Sprio AB

Recensioner från anställda på Sprio AB

Jobbat som konsult hos Sprio sedan början av 2020 och kan varmt rekommendera dem som uppdragsgivare. Stort plus för deras snabba rekryteringsprocess. Alltid fått ett tillmötesgående och professionellt bemötande i de fall då jag haft frågor eller dylikt.
Värsta jag varit med om i hela mitt liv!Alla anställda där är små skitungar som tror de är på ett vuxendagis. Fått ett väldigt bra jobb nu, undrar varför jag slösade min tid på dessa idioter. Så fruktansvärt otrevlig rekryterare! Jag var så trevlig mot henne och hon var konstant nedlåtande mot mig. Värsta jag varit med om! Att hon inte skäms! Fy faaaan!Hon tryckte ner mig hela intervjun. Och lönen? ...... Visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Fördelar
Otrevliga "rekryterare" med ögonbrynen i pannan under hela intervjun, hela tiden bitchiga miner och suckar
Nackdelar
Allt! Alla där är falska och spelar teater.
Jag tycker verkligen Sprio är ett bra företag som alltid ser till sina anställdas bästa, även när jag var i rekryteringsprocessen var de snabba på att återkoppla och hittade en tjänst som skulle passa mig. Jag är så glad att jag valde att gå via Sprio och jag har även rekommenderat flera av mina kompisar att söka jobb hos dom
Jag var väldigt nervös inför min intervju med rekryteraren på Sprio eftersom det var en av mina första arbetsintervjuer någonsin. Rekryteraren var dock mycket trevlig och ställde inte för invecklade frågor vilket gjorde att jag kände mig trygg. Rekryteringsprocessen var väldigt smidig då rekryteraren hörde av sig följande dag för att erbjuda mig ett jobb. Efter några månaders arbete kan jag konstatera att jobbet som jag fick matchade mina förväntningar. Jag har även uppskattat att Sprio hela tiden stämmer av med mig för att se hur arbetet fortlöper.
Även då min vistelse inte blev särskilt lång då jag kände att telefonsupport inte var något för mig blev jag ändå bemött seriöst av Teleperformance. Annat var det på Sprio då min kontaktperson som anställde mig inte ens hade förmågan att höra av sig. Generellt var denna person extremt dålig på att höra av sig, även de gånger hen sa att hen skulle höra av sig inte gjortde detta. Efter 2 månader då väntad lön skulle komma får jag självklart fel lön och jag måste bara få tycka till och säga att detta företag är så pinsamt dåligt. För första gången känner jag mig lurad efter en anställning och skulle aldrig någonsin rekommendera detta företag till någon.
12 maj 2020
Vad tråkigt att du råkat ut för detta. Vi ber såklart om ursäkt för att du inte fått det bemötande du borde fått, men är tacksamma för att du uppmärksammar oss om detta så att vi har chansen att förbättra oss utifrån din feedback.
Otroligt otrevliga och överdrivet dömande. Håller inte vad de lovar och tog inte ens kontakt med mig efteråt. Hade sökt likadana jobb genom andra bemmaningsföretag och är så glad att jag inte valde sprio. Kändes som att de redan hade bestämt sig innan de ens återkom till mig om en intervju. Varför be mig komma in och slösa min tid? Såg ut som om personen som intervjuade mig hade förstoppning. Så himla ointresserad och onödigt otrevligt beteende. Kommer aldrig att rekommendera sprio till någon. Har frågat runt och läst andra omdömen och de anställer bara personer de "tycker" om. Och så svarar de på olika negativa omdömen om sig själva som om de lyckats hitta botemedlet till en obotlig sjukdom!!? Jaha jag antar att man inte längre får beskriva sin erfarenhet och varna andra online för de är ju tydligen det bästa företaget någonsin och kan aldrig göra något fel.
Fördelar
inget
Nackdelar
allt
16 december 2019
Hej! Vad tråkigt att du har den uppfattningen om oss. Vi vill såklart alltid vara professionella genom hela rekryteringsprocessen och vi är ledsna att du har fått en annan bild av oss. Hör gärna av dig till oss via mail så vi kan få veta vad vi kan göra bättre, kandidat@sprio.se. Tack och ha det fint så länge! /Team Sprio
Jag är glad att jag alltid får så varmt bemötande av alla på företaget. Det är enkelt att få svar på frågor och jag känner mig trygg med min konsultchef!
12 maj 2020
Tack för din fina recension. Vad roligt att du är så nöjd! Vi hoppas att du ska fortsätta vara det!
Jag har jobbat som konsult via Sprio i snart ett år, trivs hur bra som helst och är väldigt nöjd med bemötandet från Sprio. De ställer alltid upp man behöver prata och är väldigt bra på att fråga hur man mår och hur det går för en på jobbet! 5 av 5!
16 december 2019
Hej! Stort tack för din fina respons. Vi är så glada att du trivs tillsammans med oss! /Team Sprio
Konsult för Sprio är mitt första jobb och jag rekomenderar verkligen dem. Så länge du är trevlig och framåt så har de jobb till dig, oavsett tidigare erfarenhet!
Fördelar
Utvecklingsmöjligheterna
Jätte dåliga på att ta kontakt tillbaka Oseriösa, Dålig lön Usch hoppas ingen annan blir lurad
Fördelar
Att man har ett jobb ....
Nackdelar
Miljön och Företaget!
9 april 2019
Hej! Vad tråkigt att du har den uppfattningen om oss. Vi vill aldrig lura någon. Som konsult erbjuds du en marknadsmässig lön enligt kollektivavtal. Du får gärna ta kontakt med oss på hej@sprio.se så förklarar vi gärna ännu bättre. Önskar dig en fin dag! /Team Sprio
Tjänsten har matchat mina förväntningar till fullo, om inte mer. Det finns en otrolig värme och kärlek både internt, men också i arbetat utåt mot både kunder och kandidater. Detta tillsammans med en hög kvalité på prestation av arbetslaget i stort gör denna arbetsplats till den bästa jag någonsin hade kunnat tänka mig!
Sprio är ett rekryterings- och bemanningsföretag som verkligen lyckats få till den berömda "familjära känslan"! Från första kontakt över telefon efter att jag skickat in min ansökan tills dess att jag signerade mitt anställningsavtal och påbörjade mitt uppdrag på Klarnas kundtjänst så har Sprio funnits vid min sida hela tiden. Tack Sprio!
Sprio är ett företag som verkligen månar om sina konsulter! Här får du chansen att utvecklas på din arbetsplats eller att söka dig vidare via Sprio om du skulle vilja testa något nytt.
Fördelar
Roliga aktiviteter & AW minst en gång i kvartalet