Se alla Storesupport omdömen

Recensioner från anställda på Storesupport

Stressigt och de ringer en hela tiden

Jobbade på Storesupport för några år sedan, var bara där i några månadee och upplevde att man aldrig riktigt hade ledigt även om man var schemalagd som ledig. Var ofta de ringde och ville boka in pass, kunde vara allt från 6 på morgonen till klockan 22 på kvällen. Har man inte ett inbokat pass på den dagen man är lagd som tillgänglig så får man betald jour i ett antal timmar, men riktigt irriterande att bli störd utöver jourtiderna när det händer HELA tiden. Upplevde att jag aldrig riktigt fick slappna av på min ledighet, slutade tillslut med att jag blockade numret som ringde hela tiden för att kunna slappna av på något sätt. Vet också med mig att kollegor som bor inne i centrala stan t.ex. fick åka dit jag bor (1,5 timma utanför stan) och jag fick åka in dit de bodde, de säger dock på arbetsintervjuerna att de försöker i största möjliga mån ta hänsyn till var man bor när de bokar ut pass, (eller inte, känns inte som det i alla fall). Upplevde att 2 av 3 konsultchefer för det mesta var irriterade eller korta i tonen, man har inte riktigt någon relation till sina chefer då man aldrig träffar de. Kan rekommendera att ha detta som extrajobb alternativt att ta jobbet och vara där i några månader för att få erfarenhet, men det är absolut inte ett långvarigt arbete, vilket kanske säger sig självt då de har hög personalomsättning. Upplevde också i vissa butiker att personalen var riktigt otrevlig, kändes som att man var en börda om man frågade saker eller inte hade just DERAS rutin inne för plock eller kassa t.ex. Storesupport har ( i alla fall då ), usel kontakt med butikerna de -

Fördelar

Erfarenhet

Nackdelar

Sura chefer, långa resetider, jourtid, ringer när som helst

Officiellt svar från Storesupport

5 oktober 2021
Hej och tack för din feedback.Det är jättetråkigt att höra om dina negativa upplevelser och självklart ska du aldrig bli bemött med en irriterad ton av någon kollega.Jättekul oavsett att du har en positiv uppfattning om Therese, hon är kvar på Storesupport och är liksom alla våra medarbetare jätteviktig för oss.Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår HR-chef om du har frågor eller vidare feedback över vad som helst som gäller en nuvarande eller tidigare anställning hos oss. Du når henne på linda.sundblad@storesupport.se.Vänliga hälsningar från Josefin, marknadsansvarig Storesupport

helt ok extra jobb

fick dock endast jobb tidigt på morgonenfick ej chans att utvecklas inom företagetbehövde ha en övrig 50% sysselsättning

Storesupport

På storesupport har jag lärt mig en hel del och fått väldigt många erfarenheter. Men vad jag är ute efter just nu är något mer fast och eftersom storesupport är ett bemanningsföretag så är det inget som passar mig just nu men man har fått lära sig jätte mycket och det är jag stolt över.

Fördelar

Bra erfarenheter

Nackdelar

ingen gemenskap

Undvik till högsta grad!

Detta är ett rent av SKIT företag. Bryr sig absolut inte om sina anställda, bara om sina egna pengar. Fick arbetsskada och blev uppsagd med anledning ”finns inte tillräckligt med arbetstider”. Sen ser man hur dom jämt och ständigt lägger ut annonser om att de söker anställda. En annan blev anställd bara för att den hade nystartsjobb via arbetsförmedlingen, dvs AF betalar lönen. Förutom super otrevliga ledare så är arbetet och arbetsplatsen rent av skit. Förvänta inte något samspel eller samarbete överhuvudtaget! Usch för detta företag! Sök istället direkt hos dagab. Undvik Storesupport helt!

Fördelar

Inte ett skit

Nackdelar

Allt

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Storesupport. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.5

• Storesupport
  • Stressigt och de ringer en hela tiden
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?