Storesupport

Storesupport – recensioner om Lön och förmåner

3.2Lön och förmåner

Hittade 4 recensioner som matchade sökningenVisa alla 28 recensioner

Stressigt jobb där man endast stöter på otrevlig personal i butiker

Anser att man fick åka mycket längre sträckor än vad som framstod på arbetsintervjun. Man får dessutom inte ersättning för resorna. Fick åka i minst en timme nästan varje dag i flera månader. När jag väl var ute på de olika arbetsplatserna upplevde jag att de flesta man mötte i butikerna var allmänt otrevliga. Kändes som att de tyckte man var jobbig. Kollegor från Storesupport stötte man inte heller på ofta, så man kände sig väldigt ensam i arbetet. Min upplevelse av själva Storesupport är att de hade dålig koll samt gjorde det svårare för en än vad som var nödvändigt. Exempelvis fick man inte alltid kontaktuppgifter till butiken man skulle till, vilket krånglade till det oerhört mycket om man började innan butiken öppnade. Fick inte heller instruktioner till vart personalingången låg, och ingen från butiken kom och mötte en. Fick vid flera tillfällen stå ute mitt i vintern och frysa för att jag inte visste hur jag skulle komma in, och jag hade inte någon att kontakta för att öppna till mig. Tråkigt att säga men jag fick ingen bra uppfattning alls av Storesupport, tycker de har otroligt mycket att jobba på i sin ledning och i hur de jobbar för att det ska bli en okej arbetsplats. Enda fördelen är att man får erfarenhet för att kunna få en anställning i butik.

Fördelar

Erfarenhet för anställning i butik

Nackdelar

Långa resor

8 januari 2021
Hej och tack för din feedback. Tråkigt att läsa om din upplevelse av Storesupport. Vi ser gärna att du kontaktar oss så att vi får chansen att bemöta din kommentar, hör av dig till josefin.holmqvist@storesupport.se. Som alla arbeten i storstäder så får man räkna med pendlingstider, och en timma totalt per dag är att klassa som en vanlig restid i Göteborgsregionen. Att det blivit misskommunikation och du fått stå ute och frysa är bara att beklaga, ibland blir det fel och det är jättetråkigt att det har gått ut över dig i ditt arbete. Vänliga hälsningar, Josefin Holmqvist, marknadsansvarig Storesupport

För e-handel orderplock var det bra vilkor och lön

Bra schemasystem men man måste vara flexibel. Vi hadde alltid en bra teamledare som man enkel kunde komma överens om.

Fördelar

Semester-ersättning

Nackdelar

Kan behöva åka långt

1 december 2020
Kul att höra att du har en bra upplevelse av oss som arbetsgivare. Mvh Josefin, Storesupport

Tungt jobb som förstör kroppen

Jag jobbade som matkasseplockare för dagab västrafrölunda. Jobbet är lätt att få då dom hela tiden anställer nya, dock pågrund av detta så är det jättesvårt att gå vidare från provanställning till dagab själv då dom sätter orimligt högt tempo som standard med arbetsuppgifter som förstör kroppen. Arbetsplatsen ville INTE ge ut en skadeanmälanings blanketter till sina arbetare vilket gör det väldigt svårt att få försäkringspengar. Skulle inte rekommendera detta till nångon som är rädd om sin kropp.

Fördelar

Man får en frukt till frukosten(ibland)

Nackdelar

Man sliter ut sin kropp så fruktansvärt, tar månader att komma tillbaka på fötterna igen

11 juni 2020
Hej, Tråkigt att läsa om din negativa upplevelse. Vi vill gärna komma i kontakt med dig och ta del av dina tankar. Du är i så fall välkommen att kontakta vår HR-chef Lisa Schuman på epost lisa.schuman@storesupport.se.Vänliga hälsningar, Josefin Holmqvist, marknadsansvarig

Dåligt arbetsgivare

Rekommenderas ej Stressigt, otacksamhet, sura chef. Man fick inte rätt lön, jag och fler personal fick mindre lön än vad de borde få. vissa personal visste inte ens om att de fick fel lön.

Fördelar

Nackdelar

Stressigt, otacksamhet, sura chef, fusk.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Storesupport. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.7

• Storesupport
  • Lön och förmåner
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?