StudentConsulting

Recensioner från anställda på StudentConsulting

Jag har uppfattat ledningen på SC som förstående men det har funnits en del problem i kommunikationen. Det har även varit svårt för dem att hitta uppdrag till mig efter mitt senaste uppdrag tog slut och rekryteringsprocesserna mellan SC och kund kan ta lång tid. Man känner sig inte riktigt prioriterad.
You know how it works. If you're just starting off with no experience apart from being a student - then YES, Student Consulting will definitely help you out to get a foot into the market.

Big thanks to Student Consulting for allowing inexperienced noobs to build up their career - but don't expect a lucrative pay (which makes sense). At a young age, you have to "pay your dues" and do the work to earn your badge. Student Consulting allows you to do that.
De var trevliga och hade mycket bra bemötande. Hade jag fortsatt studerat hade jag velat jobba kvar.
Det va en spännande upplevelse på studentconsuting. Alla var väldigt trevliga och hjälpsamma.
Internt arbete på företaget, och trivdes superbra!
Riktigt dåligt!
Finns inget stöd eller hjälp.

Och behöver du kontakt med din chef kan det dröja 3 veckor innan hen återkopplar.
Det känns bra att jobba med duktiga och professionella människor. En fantastisk arbetsmiljö där man känner sig uppskattat för hanns jobb.
Roligt jobb på studentconsulting, omväxlande och kul
Väldig oseriösa, efter en intervju så hör dom inte av sig. Men på intervjun så säger dom att det är viktigt att man hör av sig oavsett om man har gått vidare eller inte. Men dom strutar fullständigt i att höra av sig när dom tycker att man inte passar in på jobbet man har sökt. Mycket snack men lite verkstad.
En typisk arbetsdag börjar med att sortera post, eller ta hand om eftersändningar. runt kl 14 så åkte jag iväg med en bil och hämtade post på olika företag. Bland annat Göteborgs energi, brand stationen i centrala Göteborg/ Ullevi med mera.

Jag lärde mig nog mest att bli självständig, då det va mycket eget ansvar när man åkte ut med bilen, lösa problem som uppstod.

Då de t.ex. kunde vara motorstop, problem med någon kund som inte va nöjd eller bara trafiken.

Upplevde att ledningen som bra, hade man nått problem, en fråga eller bara upplevde att något va fel kunde man alltid fråga någon där.

Trevligt, alltid någon som va där som man kunde snacka med på lunchen. Alltid någon man kunde fråga om hjälp, och de andra chaufförerna man jobba ihop med va som ett team då visa kunden ibland krävde att man t.ex. tog med sig extra postlådor, så hade vi en dialog mellan oss om de krävdes.

Det va nog att lära sig hur allt funka, alla system, distrikt, siffror, nummer med mera. Sen även hur man tog i mot vissa kunder, vissa va trevliga, andra kunde va lite speciellare.

Helt klart arbetskollegor och arbetsförhållandena.

Att de är bra arbetskollegor skulle jag nog säga är de viktigaste också.
Studentconsulting är ett företag som inte tar sina anställda på allvar. De anställer massvis med arbetare som efter någon månad inte får jobba längre då man inte får ett enda pass tilldelat. När jag senare hörde av mig till cheferna så svarar de inte på mejlen som jag skickade. Detta hände både mig och massvis med andra arbetare som jag känner till.
En annan sak som jag bevittnade var att när flera personer skulle gå på utbildning i hopp om att få jobb blev några av de som inte gjorde helt rätt kränkta. Några av de ansvarige hade då börjat skratta och snacka skit om de, bland annat om vilka dumma misstag de gjorde osv.
Trivdes väldigt bra hos studentconsulting
Bra chef
Jag har jobbat lagerarbet och är mycket bra. Jag har jobbet 6 månader och har b körkort och trukort.
Fördelar
Jag tycker jobb och kommer tid och respekt andra personen.
Nackdelar
Jag är inte prefekt svenska grammatik men jag är bra.
Trivs väldigt bra och allt flyter på bra som de är nu!
Fördelar
Hör av sig ofta
Nackdelar
Bokningarna är så där
jobb som på varje lager. finns möjligheter till utvekling.ledningen riktig bra..
Svagt ledarskap leder till sämre arbetsmoral. Jag har lärt mig att ta ansvar och arbeta självständigt. De anställda på kontoret var oftast väldigt stressade hade dålig koll men var alltid trevliga och förstående. Chefen på kontoret var dåligt strukturerad, visste inte vad som krävdes av de som skulle jobba på terminalen och visade inget intresse för dem som jobbade där heller. Arbetskollegorna på terminalen var väldigt trevliga men vissa individer var inte samarbetsvilliga eller tillmötesgående vilket försvårade det övergripande arbetet.
som villket jobb som helst i den här branschen.Det är plockjobb och
skjutstativ jobb mm
A consulting company in Sweden. Recruited people to different positions.
Fördelar
Very good staff
Nackdelar
No extra sallary at overtime.
Se fler recensioner av StudentConsulting
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos StudentConsulting. Vår community är redo att svara.
3,7
4,1