Stockholms stad

Recensioner från anställda på Stockholms stad

Hittade 184 recensioner som matchade sökningenVisa alla 187 recensioner

Sammanfattning av något väldigt komplext.

Min arbetsvecka var delad mellan undervisning i en mindre grupp och IT-ansvar.Tyvärr väldigt splittrade dagar.

Fördelar

Nackdelar

Ensam i min roll, ingen tydlig uppbackning.

Jag är glad och positiv människa, gillar jag sport, cykla, springa . Gillar mycket natur, gå på bio, teater.Träffa älskade barnbarn och barn, bästa vänner. Älskar jag hjälpa till andra som behöver hjälp.

Låg nivå på chefer vad gäller utbildning o kunskap

För många chefsled Mina chefer saknade ofta högskoleutbildning medan personalen nästan alltid hade det. Tystnadskultur/rädslaSträng uppföljning av resultat med orimliga krav.. Det medförde hög stressnivå.

Fördelar

Man gör nåt som betyder mycket för nån annan .Trygghet vid lågkonjunktur

Nackdelar

Så många chefer som ska bestämma, dvs svårt bli lyssnad på

Stressig arbetsmiljö utan möjlighet till påverkan.

Arbetstid respekteras inte, resor i från inte i arbetstid och före och efter arbete ska genomföras ofta på förtroendetid!

Fördelar

Nackdelar

Inga förmåner.

Dålig arbetsmiljö

Dåliga chefer Det va en mycket bättre chef för ca 2 år sedan

Fördelar

Gratis lunch

Nackdelar

Dåliga chefer

Skyddad verkstad.

Mobbing och självmord. Dåligt betalt. Fördummande miljö. Själslig död och mental istid. Sök inte detta jobb om du inte vill bli begraven där. ...............................Så är det.

Fördelar

Man får byta om innan man stämplar in.

Nackdelar

Man får inte stämpla, in innan man bytta om.

Stor variation

Jobbade på flera enheter och skillnaden var stor. Många anställda har god kompetens och gör ett gott jobb men helheten kändes osäker. Jag arbetade inom vård och omsorg och jag har aldrig tidigare varit på en arbetsplats där "närmaste chefen" är så osynlig och inte alls verkar intresserad av personalen. Hörde häpnadsväckande uttalanden från chefsnivån.

Fördelar

Arbetsplatsen ligger centralt och är lätt att nå med tunnelbana eller buss.

Nackdelar

Saknade en tydlig kultur av att vilja göra ett gott arbete för dem som bor där.

Produktiv och lugn arbetsmiljö

Det var en väldigt lugn arbetsmiljö där alla var trevliga och hjälpsamma.

Bra ställe för latmaskar

De som jobbar får ännu mer att göra medan latmaskar får högre lön och inte gör någonting.

Fördelar

Rabatt för friskvård

Nackdelar

Många

Bra

Allt är jättebra, jag jobbar som vikarie. Jag vill ha ett tillsvidare jobb.

Åldersdiskriminerande och kränkande

I mitt fall har jag först utsatts för kränkande särbehandling samt åldersdiskriminering. Jag har lånats ut. Jag utgör inte något som jag har kompetens för. Jag har förflyttats in i en ”skrubb” är känslan och ber i aktarkivet. Där kunde jag dock smitta med Corona.Jag var sjuk utmattningssyndrom, med facit i hand hade jag en oupptäckt och obehandlad diabetes samt hypotyreos som var ur balans. Efter sjukskrivningen hade jag fått en ny chef. Hon ogillade mig, där började det. Jag kopplade in facket, de va som att jag fick repressalier för det. De va min upplevelse.Innan arbetade jag i en underbar arbetsgrupp med en mkt kompetent chef för ändamålet. Hade jag varit ung hade jag självfallet inte stannat kvar. Men med hög ålder är det inte möjligt.

Fördelar

Nackdelar

Kan ej söka arbete som konsult pga ovan klargjorda

Ni måste tänka att vi är människa

Hej Stockholm kommun de hjälper om du är helt svensk .jag har sökt flera år i Stockholm commun ett jobb men tyvärr jag hitar inte jobb

Fördelar

Ingen, har inte riktigt ord för fördelarna

Nackdelar

Har slöja o mörk. rasist

Väldigt bra

Det finns mycket att välja på och på det lär man även känna nya människor

Sjukt dåligt

Mycket drama. Allt går på tid. Ingen tid över för kunderna. Dem har totalt tappat det!

Fördelar

Inga!

Nackdelar

För mycket skitsnack och konkurrens mellan kollegor.

Jag känner mig bra!

bortsett från den låga lönen känner jag mig väldigt bekväm med mina kollegor och underbara barn ,dessutom jag älskar mitt jobb!

Fördelar

Bra grupp samarbete!

Nackdelar

låg lön!

Produktiv och rolig arbetsmiljö

Härlig arbetsmiljö trevligt och roligt ledarskap - stimulerande arbetsmiljö

Avslappnad arbetsplats

Varje dag är en lärorik dag. Då jag vid varje pass integreras med nya brukare och nya utmaningar, vilket ger mig nya kunskaper/erfarenheter. Detta gör att man växter som människa då man måste se efter den nye brukarens behov. Ledningen är alltid där som en positive feedback när man stötter på nya utmaningar.

Förvirrande

Helt ok men Stockholm borde satsa på att sänka arbetslösheten i första hand innan de ger ut pengar till akteägare.

Bra kollegor och roliga uppgifter

Att arbeta på Rågdalens parklek är ett roligt och socialt arbete. Tidigare hade parkleken även fritidsverksamhet som var väldigt roligt och utvecklande. Sommarloven är fyllda med fart då mycket folk kommer till parkleken samt att parkleken har många olika aktiviteter under hela sommaren.

Trivdes bra

I det hela mycket bra arbetsgivare. Tyvärr tjafsigt på arbetsplatsen med övervägande kvinnor

Roligarbetsmiljö

rolig och produktiv arbetsplats där kunden efterfrågaden mig

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Stockholms stad. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

3.7

• Stockholms stad
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?