Stockholms stad

Stockholms stad – recensioner om Lön och förmåner

bortsett från den låga lönen känner jag mig väldigt bekväm med mina kollegor och underbara barn ,dessutom jag älskar mitt jobb!
Fördelar
Bra grupp samarbete!
Nackdelar
låg lön!
I mitt fall har jag först utsatts för kränkande särbehandling samt åldersdiskriminering. Jag har lånats ut. Jag utgör inte något som jag har kompetens för. Jag har förflyttats in i en ”skrubb” är känslan och ber i aktarkivet. Där kunde jag dock smitta med Corona.Jag var sjuk utmattningssyndrom, med facit i hand hade jag en oupptäckt och obehandlad diabetes samt hypotyreos som var ur balans. Efter sjukskrivningen hade jag fått en ny chef. Hon ogillade mig, där började det. Jag kopplade in facket, de va som att jag fick repressalier för det. De va min upplevelse.Innan arbetade jag i en underbar arbetsgrupp med en mkt kompetent chef för ändamålet. Hade jag varit ung hade jag självfallet inte stannat kvar. Men med hög ålder är det inte möjligt.
Fördelar
Nackdelar
Kan ej söka arbete som konsult pga ovan klargjorda
Mycket drama. Allt går på tid. Ingen tid över för kunderna. Dem har totalt tappat det!
Fördelar
Inga!
Nackdelar
För mycket skitsnack och konkurrens mellan kollegor.
Helt ok men Stockholm borde satsa på att sänka arbetslösheten i första hand innan de ger ut pengar till akteägare.
En dag på jobbet är stressigt på grund av att personalstyrkan blivit färre. Det betyder att boende får vänta längre på hjälp och även när det fattas personal blir duschen lidandes. Även utgång och egen tid med kontaktpersonen är det långt emellan. Arbeta 13-timmars pass är inte bra och att försöka att arbeta på ett professionellt sett. Ett arbetssätt när det gäller löpare mellan 2 avdelningar (man delar på 1personal) är mycket dåligt för boende och personal.
En typisk arbetsdag är kontakt med brukare, personliga möten eller via telefonen, samt mycket skrivarbete. Det tenderar att bli mer och mer administrationsarbete. Jag har lärt mig att inte stressa, tillräckligt är ett underskattat begrepp. Det finns egentligen ingen gräns för hur mycket du vill jobba eller åta dig i personliga uppgifter. Konsten är att hinna med och tillgodose brukarnas behov även när det är tajt med tid.Det är viktigt att lämna jobbet på kontoret när du slutar för dagen. Målet är att ha ett högt tak med möjlighet att tala fritt men det sker oftast på bekostnad av mindre konflikter som tar energi. Den svåraste delen av jobbet är när brukarnas livssituation berör på det sätt att du inte kan släppa arbetet när du går hem. Det är viktigt att prata om det som berör med någon som kan hjälpa till att sortera, med arbetare eller chef. Det bästa med jobbet är när rätt insats/-er kan bidra till en bättre livssituation för den enskilde.
Man Arbetar o h känner några kamrater som skapar en god arbetsmiljö lunch
Nackdelar
Utbildning, ibgen
Jag har alltid gillat mitt jobb. Jag kände ingen svårigheter av mitt yrke. Folk omsorg är alltid lärorik. Jag har lärt mig mycket. Arbetskultur var nästan likadan på varje arbetsplats jag jobbade. Den svåraste delen :att se folk som går bort. Bästa delen : att se folk som är nöjda och glada.
När man kom till jobbet fick man utrustning (penslar och olja mm.) Man gick sen till sitt område och började jobba. Jag lärde mig mest om det sociala, hur man skapar ett bra arbetsklimat och hur man kan sammarbeta på ett bra sätt. Även om hur man hanterar tidsrapporter. Ledarna gick runt en gång om dagen för att titta till hur det gick, vi blev dock uppmanade att ta det lite lugnare eftersom vi jobba för effektivt. Det roligaste var umgänget och gruppen kändes bra. Det var dock inte så många utmaningar mer än att kanske inte spilla olja i vattnet eller på gatorna.
Jag fick mina sommarjobb och jullovjobb av Stockholm stad och det var varierat varje gång och roliga jobb
Fördelar
gratis lunch
Nackdelar
kort period av jobb
Bra erfarenhet i flexibilitet och en chans att lära sig svenska språket och röra på sig i en trevlig miljö.
Fördelar
gratis rörelse motivation
Nackdelar
bara ett år kontrakt
Roliga arbetsdagar , motiverande samtal , bra ledning , mångfald kultur , spännande jobb
Fördelar
friskvård
Nackdelar
långsam kommunikation
Började vid 8 och slutade 4 varje dag. Visa dagar tidigare eller senare beroende på hur mycket de fanns att göra.
Fördelar
grattis luncher visa dagar
Nackdelar
ledningsgrupp visar tydligt mål för medarbetarna att sträva i en skola. Det är också viktigt att arbetsplats har trivsam arbetsmiljö. Hög kompetens hos arbetsledarna är viktigt också. Det är viktigt att varje medarbetare tar eget ansvar och har förmåga att samarbeta och lära av varandra. Den svåraste delen av jobbet är att möta omotiverade elever utan föräldrars aktiva stöd hemma. Den bästa delen av jobbet är att det är inspirerat att lära ut kunskap och växer tillsammans med eleverna.
Fördelar
centralt beläget i stan
Planerade arbetsuppgifter bland geriatrisk sjuka Mycket om framtiden inom Geriatriken Arrogant ledning som utövar Härskarteknik Bristande kultur då chefer använder sig av en angivarkultur för att skaffa information istället för att själv komma till avdelningar och Ssk Expeditionen Att handskas med chefens Härskar teknik, den dåliga personalpolitiken. Olika löner dvs diskriminering angående lön. Desto mer du deltar i angiveriet fjäskar desto bättre lön. Personalen dvs omvårdnadspersonalen, boende och anhöriga.
Fördelar
För mig nära till arbetet, omvårdnadspersonalen.
Nackdelar
Cheferna, diskriminering pga högre allmänutbildning än flertalet
Jag hade höga förväntningar på att arbeta i Stockholms stad men på den enhet jag anställdes var arbetsmiljön och samarbetsklimatet inte bra alls. Det fanns personer som fick aggressiva utbrott och baktalade medarbetare i syftet att bli av med dem. Det hade pågått ett tag och chefen agerade inte alls och bidrog genom sin passivitet till att det fortgick. Obefintlig introduktion och chefen talade även illa om tidigare arbetssökande och gav inte ett seriöst intryck. Väldigt negativt klimat tyvärr.
Fördelar
Centralt läge
Nackdelar
Arbetsmiljön
Jag tycker att Stockholms stad är bästa kommun i Stockholms län...
Fördelar
Bra lön...
Nackdelar
Men det svårt att hitta jobb.
Jag arbetar ifruängen från 2013 och jag fortfarande på mitt jobb.jag har bra relation med mina arbetskamrat och mitt schef . Jag är noga på mitt jobb .Iband arbetar jag ensam eller då och då kan blir dubbelbemmaning.
Fördelar
Gratis en dag resan med frukost och lunch
Nackdelar
Rutin
Man känner sig ganska trygg i deras miljöer man kan till en vis del planera och utveckla sitt arbete,förmåner ,fritidsvård,interesanta människor mycket barn,som man kan lära känna och ha inflytande del i verksamheten
Fördelar
kontakt med barn
Nackdelar
problem med komunikation ibland
När jag arbetade för stockholms stad kände jag mig tygg på min arbetsplats och mina arbetskamerater var trevliga och hjälpsama. Arbetsupgifterna var tydliga och de uppskattade mitt arbete.
Fördelar
har frihet i arbetet
Nackdelar
jag arbetade som praktikant utan lön
Vi fick underhålla barn i biblioteket med olika aktiviteter, vi besökte ålderdomshem och satt och skrattade med de äldre, vi gick runt i torget och visade trygghet till boende.