Stockholmsmässan

Stockholmsmässan – recensioner om Kultur

Produktiv och trevlig arbetsplats

Omväxlande arbete. Bra kollegor Roligt med mässor

Fördelar

Fritt arbete

Nackdelar

Tufft klimat

Dynamisk arbetsplats med uselt ledarskap

Spännande arbetsplats med omväxlande upplevelser. Jobbar inte alls med kuturen och behandlar anställda som utbytbara. INgen som helst stresshantering

Service i världsklass

På Stockholmsmässan arbetar jag som ansvarig receptionist på Serviceenheten sedan 2011 dit jag blev internt rekryterad. Jag tar emot kunder från alla nationaliteter som besöker Stockholmsmässan och är den första person de möter. I arbetet ingår även växeltjänst med inkommande samtal, mail och sociala medier. Information om kommande och pågående event samt arbete emot bland annat Stockholmsmässans kunddatabas. Fokus ligger på det personliga mötet. Att sprida glädje och arbeta med människor och se till att de trivs är bland det roligaste som finns. Jag är stresstålig och är van med att hålla i flera uppgifter samtidigt, kan även nämna att jag har vunnit månadens SIV (Service i världsklass) två gånger samt årets SIV en gång.

Mycket slit lite belöning

Jag fick jobba över 200 timmar/månaden för att få ihop en lön efter skatt på 24 - 25k. Det va ett kul jobb i början men har saktat ner för mig och är för tillfället stillastående. Jag har lärt mig otroligt mycket ansvar under frihet, jobbat sen kvällar själv och haft delvis ansvar över övervakningen av hela yttre området på stockholmsmässan. Jag har etsat fast vad god service är eftersom jobbet innefattade dagligt bemötande av kunder och utställare. Bl.a kommit ännu längre på vägen i arbetsmoralen där jag blivit skolad, p.g.a riktigt långa arbetspass som man inte får svika på, lärt mig lojalitet, också att kunna jobba själv och veta att man kan lösa dom flesta problemen själv så länge du fortsätter försöka och lär dig rätt vägar inom jobbet. Ödmjukhet och tillit är 2 grundstenar hos en anställd och arbetsgivare, eftersom att utan nått av dom två så spricker lusten för jobbet eller drivkraften hos en chef. Positivt tänkande och handlingskraft! Om det blir aktuellt för mer information så pratar jag mer än gärna om det i telefon eller liknande!

Fördelar

Hälsoförsäkring

Nackdelar

dåligt betalt

stockholmsmässan är bra att jobba på

Mycket bra arbetskamrater och ett roligt jobb. Jag har lärt mig mycket för att hur kan man komma i tid och hur kan man jobba.

Roligt arbetsmiljön och Varierande arbetsuppgifter

Den svåraste delen av jobbet har varit att komma ihåg alla namn på arbetskollegor. Man kunde byta olika avdelningar mellan kollegorna medan arbetspasset.

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Stockholmsmässan. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Jämför Stockholmsmässan med

Recensioner av Stockholmsmässan efter plats

Läs mer om Stockholmsmässan på populära orter

• Stockholmsmässan
  • Kultur