Stockholms stad

Recensioner från anställda på Stockholms stad

Förvirrande
Helt ok men Stockholm borde satsa på att sänka arbetslösheten i första hand innan de ger ut pengar till akteägare.
Lediga tjänster
Hej jag heter abdullah och Här är ett kort presentation av mig.
Mina långa erfarenheter av att arbeta med människor och samt hjälpa människor, detta gör att jag tror det är den rätte för jobbet som en kollega hos er. Jag har i mitt arbetsliv med många olika typer av människor, kundservice, försäljare osv, något jag har gjort med stor framgång.
Fördelar
Högt tempo
Nackdelar
Deltid
Produktiv och rolig arbetsmiljö
Härlig arbetsmiljö trevligt och roligt ledarskap - stimulerande arbetsmiljö
Stockholms stad är bra
Jag är trivs bra med stackholm stad . Jag tycker att det lätt att man har kontakt med stackholm stad om man behöver hjälp man kan ringar eller mailar de svar så fort så möjlig .
Fördelar
Snab svarar om man ringar
Nackdelar
Lång tid om man vill ha jobb
Avslappnad arbetsplats
Varje dag är en lärorik dag.

Då jag vid varje pass integreras med nya brukare och nya utmaningar, vilket ger mig nya kunskaper/erfarenheter.

Detta gör att man växter som människa då man måste se efter den nye brukarens behov.

Ledningen är alltid där som en positive feedback när man stötter på nya utmaningar.
Bra kollegor och roliga uppgifter
Att arbeta på Rågdalens parklek är ett roligt och socialt arbete. Tidigare hade parkleken även fritidsverksamhet som var väldigt roligt och utvecklande. Sommarloven är fyllda med fart då mycket folk kommer till parkleken samt att parkleken har många olika aktiviteter under hela sommaren.
Trivdes bra
I det hela mycket bra arbetsgivare.
Tyvärr tjafsigt på arbetsplatsen med övervägande kvinnor
Roligarbetsmiljö
rolig och produktiv arbetsplats där kunden efterfrågaden mig
Produktiv och rolig arbetsmiljö
Ett givande arbete som hjälpte en ungdom rikligt under sommarlovet.
Lugn arbetsmiljö
Stämningen är väldigt trevlig och tyst. Lärarna är ganska vänliga bland kollegor och med den nya eleven i detta land.
Utvecklande arbetsgivare
Förskolor i Stockholm fungerar väldigt olika. Besök fsk, ställ frågor och känn efter, är det här något för mig?
Letar efter jobb som vikarie
Jag läste grundläggande SAS4 och jag pluggar SVA1 i gymnasiet två dagar i veckan .Jag planerar att studera förskollärare.

Jag läste på universitetet i mitt hemland.

Jag älskar barn och jag har två barn i förskolan. Jag är lyhörd och punktlig

Jag är 30 år gammal

Jag önskar att jobba hos er på Östermalm.

MVH.
En typisk arbetsdag
En dag på jobbet är stressigt på grund av att personalstyrkan blivit färre. Det betyder att boende får vänta längre på hjälp och även när det fattas personal blir duschen lidandes. Även utgång och egen tid med kontaktpersonen är det långt emellan. Arbeta 13-timmars pass är inte bra och att försöka att arbeta på ett
professionellt sett. Ett arbetssätt när det gäller löpare mellan 2 avdelningar (man delar på 1personal) är mycket dåligt för boende och personal.
Kul att jobba med konserter
Allt flöt på, men jag har jobbat på konserter på andra ställen med. Detta var inga kobstigheter.
Bra
Det verkar som ett bra företag. Faller många på smak som gärna skulle vilja testa det här. Oftast människor som gillar att gå ut i arbetslivet och hitta en bra framtid.
Utmanande arbetsmiljö med omväxlande ömsom monotona arbetsuppgifter.
En typisk arbetsdag är kontakt med brukare, personliga möten eller via telefonen, samt mycket skrivarbete.

Det tenderar att bli mer och mer administrationsarbete. Jag har lärt mig att inte stressa, tillräckligt är ett underskattat begrepp. Det finns egentligen ingen gräns för hur mycket du vill jobba eller åta dig i personliga uppgifter. Konsten är att hinna med och tillgodose brukarnas behov även när det är tajt med tid.Det är viktigt att lämna jobbet på kontoret när du slutar för dagen.

Målet är att ha ett högt tak med möjlighet att tala fritt men det sker oftast på bekostnad av mindre konflikter som tar energi.

Den svåraste delen av jobbet är när brukarnas livssituation berör på det sätt att du inte kan släppa arbetet när du går hem. Det är viktigt att prata om det som berör med någon som kan hjälpa till att sortera, med arbetare eller chef.

Det bästa med jobbet är när rätt insats/-er kan bidra till en bättre livssituation för den enskilde.
Jag tikar att jobba mer timmar inte engångs i månad
Jag vill att anställa mig på samma jobb som jag jobbat i somras och inte lang vika so man tappa lusten en gån i månat .
Fördelar
Nackdelar
Då och då melan
sadfsad fdsaf asdf3
asdqwjdnkqwdkj nqeq eqjw ejqwioe jqwj eoqwje qwei qw
Krävande
Mycket komplex befatning på flera nivåer och operativ, strategisk och kulturell
Rimlig arbetsbelastning, sämre arbetsvillkoren
Arbetsbelastning var lagom.Ofta bemanningen stämde överens med den planerade Dålig arbetsmiljö. Mobbning.
Har jobbat med äldre personer som äldreboende och LSS som var med hjälp av min linje i gymnasium samt jobbade jag förut som ett jobb i resturang.
Det var fint och intressant när jag jobbade med äldre personer och hjälpa de med deras behov och det känns väldigt skönt när man hjälper personer och arbetsmiljön för lugnt och fint.

Därmed hade jag jobbat förut i ett resturang i gamla stan och då jobbade jag som service. Att jobba som service är det fint jobb och gillar att jobba som service och kommunicera med människor.