Knapp för att spela YouTube-video
Stadium

Recensioner från anställda på Stadium

Stadium är en rolig arbetsplats. Fokus på kund och sälj.
Fördelar
Högt temp. Finns ALLTID något att göra.
Nackdelar
Stressigt ibland.
Jagvrrkomenderar stadium till alla som vill ha ett fartfyllt jobb och en härlig laganda
Fördelar
Härlig laganda
Nackdelar
Väldigt mycket onödig produktion av kläder
Bra sammanhållning och sportigt aktiva kollegor. Ledningen lite tråkigare och konservativa i mina ögon.
Fördelar
Träna på arbetstid
Nackdelar
Trögjobbat med nya idéer.
Roligt och varierande med fokus på kund och kundens behov.
Fördelar
Mycket kundkontakt
Högt tempo, roliga kollegor och mycket kundbemötande.
Här får man ta stort eget ansvar och arbetar oftast med egna arbetsuppgifter som är en del av ett teamarbete för att gemensamt nå högt uppsatta mål. Kulturen på arbetsplatsen är att hälsa på varandra och här är CEO en stark förebild. Det är en relativt platt organisation och nära tll beslut. Organistaionen genomsyras av hellre många avslut där några visar sig att inte alltid vara de bästa. Då får vi göra om och lära av misstaget.
Fördelar
Betald träningstimme i veckan
Har vart på Stadium Outlet så pass länge att jag lärt mig majoriteten av alla grejer där och vad som gäller. Har lärt mig allt från att packa upp och galja på rätt sätt, service, till att stå i kassan och data användning.

Alla som i personalen är som en liten familj så alla står varandra nära. Man känner sig välkommen och hemtrevlig där. Har fått lära mig allt jag kan här på Stadium Outlet.
Fördelar
Lärdomar
Nackdelar
Inte lära sig vissa saker på en djupare nivå
Kul med kreativt arbete, kundbemötande och hårtarbetande
Det är ett bra jobb om du vill arbeta extra och plugga samtidigt
I min mening en otroligt bra arbetsgivare med stort fokus på anställda och utveckling av organisation och ledarskap. Med mycket utrymme för den anställde att uttrycka sig.
En vanlig dag på Stadium börjar med att man packar upp varor, och sedan gå ut med dem i butik. Sedan så är Stadium väldigt mån om att det ska vara snyggt och fräscht i butiken. Men något som verkligen sticker ut med Stadium är att de ska ge den bästa servicen till sina kunder, så det man gör mest är egentligen att hjälpa och finnas där för kunderna.

Har lärt mig väldigt mycket om hur man ska bemöta kunder på bästa sätt och bli mer social av mig. Efter att ha jobbat på Stadium så har jag utvecklats som person också med andra ord.

Det svåraste först var nog hur man skulle bli en bra säljare, speciellt när man inte har någon tidigare erfarenhet av det. Med tanke på att jag inte jobbade där så länge så skulle jag inte säga att jag utvecklades så mycket som säljare, men det va definitivt någon jag försökte göra under min tid där.

Men det bästa med jobbet var att man fick träffa så mycket olika människor, och de anställda där var helt underbara.
Fördelar
Jätte trevliga kollegor, förmåner t.ex. personalrabatt och friskvård.
Riktigt kul och skönt att få jobba med människor!!
Jag jobbade som praktikan så motivationen dog väldigt snabbt pga den tråkiga miljön Stadium erbjuder
Sport store with everything from ski and outdoor equipment to indoor training with top brand shoes and clothes. A teamwork from the floor to the cashier where we worked extra hard to give every single customer the best personal service.

Every department of the store had individual courses done for each season (trekking, running, football, icehockey, ski).

Very fun and active team to work with that always strives to become better!
Fördelar
Discount on sportswear and shoes
Nackdelar
No opportunities for a full time at the moment
Det var hyffsat bra betalt, mycket bra ledare och bra arbetsförhållanden. Fick kebab om man jobbade över, ett stort plus. Var dock anställd genom bemanningsföretag så hade ingen trygghet när det gällde längden på min anställning.
Fördelar
Kebab
Nackdelar
långa arbetspass
Ett företag som bryr sig mer om siffror än om kunden själv.
Skön arbetsmiljö och hade alltid saker att höra. Älskade att vara ute i butiken.
Fördelar
Bra miljö
Marknadsledande företag inom sporthandeln. Nyskapande och trendsättande bolag med inställning att vara kundens förstahandsval och nummer 1 i branschen. Rolig och föränderlig arbetsplats med roliga arbetsuppgifter och trevliga arbetskamrater. Här får man vara med och skapa sin arbetsdag tillsammans med butikens ledningsgrupp.

Butikens sortiment ändras efter säsong och det känns hela tiden som att det händer någonting i butiken. Varierande arbetsuppgifter.

Jag utbildade personalen i allt ifrån kundmötet, personlig försäljning och visuell försäljning. Uppstartsmöten och morgonmöten hade jag för personalen för inspiration. Försäljningen bestod i att sälja en helhet till kunden där produktkunskap var av betydelse.

Anledningen till att jag slutade här var en omstrukturering som ledde till att jag och de flesta fick gå ned i arbetstid och att jag ville prova på att jobba med B2B istället.
Fördelar
Omväxlande och roligt arbete.
Nackdelar
Arbetstiderna.
Jobbat extra här och är ett härligt ställe att jobba på med mycket att göra/sälja. Skidor, fotbollsskor allt finns liksom. Bra OB bra ledning, bra tanke och allt. Tråkiga är att det är väldigt sexistiskt. Killar jobbar med skoförsäljningen, allt som är hårt som skidor osv medans kvinnorna är alltid i kassan eller på kvinnoavdelningen samt städar.
Fördelar
Bra ob, bra p rabatt
Nackdelar
Sexistiskt
truckkörning plockning samt packning. som person ansvar flexibel samarbetsbart
Underbar arbetsplats med fantastiska kollegor. Jag har aldrig trivts så bra någon annanstans och jag har aldrig haft så roligt på jobbet förut.
Jag kände mig verkligen hemma där och jag tyckte verkligen om mitt jobb, så hade jag aldrig känt förut. Min chef var fantastisk och enkel att komma överens med och kommunicera med. Han var en enkel person och var precis som alla andra där.

Alla hjälptes verkligen åt när man jobbade och varje arbetsdag hade man roligt på jobbet.

Det bästa med jobbet var att jag fick kombinera mitt intresse för sport och träning med att jobba med människor. Att få interagera med människor när jag jobbar, hjälpa dem att hitta rätt och göra dem nöjda är bland det bästa som finns. Det är så jag vill jobba, jag hade hittat mitt drömjobb. Tyvärr så var jag bara behovsanställd och till slut så försvann behovet av mig och i slutändan jobbade jag ingenting och var tvungen att gå vidare.
Fördelar
Fantastisk arbetsplats med fantastiska människor.
Nackdelar
Var bara behovsanställd.