Storesupport logo
Storesupport

Recensioner från anställda på Storesupport

Hittade 21 recensioner som matchade sökningenVisa alla 27 recensioner

helt ok extra jobb

fick dock endast jobb tidigt på morgonenfick ej chans att utvecklas inom företagetbehövde ha en övrig 50% sysselsättning

Productive and fun colleagues

A great workplace with an amazing team. You fit in immediately and start working with ease. Some work requires some creativity to make it less complicated which the managers mostly support.

Fördelar

Free lunch

Nackdelar

Overtimes

Stressigt jobb där man endast stöter på otrevlig personal i butiker

Anser att man fick åka mycket längre sträckor än vad som framstod på arbetsintervjun. Man får dessutom inte ersättning för resorna. Fick åka i minst en timme nästan varje dag i flera månader. När jag väl var ute på de olika arbetsplatserna upplevde jag att de flesta man mötte i butikerna var allmänt otrevliga. Kändes som att de tyckte man var jobbig. Kollegor från Storesupport stötte man inte heller på ofta, så man kände sig väldigt ensam i arbetet.Min upplevelse av själva Storesupport är att de hade dålig koll samt gjorde det svårare för en än vad som var nödvändigt. Exempelvis fick man inte alltid kontaktuppgifter till butiken man skulle till, vilket krånglade till det oerhört mycket om man började innan butiken öppnade. Fick inte heller instruktioner till vart personalingången låg, och ingen från butiken kom och mötte en. Fick vid flera tillfällen stå ute mitt i vintern och frysa för att jag inte visste hur jag skulle komma in, och jag hade inte någon att kontakta för att öppna till mig.Tråkigt att säga men jag fick ingen bra uppfattning alls av Storesupport, tycker de har otroligt mycket att jobba på i sin ledning och i hur de jobbar för att det ska bli en okej arbetsplats. Enda fördelen är att man får erfarenhet för att kunna få en anställning i butik.

Fördelar

Erfarenhet för anställning i butik

Nackdelar

Långa resor

8 januari 2021
Hej och tack för din feedback. Tråkigt att läsa om din upplevelse av Storesupport. Vi ser gärna att du kontaktar oss så att vi får chansen att bemöta din kommentar, hör av dig till josefin.holmqvist@storesupport.se. Som alla arbeten i storstäder så får man räkna med pendlingstider, och en timma totalt per dag är att klassa som en vanlig restid i Göteborgsregionen. Att det blivit misskommunikation och du fått stå ute och frysa är bara att beklaga, ibland blir det fel och det är jättetråkigt att det har gått ut över dig i ditt arbete. Vänliga hälsningar, Josefin Holmqvist, marknadsansvarig Storesupport

För e-handel orderplock var det bra vilkor och lön

Bra schemasystem men man måste vara flexibel. Vi hadde alltid en bra teamledare som man enkel kunde komma överens om.

Fördelar

Semester-ersättning

Nackdelar

Kan behöva åka långt

1 december 2020
Kul att höra att du har en bra upplevelse av oss som arbetsgivare. Mvh Josefin, Storesupport

Omväxlande men osäker anställning

Bra ledare och kollegor men kan vara stressigt då de flesta har ett tillsvidare 20h/vecka-kontrakt där man kan få åka väldigt långa sträckor för ett jobbpass i en butik, för att nästa dag åka någon annanstans.

Nackdelar

Kan vara olika arbetsplatser varje dag.

25 juni 2020
Hej! Tack för din recension, det är med hjälp av den vi kan bli en ännu bättre arbetsgivare. Kul även att höra att du uppskattat chef och kollegor. Som anställd inom bemanning ligger det i kollektivavtalet att resor, ibland lite längre kan förekomma eftersom arbetsplatserna varierar beroende på behov. Vi gör vårt bästa för att resorna ska begränsas, men beklagar om det denna gång inneburit stress för dig.Tveka inte att höra av dig om du vill ge oss mer feedback eller har frågor. Vänliga hälsningar, Josefin, Storesupport

Stressig och otrevlig miljö

Otrevlig och empatilös konsultchef. Visar knappt hänsyn till de anställda - bevittnade avskedningar framför andra kollegor mitt i arbetet vilket såklart förnedrade den anställde och försämrade stämningen på jobbet. Arbetsledarna är mycket trevliga men gör kanske inte sitt jobb till 100%. Många får knappt hjälp med vad de skulle förbättra för att kunna bli vidareanställd till Storesupports kund. Det anställs nya hela tiden och avskedas efter provanställningen. Få av mina kollegor har gått över till Storesupports kund. Kollegorna är det bästa med Storesupport, synd att se så många vänner bli avskedade.

11 juni 2020
Hej, Tråkigt att läsa om din negativa upplevelse. Vi vill gärna komma i kontakt med dig och ta del av dina tankar. Du är i så fall välkommen att kontakta vår HR-chef Lisa Schuman på epost lisa.schuman@storesupport.se.Vänliga hälsningar, Josefin Holmqvist, marknadsansvarig

Tungt jobb som förstör kroppen

Jag jobbade som matkasseplockare för dagab västrafrölunda. Jobbet är lätt att få då dom hela tiden anställer nya, dock pågrund av detta så är det jättesvårt att gå vidare från provanställning till dagab själv då dom sätter orimligt högt tempo som standard med arbetsuppgifter som förstör kroppen. Arbetsplatsen ville INTE ge ut en skadeanmälanings blanketter till sina arbetare vilket gör det väldigt svårt att få försäkringspengar. Skulle inte rekommendera detta till nångon som är rädd om sin kropp.

Fördelar

Man får en frukt till frukosten(ibland)

Nackdelar

Man sliter ut sin kropp så fruktansvärt, tar månader att komma tillbaka på fötterna igen

11 juni 2020

Kul, produktiv och rolig arbetsmiljö

Kul, produktiv och rolig arbetsmiljö. Ledningen är väldigt effektiva

Bra upplevelse

Att jobba på Storesupport gav mig bra erfarenheter som jag kan fortsätta att använda mig av i framtiden.

Flexibelt extrajobb som student

Jag fick påverka själv hur och när jag kunde jobba vilket passade väldigt bra för mig som student. Efter examen och på sommaren så kunde jag jobba heltid.

Fördelar

Bra chef

Lediga jobb på Storesupport

Se fler jobb

Bra extrajobb!

Bra arbetsgivare och möjlighet till extrajobb på lager.

Fördelar

Behövde inga tidigare erfarenheter av lagerarbete för att få jobbet!

Hard work with its own benefits

This job gave alot and it was very much hard work because of lifting heavy items. Environment was very nice but also cold because of the products. Otherwise the people I was working with were also very kind and helpful.

tungt och stressigt

vi jobbar på många arbetsplatser och träffar många människor i olika sammanhang och ställningar inom olika organisationer. Våra kunder inom storesupport är bla ica hemköp ahlsell . många mil med egen bil eller samåkning med arbetskollegor då vi ibland är fler än en på samma arbetsplats. ofta är vi själva

Fördelar

inga direkta fördelar

Nackdelar

finns aldrig anställning, bara timaställd på projekt

Självständigt och trevligt

Det är ett självgående arbete med väldigt mycket ansvar. Man sköter sig helt själv.

Sammanfattning av jobbet

Det bästa med att jobba som bemaningssamordnare på Storesupport var att jag utvecklades varje dag, jag lärde mig att prata med olika sorters kunder och eftersom det var mit jobb att se till att rätt person hamnade på rätt uppdrag så lärde jag mitt att hantera olika sorters människor med olika förutsättningar

Storesupport

På storesupport har jag lärt mig en hel del och fått väldigt många erfarenheter. Men vad jag är ute efter just nu är något mer fast och eftersom storesupport är ett bemanningsföretag så är det inget som passar mig just nu men man har fått lära sig jätte mycket och det är jag stolt över.

Fördelar

Bra erfarenheter

Nackdelar

ingen gemenskap

Varierande och utmanande

Plocka om i hyllorna efter planogram eller med fria händer. Plocka varor från lager.

Fördelar

Varierande arbetsuppgifter

Dåligt arbetsgivare

Rekommenderas ej Stressigt, otacksamhet, sura chef. Man fick inte rätt lön, jag och fler personal fick mindre lön än vad de borde få. vissa personal visste inte ens om att de fick fel lön.

Fördelar

Nackdelar

Stressigt, otacksamhet, sura chef, fusk.

Bra tillfälligt studentjobb

Skönt arbete att ha bredvid studierna. Ett bra sätt att få arbetslivserfarenhet.

rolig arbetsmiljö och omväxlande

det är roligt att vara i olika butiker/företag och göra olika jobb

Hade alltid roligt

Man hade alltid roligt när man var ute och jobbade för dom. Vi jobbade ofta i grupp (4-5 personer) på samma tider och samma arbetsplats just den dagen.

Fördelar

Arbetskläder
Se fler recensioner av Storesupport
  • Storesupport