Sodexo

Sodexo – recensioner om Lön och förmåner

3,4Lön och förmåner

Hittade 37 recensioner som matchade sökningenVisa alla 17 930 recensioner

Det är bra arbetsmiljö.

Der fanns stort lokal och de jobbade många människor.

Fördelar

Det var gratis kaffé.

Nackdelar

När personal drack kaffé för de inte lämnade muggarna i kõket.

Stressigt, ingen kommunikation med gruppledare mm

Värsta företaget jag jobbar för. Varit på samma avdelning i 4 år men när de böt till sodexo rasa allt. Otrevliga chefer som bad en skippa sin rast o kallade folk lata och gott kunde va sluta o ha ont i kroppen. Man fick ingen information om man skulle få nån vikarie eller liknande. De skiter i en.

Kunde varit bättre

Älskade min arbetsledare på restaurangen jag var på. Dock var det några kollegor samt kökschefen som var riktigt otrevliga och mer eller mindre elaka. Kökschefen hade inga problem med att kalla vikarierna och nyanställda för dumma i huvudet, idiot m.m. och det ursäktades av de andra anställda i stil med "han är sån, ta det inte personligt". Fick en halv dags upplärning och andra dagen fick jag sköta hela caféet i den anslutande byggnaden helt själv trots att det hade behövts åtminstone en till för att hinna med allt. Kände till slut att det blev för mycket negativ energi och dränerade mig på all lust att jobba så sa upp mig efter några månader.

Fördelar

Gratis lunch

Nackdelar

Otrevliga och elaka kollegor

Det är olika mat och städ material.

Jag jobbade från 6:00 till 15:00 första började jag i köket och förbereda frukost. Sedan började jag städ.

Fördelar

Vi hade ingen gratis lunch

Nackdelar

Om man är sjuk och går hem får man inte lön i den dagen.

Bästa arbets givaren

Trivdes som fisken i vattnet Allt fungerade jag fick lön för mödan det va värt varenda öre man blev glad när det vart vardag och man fick gå till jobbet

Fördelar

Bra tider

Nackdelar

Lite dålig lunch rast

Personalen och atmosfären mycket bra

Produktion vart mycket bra, arbetsmeljö fantastik och personalen mycket trävlig.

Fördelar

Vi var inbjudna till julmiddagar eller resor utanför Stockholm och utomlands

Nackdelar

Altid var förmåner

Jätte snäll verksamhet

Jag tycker Sodexo är en jätte bra organisation som erbjuder bra jobb.

Fördelar

Stora städ rum och ganska fullt med material.

Nackdelar

Tiden ganska lite.

Lager

Sodexo är matleverantör. Jag arbetade i sidan i lager. lager delades 3 delar, en är kall del nästan -33 grader. Vi håller olika saker på olika ställen, och varje dag delar vi upp saker för packning. Varje dag håller vi saker in och ut.

Rolig

Okej företag .Arbetade väldigt kort tid som vikarie.

Fördelar

gratis frukt

Hard work.

in my opinion you work a lot and a few hours, a lot of stress.

Fördelar

Good luch.

Nackdelar

uncomfortable.

Uppsagd efter att ifrågasatt chefens språk

3 av 3 lönespecifikationer felaktiga. Chefen svor i telefonen när jag försökte hjälpa en kollega. Samt felade mer än 20 timmar jag jobbat extra föregående månad på lönen. Chefen sa till mig att han hade väldigt svårt att tro på det och att lönespecer är svåra att tyda. Jag kritiserade honom för det och attityden. När man är sjuk blir de förbannade. Chefen talar skit bakom ryggen på dig. Oavsett hur felfri du än försöker vara. Efter att jag ifrågasatt det samt var sjuk så fick jag möta min chef’s chef för första gången. Hon sa hej, sa det var tråkigt det som hänt sedan sa hon upp mig. Med omedelbar värkan. Fick ingen förklaring. ”Jag har ingen skyldighet att berätta det för dig. Du ska vara glad att jag åtminstone tog mig tid att ha detta möte med dig”. Som om jag vore luft. Jag fick inte berätta, förklara eller tala någonting. Fick ingen andra chans. Jag fick släppa allt jag hade. ”Trevligt att träffas och tack för mötet” sa hon sedan. Så mycket betyder deras personal och så mycket empati har dem. Min lön stämde inte en enda gång och min chef fortsatte skriva fel. Blivit lovad rätt slutlön. Nu upp till bevis. Jag hade inga anmärkningar. Någon gång jag missat lamporna och någon list.

Fördelar

Bra lön

Nackdelar

Skitsnacket, maktmissbruket, attityden, humöret, felaktiga löner

Tuff miljö med små marginaler

Många oerhört lojala medarbetare men ett ganska tufft klimat.

Fördelar

Friskvård rikskuonger

Det är ett bra arbetsställe men har varit där all för länge.

Arbetsstället är bra arbetakamraterna bra men vår nya chef är inte så bra. Har gett mig ett schema jag inte kan ta o dom vägrar hjälpa mig, så jag passar på att söka nytt jobb som jag länge har tänkt men aldrig blivit av.

Fördelar

Finns företagshälsovård

Nackdelar

Inga förmåner alls

Bra arbetsmiljö

Började med städning av kontor s sedan lunchutrymmen och toaletter sedan kontor tills arbetsdagen slut

Fördelar

Nackdelar

Fanns inga vikarier vid sjukdom

Bra

Då jag jobbade i Sodexo körde jag ut mat till skolor i Gävle, och de var bra.

en bra plats

prododktive och rolig arbets plats men för en person tar stor arbets plats ensam.

Fördelar

de är positivt

Nackdelar

kort rast tid

Jag är nöjd!

Jag är nöjd att jobba hos sodexo fast deras avtal med karolinska går ut och det är därför jag söker jobb!

Fördelar

Trevligt shef

Nackdelar

Lågt lön!

Den bästa delen av Jobbet

fördomar. Jag heter khalid Jag kommer från Italien. Jag har varit här i Sverige i 2 år. arbeta inom cateringbranschen. i stokholm. som förare och Couco och service i matsalen i skolan. Jag letar efter ett nytt jobb. och tack

Inte roligt att jobba åt detta företag.

Det var väldigt stressigt att jobba åt detta företag. Eftersom man skulle hinna med så mycket städning på så kort tid som möjligt. Så pga detta stress blev jag också sjukskriven.

Fördelar

Nackdelar

Allt

Ville inte jobba kvar

jag fick städa på sjuk hus och de kändes som att alla läkare såg ner på mig. det var hemska tider, första tre veckor var bra med 8 timmar 5 dagar i veckan men efter det fick jag typ 2 timmar per dag sen inget på en månad sen 5 timmar och så vindare försatt de verkligen inte funka för mig jag behövde ett bättre jobb.

Fördelar

Mycket ledighet

Nackdelar

kändes som folk såg ner på en

Bra chefer och medarbetare

Gå igenom sjukanmälan, planera dagens arbete fördela upp personalen planera dagens arbete, lägga in avvikelserna i lönesystemet. planera kvällsbåten. och planera framåt och se över personalbehovet. Ringa in personal till dom dagarna som behovet finns. gå igenom ledighetsansökan. vid behov registrera dessa. skicka in sjukanmälan till försäkringskassan. Fakturera för dagen. Fick alltid bra back upp av ledningen, cheferna lyssnade och tog emot idéer. Det svåraste med arbetet var när man var tvungen att säga upp personal eller ta till fackliga förhandlingar. Det roligaste var att man fick bra respons från chefer och kunde utvecklas, gå på utbildningar. Jag lärde mig att det finns inga problem bara lösningar, med hårt arbete så går allt att lösa. och när man får bra respons från kunden och att dom är nöjda.

Fördelar

friskvård, parkering

Nackdelar

helg arbete

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Sodexo. Vår community är redo att svara.Ställ en fråga

Baserat på 17 930 omdömen

• Sodexo
  • Lön och förmåner
Berätta hur vi kan förbättra den här sidan
Vad skulle du vilja lägga till eller ändra?