom inte av sig. Men på intervjun så säger dom att det är viktigt att man hör av sig oavsett om man har gått vidare eller inte. Men dom strutar fullständigt i att höra av sig när dom tycker att man inte passar in på jobbet man har sökt. Mycket snack men lite verkstad.

Lärorikt och intressant jobb.

En typisk arbetsdag börjar med att sortera post, eller ta hand om eftersändningar. runt kl 14 så åkte jag iväg med en bil och hämtade post på olika företag. Bland annat Göteborgs energi, brand stationen i centrala Göteborg/ Ullevi med mera. Jag lärde mig nog mest att bli självständig, då det va mycket eget ansvar när man åkte ut med bilen, lösa problem som uppstod. Då de t.ex. kunde vara motorstop, problem med någon kund som inte va nöjd eller bara trafiken. Upplevde att ledningen som bra, hade man nått problem, en fråga eller bara upplevde att något va fel kunde man alltid fråga någon där. Trevligt, alltid någon som va där som man kunde snacka med på lunchen. Alltid någon man kunde fråga om hjälp, och de andra chaufförerna man jobba ihop med va som ett team då visa kunden ibland krävde att man t.ex. tog med sig extra postlådor, så hade vi en dialog mellan oss om de krävdes. Det va nog att lära sig hur allt funka, alla system, distrikt, siffror, nummer med mera. Sen även hur man tog i mot vissa kunder, vissa va trevliga, andra kunde va lite speciellare. Helt klart arbetskollegor och arbetsförhållandena. Att de är bra arbetskollegor skulle jag nog säga är de viktigaste också.

Inget seriöst företag

Studentconsulting är ett företag som inte tar sina anställda på allvar. De anställer massvis med arbetare som efter någon månad inte får jobba längre då man inte får ett enda pass tilldelat. När jag senare hörde av mig till cheferna så svarar de inte på mejlen som jag skickade. Detta hände både mig och massvis med andra arbetare som jag känner till. En annan sak som jag bevittnade var att när flera personer skulle gå på utbildning i hopp om att få jobb blev några av de som inte gjorde helt rätt kränkta. Några av de ansvarige hade då börjat skratta och snacka skit om de, bland annat om vilka dumma misstag de gjorde osv.

Bra

Trivdes väldigt bra hos studentconsulting Bra chef

Det är råliga när man jobba olika personen komer olika länder

Jag har jobbat lagerarbet och är mycket bra. Jag har jobbet 6 månader och har b körkort och trukort.

Fördelar

Jag tycker jobb och kommer tid och respekt andra personen.

Nackdelar

Jag är inte prefekt svenska grammatik men jag är bra.

Trevlig arbetsmiljö

Trivs väldigt bra och allt flyter på bra som de är nu!

Fördelar

Hör av sig ofta

Nackdelar

Bokningarna är så där

väldigt bra arbetsplats

jobb som på varje lager. finns möjligheter till utvekling.ledningen riktig bra..

Svagt ledarskap

Svagt ledarskap leder till sämre arbetsmoral. Jag har lärt mig att ta ansvar och arbeta självständigt. De anställda på kontoret var oftast väldigt stressade hade dålig koll men var alltid trevliga och förstående. Chefen på kontoret var dåligt strukturerad, visste inte vad som krävdes av de som skulle jobba på terminalen och visade inget intresse för dem som jobbade där heller. Arbetskollegorna på terminalen var väldigt trevliga men vissa individer var inte samarbetsvilliga eller tillmötesgående vilket försvårade det övergripande arbetet.

Trevliga arbetskamrater

som villket jobb som helst i den här branschen.Det är plockjobb och skjutstativ jobb mm
  • StudentConsulting