Storesupport

Recensioner från anställda på Storesupport

Hittade 32 recensioner som matchade sökningenVisa alla 39 recensioner

helt ok extra jobb

fick dock endast jobb tidigt på morgonenfick ej chans att utvecklas inom företagetbehövde ha en övrig 50% sysselsättning

Värsta företaget

Dem bryr sig inte om sina anställde dem vill bara ha igång en hela dagarna man får aldrig någon feedback på sitt arbete. Har så mycket om dem äckliga skit företaget.

18 maj 2022
Hej och tack för din recension! Det låter som du har haft en negativ upplevelse under tiden du har arbetat på Storesupport, vilket såklart är väldigt tråkigt. Vi tycker det är viktigt att ha god dialog med våra medarbetare och man kan alltid höra av sig till sin konsult- eller driftchef om man inte trivs ute i den butik eller det lager där man jobbar. Stort lycka till framöver! Mimmi, marknadsassistent

Perfekt jobb till studenter

Det är så bra att vara anställd på Storesupport. Man kan bestämma själv när man vill jobba, vilket är perfekt för de som pluggar. Alltså man får säga varje vecka hur man kan jobba nästkommande vecka, så de fixar schema utifrån det. Självklart ringer de också när de behöver folk, så det är bara att kolla om man kan eller inte. Det var inte alls stressigt i början eftersom man fick 2-veckors utbildning och även tid efter det att utvecklas. Alla är jättesnälla och hjälpsamma. Det viktigaste för mig var arbetsmiljö och jag blir inte alls stressig på jobbet. Man får feedback och utvecklingssamtal om hur det går på jobbet och de uppskattar när man ger feedback tillbaka.

Stressig och otrevlig miljö.

Jobbade främst på City Gross i Staffanstorp, personalen från Bergendahls var nog dom mest otrevligaste människorna att ha att göra med.Det var otroligt stressigt tempo och man var tvungen att fråga om lov för att gå på toaletten. Utöver det så kunde vi bli färdiga med våra uppgifter flera timmar innan arbetspasset var slut och då fick vi inhyrda städa hela lagret medans cheferna och arbetsledarna satt inne på sitt kontor och pillade på mobilerna.En kollega fick sparken för att han tog en mikropaus för att sträcka ryggen.Man fick noll uppskattning över huvudtaget, oavsett hur hårt man jobbade och hur mycket man fick gjort, men fick bara höra det negativa från alla arbetsledare och chefer.Jag meddelade det till min konsultchef och jag blev bemött med att dom "tyckte att det var tråkigt". Ingenting gjordes åt detta förutom något halvdant försök med att skicka dit någon från Arbetsmiljöverket vars närvarande hade noll verkan.Utöver det så frågade min konsultchef om jag ville jobba på ett annat ställe, vilket jag gick med på. Gick även med på att jobba kväll i en månad.Jag sjukanmälde mig 4 dagar in på veckan för att jag hade en gammal skada som slog till på mig och gjorde det svårt för mig att arbeta, då säger min konsultchef åt mig att det är något jag visste om med min skada och att jag borde ha åtgärdat det för längesen.Förklarade att en del av rehab är att man kan få bakslag men det köpte inte denne och det slutade upp med att jag blev avbokad ifrån mitt uppdrag och fick sitta hemma i 3-4 veckor med garantilön.Min erfarenhet av StoreSupport är att det är ett väldigt -

Fördelar

Att bli uppsagd.

Nackdelar

Oseriösa kunder, oseriösa konsulter som ser en som en siffra istället för en människa.

19 april 2022
Hej och tack för din feedback.Det är väldigt tråkigt att ta del av din negativa upplevelse i arbetet, men vi uppskattar att du har haft en dialog med din konsultchef kring denna då det är viktigt att våra medarbetare alltid ska behandlas väl. Att du däremot inte alltid har fått ett respektfullt bemötande i dessa situationer är såklart inte acceptabelt och vi ser gärna att du kontaktar vår HR-chef på e-post linda.sundblad@storesupport.se för att kunna ta detta vidare. Allt gott, Mimmi, marknadsassistent

Ingen bra rekryteringsprocess

Sökte jobb som merchandiser. Har bra erfarenhet från dagligvaruhandeln då jag jobbat både i butik och som merchandiser totalt 4år. Efter några dagar jag skickat in ansökan ringde rekryteraren upp mig för en telefonintervju och beskrivning av jobbet och hon frågade typ om jag kunde börja direkt. Det kändes helt ok men när jag ifrågasatte lönen+att jag inte kunde börja direkt vart det helt plötsligt ”tack för din ansökan men vi har gått vidare”. Sorry Emma men detta var ingen bra rekryteringsprocess.

5 april 2022
Hej! Vi uppskattar din feedback, det hjälper oss att förbättra vårt arbetssätt. Jag beklagar att du inte hade en bra upplevelse av vår rekrytering, det är självklart viktigt att våra kandidater känner sig stöttade och bra behandlade under hela processen. Tveka aldrig att höra av dig till vår HR-chef Linda Sundblad på linda.sundblad@storesupport.se om du har en negativ upplevelse. Stort lycka till framöver! Mimmi, marknadsassistent på Storesupport

Helt ärligt det sämsta företaget jag jobbet för!

Hade intervju och gick vidare dem sa till mig att jag skall få svar inom 3 dagar. Det tog över 1 MÅNAD och då vart jag tvungen att jaga dom. På arbetsplatsen är det Hög stress , negativitet och man känner sig påriktigt som en fånge då dom har full koll på dig så pass att man inte ens nästan får gå på toa. Efter en månad väntande jobbade jag två dagar där och deras maskiner som håller koll på tiderna slutade funka för mig. Såklart så fick jag skiten och dom sa att jag från och med nu inte prioriteras pass. Jag svarade att jag förstår varför dom har skit recensioner. Riktigt billigt, smutsigt och dåligt företag.

9 mars 2022
Hej! Tack för din feedback. Den upplevelse som du beskriver är något vi verkligen inte står bakom och vi är ledsna över de omständigheter du beskriver. Vi tycker att det är väldigt viktigt att ha en dialog kring detta så att vi kan förbättra vår arbetsplats för våra medarbetare, så om du inte redan har tagit detta vidare får du gärna kontakta vår HR-chef Linda Sundblad, som du når på linda.sundblad@storesupport.se. Mimmi, marknadsassistent på Storesupport

Extremt dåligt arbetsmiljö

Jag måste bara säga att detta är nog en av de dåligaste företagen som finns här ute. Alldeles för hög tempo och de enda de bryr sig om är att du är igång hela tiden. Tro mig du kommer hitta ett mycket bättre jobb. Jag har även hört att vissa av de bra recensioner skrivs av personalen då de vill behöver fler arbetare i detta slaveri jobb. Tack!

Fördelar

Inget

Nackdelar

Stress och för hög tempo!

16 februari 2022
Hej! Tack för din kommentar. Det är självklart inte ok att du har upplevt ett för högt arbetstempo. Vi hoppas att du har tagit en dialog kring detta med din konsultchef eller vår HR-chef Linda Sundblad, som du når på linda.sundblad@storesupport.se. Mimmi, marknadsassistent på Storesupport

Recommender INTE detta företag alls!Ett företag som inte bryr sig om sina anställda alls.

Efter att ha gjort ett intervjuprov fyra gånger på grund av "fel i systemet" tillslut så gick jag vidare och fick efter TRE VECKOR ett samtal av någon som frågade om jag fortfarande var intresserad av jobbet och erbjud mig en tid att börja jobba. Självklart svarade jag då och de sa att de skulle börja Onsdagen den 17:e. Men fick sedan ett svar en vecka innan att de valde att gå vidare med mig fasten de gav mig jobbet och sa att de hade "fullt med folk" på jobbet. Literally nästa dag får jag mail om att de söker folk på Indeed. Seriöst WTF är detta för oseriöst företag!?

Fördelar

Verkligen inte

Nackdelar

Oseriös personal.

15 februari 2022
Hej! Tack för din kommentar. Väldigt tråkigt att läsa om din upplevelse, ibland kan anställningsprocessen dröja då vi behandlar många ansökningar men det är beklagligt att kommunikationen därefter har brustit. Jag hoppas att du kontaktar aktuell rekryterare eller rekryteringschef om du har haft en negativ upplevelse, så att vi på så sätt kan förklara situationen och utvecklas.Gällande våra annonser så erbjuder vi många olika tjänster på olika arbetsplatser, därav att det löpande kan dyka upp nya uppdrag som vi publicerar. Allt gott, Mimmi, marknadsassistent på Storesupport

Hörde inte av sig som de lovade

Gjorde tele. Intervju och upprepar flera gånger att hon lovar att höra av sig oavsett hur det gick. Fick ringa flera gånger under loppet av en månad innan jag fick svar av någon annan via mejl. Osäkert och oseriöst samt respektlöst av tjejen som intervjuade mig, vill ej säga hennes namn.

Fördelar

tror ej att de finns

Nackdelar

Massa

Oseriöst och osäkert företag

Håller i en 2.5h lång gruppintervju, och upprepar flera gånger att de lovar att höra av sig till alla som gick till intervjun, oavsett hur det gick. Fick maila dem 3-4 gånger under loppet av en månad innan jag fick svar. Osäkert och oseriöst!

Fördelar

Vet inte

Nackdelar

Verkar vara väldigt oseriösa

14 februari 2022
Hej! Jag ber om ursäkt för att den negativa upplevelse som du har haft. Vårt mål är att återkoppla till alla kandidater oavsett vad beskedet blir. Ibland kan rekryteringsprocessen dröja, men det är såklart väldigt tråkigt att vi inte kunnat uppnå bra kommunikation i detta fall. Vid sådana situationer kan du via vår hemsida alltid kontakta vår rekryteringschef, alternativt höra av dig till vår HR-chef som nås på linda.sundblad@storesupport.se. Varma hälsningar från Mimmi, marknadsassistent på Storesupport

Undvik till högsta grad!

Detta är ett rent av SKIT företag. Bryr sig absolut inte om sina anställda, bara om sina egna pengar. Fick arbetsskada och blev uppsagd med anledning ”finns inte tillräckligt med arbetstider”. Sen ser man hur dom jämt och ständigt lägger ut annonser om att de söker anställda. En annan blev anställd bara för att den hade nystartsjobb via arbetsförmedlingen, dvs AF betalar lönen. Förutom super otrevliga ledare så är arbetet och arbetsplatsen rent av skit. Förvänta inte något samspel eller samarbete överhuvudtaget! Usch för detta företag! Sök istället direkt hos dagab. Undvik Storesupport helt!

Fördelar

Inte ett skit

Nackdelar

Allt

14 februari 2022
Hej och tack för din feedback. Väldigt tråkigt att läsa om din negativa upplevelse och vi ser såklart allvarligt på händelserna som du beskriver i din kommentar. För att kunna bemöta detta direkt ser vi gärna att du kontaktar vår HR-chef på e-post linda.sundblad@storesupport.se för att kunna ta detta vidare. Allt gott, Mimmi, marknadsassistent

Stressigt och de ringer en hela tiden

Jobbade på Storesupport för några år sedan, var bara där i några månadee och upplevde att man aldrig riktigt hade ledigt även om man var schemalagd som ledig. Var ofta de ringde och ville boka in pass, kunde vara allt från 6 på morgonen till klockan 22 på kvällen. Har man inte ett inbokat pass på den dagen man är lagd som tillgänglig så får man betald jour i ett antal timmar, men riktigt irriterande att bli störd utöver jourtiderna när det händer HELA tiden. Upplevde att jag aldrig riktigt fick slappna av på min ledighet, slutade tillslut med att jag blockade numret som ringde hela tiden för att kunna slappna av på något sätt. Vet också med mig att kollegor som bor inne i centrala stan t.ex. fick åka dit jag bor (1,5 timma utanför stan) och jag fick åka in dit de bodde, de säger dock på arbetsintervjuerna att de försöker i största möjliga mån ta hänsyn till var man bor när de bokar ut pass, (eller inte, känns inte som det i alla fall). Upplevde att 2 av 3 konsultchefer för det mesta var irriterade eller korta i tonen, man har inte riktigt någon relation till sina chefer då man aldrig träffar de. Kan rekommendera att ha detta som extrajobb alternativt att ta jobbet och vara där i några månader för att få erfarenhet, men det är absolut inte ett långvarigt arbete, vilket kanske säger sig självt då de har hög personalomsättning. Upplevde också i vissa butiker att personalen var riktigt otrevlig, kändes som att man var en börda om man frågade saker eller inte hade just DERAS rutin inne för plock eller kassa t.ex. Storesupport har ( i alla fall då ), usel kontakt med butikerna de -

Fördelar

Erfarenhet

Nackdelar

Sura chefer, långa resetider, jourtid, ringer när som helst

5 oktober 2021
Hej och tack för din feedback.Det är jättetråkigt att höra om dina negativa upplevelser och självklart ska du aldrig bli bemött med en irriterad ton av någon kollega.Jättekul oavsett att du har en positiv uppfattning om Therese, hon är kvar på Storesupport och är liksom alla våra medarbetare jätteviktig för oss.Du är alltid varmt välkommen att kontakta vår HR-chef om du har frågor eller vidare feedback över vad som helst som gäller en nuvarande eller tidigare anställning hos oss. Du når henne på linda.sundblad@storesupport.se.Vänliga hälsningar från Josefin, marknadsansvarig Storesupport

Productive and fun colleagues

A great workplace with an amazing team. You fit in immediately and start working with ease. Some work requires some creativity to make it less complicated which the managers mostly support.

Fördelar

Free lunch

Nackdelar

Overtimes

Stressigt jobb där man endast stöter på otrevlig personal i butiker

Anser att man fick åka mycket längre sträckor än vad som framstod på arbetsintervjun. Man får dessutom inte ersättning för resorna. Fick åka i minst en timme nästan varje dag i flera månader. När jag väl var ute på de olika arbetsplatserna upplevde jag att de flesta man mötte i butikerna var allmänt otrevliga. Kändes som att de tyckte man var jobbig. Kollegor från Storesupport stötte man inte heller på ofta, så man kände sig väldigt ensam i arbetet.Min upplevelse av själva Storesupport är att de hade dålig koll samt gjorde det svårare för en än vad som var nödvändigt. Exempelvis fick man inte alltid kontaktuppgifter till butiken man skulle till, vilket krånglade till det oerhört mycket om man började innan butiken öppnade. Fick inte heller instruktioner till vart personalingången låg, och ingen från butiken kom och mötte en. Fick vid flera tillfällen stå ute mitt i vintern och frysa för att jag inte visste hur jag skulle komma in, och jag hade inte någon att kontakta för att öppna till mig.Tråkigt att säga men jag fick ingen bra uppfattning alls av Storesupport, tycker de har otroligt mycket att jobba på i sin ledning och i hur de jobbar för att det ska bli en okej arbetsplats. Enda fördelen är att man får erfarenhet för att kunna få en anställning i butik.

Fördelar

Erfarenhet för anställning i butik

Nackdelar

Långa resor

8 januari 2021
Hej och tack för din feedback. Tråkigt att läsa om din upplevelse av Storesupport. Vi ser gärna att du kontaktar oss så att vi får chansen att bemöta din kommentar, hör av dig till josefin.holmqvist@storesupport.se. Som alla arbeten i storstäder så får man räkna med pendlingstider, och en timma totalt per dag är att klassa som en vanlig restid i Göteborgsregionen. Att det blivit misskommunikation och du fått stå ute och frysa är bara att beklaga, ibland blir det fel och det är jättetråkigt att det har gått ut över dig i ditt arbete. Vänliga hälsningar, Josefin Holmqvist, marknadsansvarig Storesupport

För e-handel orderplock var det bra vilkor och lön

Bra schemasystem men man måste vara flexibel. Vi hadde alltid en bra teamledare som man enkel kunde komma överens om.

Fördelar

Semester-ersättning

Nackdelar

Kan behöva åka långt

1 december 2020
Kul att höra att du har en bra upplevelse av oss som arbetsgivare. Mvh Josefin, Storesupport

Omväxlande men osäker anställning

Bra ledare och kollegor men kan vara stressigt då de flesta har ett tillsvidare 20h/vecka-kontrakt där man kan få åka väldigt långa sträckor för ett jobbpass i en butik, för att nästa dag åka någon annanstans.

Nackdelar

Kan vara olika arbetsplatser varje dag.

25 juni 2020
Hej! Tack för din recension, det är med hjälp av den vi kan bli en ännu bättre arbetsgivare. Kul även att höra att du uppskattat chef och kollegor. Som anställd inom bemanning ligger det i kollektivavtalet att resor, ibland lite längre kan förekomma eftersom arbetsplatserna varierar beroende på behov. Vi gör vårt bästa för att resorna ska begränsas, men beklagar om det denna gång inneburit stress för dig.Tveka inte att höra av dig om du vill ge oss mer feedback eller har frågor. Vänliga hälsningar, Josefin, Storesupport

Stressig och otrevlig miljö

Otrevlig och empatilös konsultchef. Visar knappt hänsyn till de anställda - bevittnade avskedningar framför andra kollegor mitt i arbetet vilket såklart förnedrade den anställde och försämrade stämningen på jobbet. Arbetsledarna är mycket trevliga men gör kanske inte sitt jobb till 100%. Många får knappt hjälp med vad de skulle förbättra för att kunna bli vidareanställd till Storesupports kund. Det anställs nya hela tiden och avskedas efter provanställningen. Få av mina kollegor har gått över till Storesupports kund. Kollegorna är det bästa med Storesupport, synd att se så många vänner bli avskedade.

11 juni 2020
Hej, Tråkigt att läsa om din negativa upplevelse. Vi vill gärna komma i kontakt med dig och ta del av dina tankar. Du är i så fall välkommen att kontakta vår HR-chef Lisa Schuman på epost lisa.schuman@storesupport.se.Vänliga hälsningar, Josefin Holmqvist, marknadsansvarig

Tungt jobb som förstör kroppen

Jag jobbade som matkasseplockare för dagab västrafrölunda. Jobbet är lätt att få då dom hela tiden anställer nya, dock pågrund av detta så är det jättesvårt att gå vidare från provanställning till dagab själv då dom sätter orimligt högt tempo som standard med arbetsuppgifter som förstör kroppen. Arbetsplatsen ville INTE ge ut en skadeanmälanings blanketter till sina arbetare vilket gör det väldigt svårt att få försäkringspengar. Skulle inte rekommendera detta till nångon som är rädd om sin kropp.

Fördelar

Man får en frukt till frukosten(ibland)

Nackdelar

Man sliter ut sin kropp så fruktansvärt, tar månader att komma tillbaka på fötterna igen

11 juni 2020

Kul, produktiv och rolig arbetsmiljö

Kul, produktiv och rolig arbetsmiljö. Ledningen är väldigt effektiva

Bra upplevelse

Att jobba på Storesupport gav mig bra erfarenheter som jag kan fortsätta att använda mig av i framtiden.

Flexibelt extrajobb som student

Jag fick påverka själv hur och när jag kunde jobba vilket passade väldigt bra för mig som student. Efter examen och på sommaren så kunde jag jobba heltid.

Fördelar

Bra chef

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Storesupport. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Läs mer om Storesupport på populära orter

• Storesupport
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?