Storesupport
Se alla Storesupport omdömen

Storesupport

Recensioner från anställda på Storesupport

Omväxlande men osäker anställning

Bra ledare och kollegor men kan vara stressigt då de flesta har ett tillsvidare 20h/vecka-kontrakt där man kan få åka väldigt långa sträckor för ett jobbpass i en butik, för att nästa dag åka någon annanstans.

Nackdelar

Kan vara olika arbetsplatser varje dag.

25 juni 2020
Hej! Tack för din recension, det är med hjälp av den vi kan bli en ännu bättre arbetsgivare. Kul även att höra att du uppskattat chef och kollegor. Som anställd inom bemanning ligger det i kollektivavtalet att resor, ibland lite längre kan förekomma eftersom arbetsplatserna varierar beroende på behov. Vi gör vårt bästa för att resorna ska begränsas, men beklagar om det denna gång inneburit stress för dig.Tveka inte att höra av dig om du vill ge oss mer feedback eller har frågor. Vänliga hälsningar, Josefin, Storesupport

Samma rollSamma plats

Dåligt arbetsgivare

Rekommenderas ej Stressigt, otacksamhet, sura chef. Man fick inte rätt lön, jag och fler personal fick mindre lön än vad de borde få. vissa personal visste inte ens om att de fick fel lön.

Fördelar

Nackdelar

Stressigt, otacksamhet, sura chef, fusk.

Stressigt och de ringer en hela tiden

Jobbade på Storesupport för några år sedan, var bara där i några månadee och upplevde att man aldrig riktigt hade ledigt även om man var schemalagd som ledig. Var ofta de ringde och ville boka in pass, kunde vara allt från 6 på morgonen till klockan 22 på kvällen. Har man inte ett inbokat pass på den dagen man är lagd som tillgänglig så får man betald jour i ett antal timmar, men riktigt irriterande att bli störd utöver jourtiderna när det händer HELA tiden. Upplevde att jag aldrig riktigt fick slappna av på min ledighet, slutade tillslut med att jag blockade numret som ringde hela tiden för att kunna slappna av på något sätt. Vet också med mig att kollegor som bor inne i centrala stan t.ex. fick åka dit jag bor (1,5 timma utanför stan) och jag fick åka in dit de bodde, de säger dock på arbetsintervjuerna att de försöker i största möjliga mån ta hänsyn till var man bor när de bokar ut pass, (eller inte, känns inte som det i alla fall). Upplevde att 2 av 3 konsultchefer för det mesta var irriterade eller korta i tonen, man har inte riktigt någon relation till sina chefer då man aldrig träffar de. Kan rekommendera att ha detta som extrajobb alternativt att ta jobbet och vara där i några månader för att få erfarenhet, men det är absolut inte ett långvarigt arbete, vilket kanske säger sig självt då de har hög personalomsättning. Upplevde också i vissa butiker att personalen var riktigt otrevlig, kändes som att man var en börda om man frågade saker eller inte hade just DERAS rutin inne för plock eller kassa t.ex. Storesupport har ( i alla fall då ), usel kontakt med butikerna de -

Fördelar

Erfarenhet

Nackdelar

Sura chefer, långa resetider, jourtid, ringer när som helst

5 oktober 2021
Hej och tack för din feedback.Det är jättetråkigt att höra om dina negativa upplevelser och självklart ska du aldrig bli bemött med en irriterad ton av någon kollega.Jättekul oavsett att du har en positiv uppfattning om Therese, hon är kvar på Storesupport och är liksom alla våra medarbetare jätteviktig för oss.Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår HR-chef om du har frågor eller vidare feedback över vad som helst som gäller en nuvarande eller tidigare anställning hos oss. Du når henne på linda.sundblad@storesupport.se.Vänliga hälsningar från Josefin, marknadsansvarig Storesupport

Stressigt jobb där man endast stöter på otrevlig personal i butiker

Anser att man fick åka mycket längre sträckor än vad som framstod på arbetsintervjun. Man får dessutom inte ersättning för resorna. Fick åka i minst en timme nästan varje dag i flera månader. När jag väl var ute på de olika arbetsplatserna upplevde jag att de flesta man mötte i butikerna var allmänt otrevliga. Kändes som att de tyckte man var jobbig. Kollegor från Storesupport stötte man inte heller på ofta, så man kände sig väldigt ensam i arbetet.Min upplevelse av själva Storesupport är att de hade dålig koll samt gjorde det svårare för en än vad som var nödvändigt. Exempelvis fick man inte alltid kontaktuppgifter till butiken man skulle till, vilket krånglade till det oerhört mycket om man började innan butiken öppnade. Fick inte heller instruktioner till vart personalingången låg, och ingen från butiken kom och mötte en. Fick vid flera tillfällen stå ute mitt i vintern och frysa för att jag inte visste hur jag skulle komma in, och jag hade inte någon att kontakta för att öppna till mig.Tråkigt att säga men jag fick ingen bra uppfattning alls av Storesupport, tycker de har otroligt mycket att jobba på i sin ledning och i hur de jobbar för att det ska bli en okej arbetsplats. Enda fördelen är att man får erfarenhet för att kunna få en anställning i butik.

Fördelar

Erfarenhet för anställning i butik

Nackdelar

Långa resor

8 januari 2021
Hej och tack för din feedback. Tråkigt att läsa om din upplevelse av Storesupport. Vi ser gärna att du kontaktar oss så att vi får chansen att bemöta din kommentar, hör av dig till josefin.holmqvist@storesupport.se. Som alla arbeten i storstäder så får man räkna med pendlingstider, och en timma totalt per dag är att klassa som en vanlig restid i Göteborgsregionen. Att det blivit misskommunikation och du fått stå ute och frysa är bara att beklaga, ibland blir det fel och det är jättetråkigt att det har gått ut över dig i ditt arbete. Vänliga hälsningar, Josefin Holmqvist, marknadsansvarig Storesupport

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Storesupport. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.7

• Storesupport