Storesupport

Recensioner från anställda på Storesupport

helt ok extra jobb

fick dock endast jobb tidigt på morgonenfick ej chans att utvecklas inom företagetbehövde ha en övrig 50% sysselsättning

Oseriöst och osäkert företag

Håller i en 2.5h lång gruppintervju, och upprepar flera gånger att de lovar att höra av sig till alla som gick till intervjun, oavsett hur det gick. Fick maila dem 3-4 gånger under loppet av en månad innan jag fick svar. Osäkert och oseriöst!

Fördelar

Vet inte

Nackdelar

Verkar vara väldigt oseriösa

Undvik till högsta grad!

Detta är ett rent av SKIT företag. Bryr sig absolut inte om sina anställda, bara om sina egna pengar. Fick arbetsskada och blev uppsagd med anledning ”finns inte tillräckligt med arbetstider”. Sen ser man hur dom jämt och ständigt lägger ut annonser om att de söker anställda. En annan blev anställd bara för att den hade nystartsjobb via arbetsförmedlingen, dvs AF betalar lönen. Förutom super otrevliga ledare så är arbetet och arbetsplatsen rent av skit. Förvänta inte något samspel eller samarbete överhuvudtaget! Usch för detta företag! Sök istället direkt hos dagab. Undvik Storesupport helt!

Fördelar

Inte ett skit

Nackdelar

Allt

Stressigt och de ringer en hela tiden

Jobbade på Storesupport för några år sedan, var bara där i några månadee och upplevde att man aldrig riktigt hade ledigt även om man var schemalagd som ledig. Var ofta de ringde och ville boka in pass, kunde vara allt från 6 på morgonen till klockan 22 på kvällen. Har man inte ett inbokat pass på den dagen man är lagd som tillgänglig så får man betald jour i ett antal timmar, men riktigt irriterande att bli störd utöver jourtiderna när det händer HELA tiden. Upplevde att jag aldrig riktigt fick slappna av på min ledighet, slutade tillslut med att jag blockade numret som ringde hela tiden för att kunna slappna av på något sätt. Vet också med mig att kollegor som bor inne i centrala stan t.ex. fick åka dit jag bor (1,5 timma utanför stan) och jag fick åka in dit de bodde, de säger dock på arbetsintervjuerna att de försöker i största möjliga mån ta hänsyn till var man bor när de bokar ut pass, (eller inte, känns inte som det i alla fall). Upplevde att 2 av 3 konsultchefer för det mesta var irriterade eller korta i tonen, man har inte riktigt någon relation till sina chefer då man aldrig träffar de. Kan rekommendera att ha detta som extrajobb alternativt att ta jobbet och vara där i några månader för att få erfarenhet, men det är absolut inte ett långvarigt arbete, vilket kanske säger sig självt då de har hög personalomsättning. Upplevde också i vissa butiker att personalen var riktigt otrevlig, kändes som att man var en börda om man frågade saker eller inte hade just DERAS rutin inne för plock eller kassa t.ex. Storesupport har ( i alla fall då ), usel kontakt med butikerna de -

Fördelar

Erfarenhet

Nackdelar

Sura chefer, långa resetider, jourtid, ringer när som helst

5 oktober 2021
Hej och tack för din feedback.Det är jättetråkigt att höra om dina negativa upplevelser och självklart ska du aldrig bli bemött med en irriterad ton av någon kollega.Jättekul oavsett att du har en positiv uppfattning om Therese, hon är kvar på Storesupport och är liksom alla våra medarbetare jätteviktig för oss.Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår HR-chef om du har frågor eller vidare feedback över vad som helst som gäller en nuvarande eller tidigare anställning hos oss. Du når henne på linda.sundblad@storesupport.se.Vänliga hälsningar från Josefin, marknadsansvarig Storesupport

Productive and fun colleagues

A great workplace with an amazing team. You fit in immediately and start working with ease. Some work requires some creativity to make it less complicated which the managers mostly support.

Fördelar

Free lunch

Nackdelar

Overtimes

Stressigt jobb där man endast stöter på otrevlig personal i butiker

Anser att man fick åka mycket längre sträckor än vad som framstod på arbetsintervjun. Man får dessutom inte ersättning för resorna. Fick åka i minst en timme nästan varje dag i flera månader. När jag väl var ute på de olika arbetsplatserna upplevde jag att de flesta man mötte i butikerna var allmänt otrevliga. Kändes som att de tyckte man var jobbig. Kollegor från Storesupport stötte man inte heller på ofta, så man kände sig väldigt ensam i arbetet.Min upplevelse av själva Storesupport är att de hade dålig koll samt gjorde det svårare för en än vad som var nödvändigt. Exempelvis fick man inte alltid kontaktuppgifter till butiken man skulle till, vilket krånglade till det oerhört mycket om man började innan butiken öppnade. Fick inte heller instruktioner till vart personalingången låg, och ingen från butiken kom och mötte en. Fick vid flera tillfällen stå ute mitt i vintern och frysa för att jag inte visste hur jag skulle komma in, och jag hade inte någon att kontakta för att öppna till mig.Tråkigt att säga men jag fick ingen bra uppfattning alls av Storesupport, tycker de har otroligt mycket att jobba på i sin ledning och i hur de jobbar för att det ska bli en okej arbetsplats. Enda fördelen är att man får erfarenhet för att kunna få en anställning i butik.

Fördelar

Erfarenhet för anställning i butik

Nackdelar

Långa resor

8 januari 2021
Hej och tack för din feedback. Tråkigt att läsa om din upplevelse av Storesupport. Vi ser gärna att du kontaktar oss så att vi får chansen att bemöta din kommentar, hör av dig till josefin.holmqvist@storesupport.se. Som alla arbeten i storstäder så får man räkna med pendlingstider, och en timma totalt per dag är att klassa som en vanlig restid i Göteborgsregionen. Att det blivit misskommunikation och du fått stå ute och frysa är bara att beklaga, ibland blir det fel och det är jättetråkigt att det har gått ut över dig i ditt arbete. Vänliga hälsningar, Josefin Holmqvist, marknadsansvarig Storesupport

För e-handel orderplock var det bra vilkor och lön

Bra schemasystem men man måste vara flexibel. Vi hadde alltid en bra teamledare som man enkel kunde komma överens om.

Fördelar

Semester-ersättning

Nackdelar

Kan behöva åka långt

1 december 2020
Kul att höra att du har en bra upplevelse av oss som arbetsgivare. Mvh Josefin, Storesupport

Everything you want in a merchandising company

The name says it all. They support their clients the stores and you while you are working in them. The app is very easy to use as long as you get into good housekeeping habits when using it. You get all the support you need and are left alone when you want to be left alone to do your job. The pay is above average for merchandising work.

Fördelar

You get travel pay.

Nackdelar

You use your own equipment, I.e smart phone or pad. As you work from home all the overheads are also yours.

Omväxlande men osäker anställning

Bra ledare och kollegor men kan vara stressigt då de flesta har ett tillsvidare 20h/vecka-kontrakt där man kan få åka väldigt långa sträckor för ett jobbpass i en butik, för att nästa dag åka någon annanstans.

Nackdelar

Kan vara olika arbetsplatser varje dag.

25 juni 2020
Hej! Tack för din recension, det är med hjälp av den vi kan bli en ännu bättre arbetsgivare. Kul även att höra att du uppskattat chef och kollegor. Som anställd inom bemanning ligger det i kollektivavtalet att resor, ibland lite längre kan förekomma eftersom arbetsplatserna varierar beroende på behov. Vi gör vårt bästa för att resorna ska begränsas, men beklagar om det denna gång inneburit stress för dig.Tveka inte att höra av dig om du vill ge oss mer feedback eller har frågor. Vänliga hälsningar, Josefin, Storesupport

Easy to schedule work as tasks are given with a 2 week window, usually

Tasks are well defined and app is usually easy to use. Window of completion is generally sufficient to schedule other things. Delivery information of materials required for tasks are emailed with tracking info making it easier to know what & when to expect articles.

Fördelar

Freedom to set my schedule

Low pay no hours

This company is very small with few accounts. The pay is per call so no travel time is covered. Some calls are only 30 minutes in length so you will be paid 7.00 even if your drive time to and from the call exceeds the call time. For me it just is not worth my time or effort for such a small amount of money.

Stressig och otrevlig miljö

Otrevlig och empatilös konsultchef. Visar knappt hänsyn till de anställda - bevittnade avskedningar framför andra kollegor mitt i arbetet vilket såklart förnedrade den anställde och försämrade stämningen på jobbet. Arbetsledarna är mycket trevliga men gör kanske inte sitt jobb till 100%. Många får knappt hjälp med vad de skulle förbättra för att kunna bli vidareanställd till Storesupports kund. Det anställs nya hela tiden och avskedas efter provanställningen. Få av mina kollegor har gått över till Storesupports kund. Kollegorna är det bästa med Storesupport, synd att se så många vänner bli avskedade.

11 juni 2020
Hej, Tråkigt att läsa om din negativa upplevelse. Vi vill gärna komma i kontakt med dig och ta del av dina tankar. Du är i så fall välkommen att kontakta vår HR-chef Lisa Schuman på epost lisa.schuman@storesupport.se.Vänliga hälsningar, Josefin Holmqvist, marknadsansvarig

Tungt jobb som förstör kroppen

Jag jobbade som matkasseplockare för dagab västrafrölunda. Jobbet är lätt att få då dom hela tiden anställer nya, dock pågrund av detta så är det jättesvårt att gå vidare från provanställning till dagab själv då dom sätter orimligt högt tempo som standard med arbetsuppgifter som förstör kroppen. Arbetsplatsen ville INTE ge ut en skadeanmälanings blanketter till sina arbetare vilket gör det väldigt svårt att få försäkringspengar. Skulle inte rekommendera detta till nångon som är rädd om sin kropp.

Fördelar

Man får en frukt till frukosten(ibland)

Nackdelar

Man sliter ut sin kropp så fruktansvärt, tar månader att komma tillbaka på fötterna igen

11 juni 2020

Kul, produktiv och rolig arbetsmiljö

Kul, produktiv och rolig arbetsmiljö. Ledningen är väldigt effektiva

Bra upplevelse

Att jobba på Storesupport gav mig bra erfarenheter som jag kan fortsätta att använda mig av i framtiden.

Spice things up with your work

Working for store support allows me to schedule my own hours and days, competitive wages, chance for advancement, ideal for someone who wants to travel and do different types of jobs weekly, management is always there to support you and your reimbursed for your travelling expenses. Overall, I'd recommend Store Support work for someone who tired of the same old day to day work.

Flexibility goes with the job, but very repetative work

Nice people to deal with, but many hours worked than paid for. More travelling to other communities than was necessary. Repetative visits to stores that were exactly what I did - managers were not impressed!

Flexibelt extrajobb som student

Jag fick påverka själv hur och när jag kunde jobba vilket passade väldigt bra för mig som student. Efter examen och på sommaren så kunde jag jobba heltid.

Fördelar

Bra chef

Bra extrajobb!

Bra arbetsgivare och möjlighet till extrajobb på lager.

Fördelar

Behövde inga tidigare erfarenheter av lagerarbete för att få jobbet!

Hard work with its own benefits

This job gave alot and it was very much hard work because of lifting heavy items. Environment was very nice but also cold because of the products. Otherwise the people I was working with were also very kind and helpful.

tungt och stressigt

vi jobbar på många arbetsplatser och träffar många människor i olika sammanhang och ställningar inom olika organisationer. Våra kunder inom storesupport är bla ica hemköp ahlsell . många mil med egen bil eller samåkning med arbetskollegor då vi ibland är fler än en på samma arbetsplats. ofta är vi själva

Fördelar

inga direkta fördelar

Nackdelar

finns aldrig anställning, bara timaställd på projekt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Storesupport. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.5

• Storesupport