Solna Stad

Recensioner från anställda på Solna Stad

det är bra
det är bra eftersom när jag arbetar med er ska ni lära mig och annat
Bästa delen med jobbet
Jag uppskattar mitt jobb när jag ser att mitt arbete speglas till välmående hos mina brukare
Stressig och negativ arbetsmiljö
Mycket att göra. Dåligt organiserat. Väldigt rörig arbetsplats.
Utvecklande
Utvecklande arbetsmiljö där varje enskild medarbetare får chans för personlig utveckling samt stöd och hjälp för att känna sig trygg i sin roll och kunna ge bästa möjliga vård som är våra boende och kunder absolut värda att få.
Ett bra och kul sommar jobb
Som ung kille var det lärorikt att jobba med barn.
Fördelar
Att spela fotboll med ungarna och få betalt
Nackdelar
Att det bara var ett sommarjobb
Jag har svårt att se meningen med att jag skall skriva något om ni forma arbetsgivare i detta fält, men kan inte gå vidare utan att så göra, där av denna text
Stressad och opålitlig ledarkap med brister i arbetsplatskultur och samarbete
Solna Stad bedrev en verksamhet som motsvarade inte de kriterier eller de kraven som kollektivavtalet eller biståndsenhetens bestämmelser innebar. Efter 20 års heltidsarbete blev de lediga dagarna mindre och mindre och övertiden kompenserades inte under storhelger eller andra viktiga händelser i den dåvarande småbarnsfamiljen utan sparades tills jag sa upp mig efter 20 års heltidsarbete.

De sparade arbetsdagarna förlängde uppsägningstiden; nästan fyra månader vid avslut. Lönen motsvarade inte ens den lönen som de nyanställda fick från start och lönegapet innefattade flera tusen kronor vid uppsägning. Arbetsförhållandena var utspridda runt hela kommunen utan gångtid, vilken i sin tur innebar utebliven lunch samt övertid varje dag,

Den gemensamma personalkonferenserna uteblev till många medarbetare p,g,a schemalagt arbete samt brist på vikarier. Arbetsdagarna var tuffa från morgon till kväll med tunga lyft, långa avstånd från kund till kund oavsett väderförhållandena. Antalet kunder pressades in i schemat och det kunde innebära mellan 6-10 olika vårdtagare med olika insatser. Tiden för att utföra arbetet var minimal och följde inte biståndsenhetens rekommendationer.

I själva arbetsteamet mixades vilt på alla tänkbara sätt och det pågick mobbning på arbetsplatsen. Det fanns ingen vidare samarbete varken med vårdcentralen eller den befintliga personalen och ledningen struntade i alla dessa problem. Däremot nämnes budgetunderskott i samtliga personalmöten.

Den enda positiva var de oerhört tacksamma, glada och trevliga vårdtagarna, vilka jag mötte dagligen.
 - mer...
produktiv arbetsgivare
en typisk arbetsdag är stressig men rolig
lärt mig samarbete

komplex ledning

bra arbetsplatskultur

den svåraste delen är stora barngrupper

den bästa delen av jobbet är kontakten med barnen
Fördelar
företagshälsovård
Utvecklande
Möjlighet till utveckling kuser och trevligt lederskap. Mycket bra arbets grupp och bra lönutveckling.
Fin kommun
Solna stad ordnar mycket för barn och ungdom och bra kommun att arbeta i med närhet till Stockholm
Fördelar
Nackdelar
Vet ej
Givande arbetsplats
Älskar verkligen mitt jobb och njuter för fullt av det jobb jag utfört där.
Fördelar
Friskvård, flex tid
Nackdelar
dåliga lokaler
Osäker
Jag trivs väldigt bra med mina kollegor. Vi är hjälpsamma och vet vad det innebär att jobba med människor. Vi kan hoppas på varandra.
Vi börjar varde arbetsdag med att ha morgonmöte och få schema för dagen.

Svåraste på en arbetsdag är det när det är alldeles för mycket jobb inom en kort tid. Det är svårt och tråkigt att förklara till kund att vi ej kan utföra hjälpen hos de som det borde få. Det gör ont i hjärtat att inte kunna göra det bästa av sig för att det ska få en värdefull vardag.

Bästa med jobbet är när vi har tid och verkligen hjälpa vårdtagaren så att de kan ha ett välfungerande liv. När vi väl får den "lilla extra" tiden hos kund, då kan jag känna mig nöjd efter arbetsdags slut. De är så glada och tacksamma och det är just varför jag jobbar som jag gör - få människor vara lyckliga och få ett värdefullt liv.
Fördelar
friskvård
Nackdelar
inga arbetskläder, skor, får inte ut luncher, låg lön
Bra
Väldigt vänlig mottagning.
Min anställning var kort pga arbetstider på kvällar;

ingen möjlighet för kommunal trafik på natten.
Fördelar
vänlig personal
Nackdelar
svårt att nå från min boplats med kommunal trafik
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Solna Stad. Vår community är redo att svara.
3,2
3,1