Stockholms stad

Recensioner från anställda på Stockholms stad

bortsett från den låga lönen känner jag mig väldigt bekväm med mina kollegor och underbara barn ,dessutom jag älskar mitt jobb!
Fördelar
Bra grupp samarbete!
Nackdelar
låg lön!
I mitt fall har jag först utsatts för kränkande särbehandling samt åldersdiskriminering. Jag har lånats ut. Jag utgör inte något som jag har kompetens för. Jag har förflyttats in i en ”skrubb” är känslan och ber i aktarkivet. Där kunde jag dock smitta med Corona.

Jag var sjuk utmattningssyndrom, med facit i hand hade jag en oupptäckt och obehandlad diabetes samt hypotyreos som var ur balans. Efter sjukskrivningen hade jag fått en ny chef. Hon ogillade mig, där började det. Jag kopplade in facket, de va som att jag fick repressalier för det. De va min upplevelse.

Innan arbetade jag i en underbar arbetsgrupp med en mkt kompetent chef för ändamålet.

Hade jag varit ung hade jag självfallet inte stannat kvar. Men med hög ålder är det inte möjligt.
Fördelar
Nackdelar
Kan ej söka arbete som konsult pga ovan klargjorda
Hej Stockholm kommun de hjälper om du är helt svensk .jag har sökt flera år i Stockholm commun ett jobb men tyvärr jag hitar inte jobb
Fördelar
Ingen, har inte riktigt ord för fördelarna
Nackdelar
Har slöja o mörk. rasist
Det finns mycket att välja på och på det lär man även känna nya människor
Mycket drama. Allt går på tid. Ingen tid över för kunderna. Dem har totalt tappat det!
Fördelar
Inga!
Nackdelar
För mycket skitsnack och konkurrens mellan kollegor.
Härlig arbetsmiljö trevligt och roligt ledarskap - stimulerande arbetsmiljö
Varje dag är en lärorik dag.

Då jag vid varje pass integreras med nya brukare och nya utmaningar, vilket ger mig nya kunskaper/erfarenheter.

Detta gör att man växter som människa då man måste se efter den nye brukarens behov.

Ledningen är alltid där som en positive feedback när man stötter på nya utmaningar.
Helt ok men Stockholm borde satsa på att sänka arbetslösheten i första hand innan de ger ut pengar till akteägare.
Att arbeta på Rågdalens parklek är ett roligt och socialt arbete. Tidigare hade parkleken även fritidsverksamhet som var väldigt roligt och utvecklande. Sommarloven är fyllda med fart då mycket folk kommer till parkleken samt att parkleken har många olika aktiviteter under hela sommaren.
I det hela mycket bra arbetsgivare.
Tyvärr tjafsigt på arbetsplatsen med övervägande kvinnor
rolig och produktiv arbetsplats där kunden efterfrågaden mig
Ett givande arbete som hjälpte en ungdom rikligt under sommarlovet.
Stämningen är väldigt trevlig och tyst. Lärarna är ganska vänliga bland kollegor och med den nya eleven i detta land.
Förskolor i Stockholm fungerar väldigt olika. Besök fsk, ställ frågor och känn efter, är det här något för mig?
En dag på jobbet är stressigt på grund av att personalstyrkan blivit färre. Det betyder att boende får vänta längre på hjälp och även när det fattas personal blir duschen lidandes. Även utgång och egen tid med kontaktpersonen är det långt emellan. Arbeta 13-timmars pass är inte bra och att försöka att arbeta på ett
professionellt sett. Ett arbetssätt när det gäller löpare mellan 2 avdelningar (man delar på 1personal) är mycket dåligt för boende och personal.
Allt flöt på, men jag har jobbat på konserter på andra ställen med. Detta var inga kobstigheter.
Det verkar som ett bra företag. Faller många på smak som gärna skulle vilja testa det här. Oftast människor som gillar att gå ut i arbetslivet och hitta en bra framtid.
En typisk arbetsdag är kontakt med brukare, personliga möten eller via telefonen, samt mycket skrivarbete.

Det tenderar att bli mer och mer administrationsarbete. Jag har lärt mig att inte stressa, tillräckligt är ett underskattat begrepp. Det finns egentligen ingen gräns för hur mycket du vill jobba eller åta dig i personliga uppgifter. Konsten är att hinna med och tillgodose brukarnas behov även när det är tajt med tid.Det är viktigt att lämna jobbet på kontoret när du slutar för dagen.

Målet är att ha ett högt tak med möjlighet att tala fritt men det sker oftast på bekostnad av mindre konflikter som tar energi.

Den svåraste delen av jobbet är när brukarnas livssituation berör på det sätt att du inte kan släppa arbetet när du går hem. Det är viktigt att prata om det som berör med någon som kan hjälpa till att sortera, med arbetare eller chef.

Det bästa med jobbet är när rätt insats/-er kan bidra till en bättre livssituation för den enskilde.
Mycket komplex befatning på flera nivåer och operativ, strategisk och kulturell
Arbetsbelastning var lagom.Ofta bemanningen stämde överens med den planerade Dålig arbetsmiljö. Mobbning.
Jag har arbetat inom barnomsorgsverksamhet/missbruksvard/fritidshemHemtjanst/Stiftelsen SHIS