SkiStar

Recensioner från anställda på SkiStar

Var en rolig upplevelse och lärde mig ganska mycket.
Härlig och fartfylld arbetsplats, finns alltid något att göra. Man blir som en familj med sina kollegor och det finns ingen hierarki på arbetsplatsen.
Att vara skoterförare på fjället är både ett utmanande och roligt jobb. Ingen dag är lik den andra då arbetsuppgifter varierar från dag till dag.

Min primära uppgift på jobbet är att uppehålla den dagliga driften av alla släpliftar på fjället, vilket innebär att jag gör en morgonkoll varje för morgon på ett antal släpliftar för att kolla så att alla säkerhetsfunktioner fungerar och liften går som den ska. Varierande arbetsuppgifter kan innehålla lättare hantverkarjobb runt uppe på fjället, utkörning av inventering till liftstationer, hjälpa andra arbetsteam och mycket mer.

Överlag så tycker jag att arbetet är riktigt roligt samt utmanande, och jag rekommenderar andra till att söka fjäll jobb under vintersäsongen.
Skiduthyrning. Kundkontakt, kundbemötande, hantering av pengar och GDPR.
Mycket varierande uppgifter och alltid roligt på jobbet. Ledarskapet är bra.
It was very funny and i mer a LOT of friends and i learned much about skiing. I had a great boss and great colleagues. I had the best time in the best environment.
Gjorde min första vinter direkt efter studenten. Hade aldrig jobbat som servitris innan men fick en bra introduktion och jag lärde mig snabbt. Aldrig trodde jag att ett jobb och ett liv i sälen skulle bli så roligt. Jag har träffat vänner för livet. Stora chanser till ännu en säsong.
Fördelar
Utvecklande, roligt, erbjuder personalboende och liftkort.
Nackdelar
Långt till boendet. Men finns gratis buss att åka.
Det var en fantastisk livserfarenhet som jag aldrig kommer att glömma! Man har fått vänner för livet och historier för livet. Man lärde sig också väldigt snabbt hur man ska bemöta människor.
Fördelar
Personal rabatter
Företaget bryr sig ej om en. Betalar så lite som möjligt och ger inte alltid ut raster trots att de alltid drar av de. Opålitliga arbetstider och förhållanden samt kaos på arbetsplatsen.
Fördelar
Experium förmåner, rabatter för all personal
Nackdelar
allt annat
Lätt det bästa jobbet jag har haft, gjorde tre säsonger eftersom jag trivdes så bra.
Fördelar
Gratis liftkort, flexibla arbetstider, bra dialog med cheferna
Nackdelar
Ingen hög lön men det är inte därför man är där
Ett utmanande och otroligt roligt jobb där jag genom kunskaper inom metodik, pedagogik, mekanik, teknik och analys hjälpte gäster i alla åldrar att utveckla sin skidåkning utifrån deras mål och förutsättningar. Både i grupper och till stor del genom privatlektioner.
Har hand om ungdomar som städar och städar även själv samt har ett gott samarbete med IDP som företaget heter.
Fördelar
Extra arbete
Nackdelar
Att jobba i Sälen för Skistar inne på Experium är lite av en dröm! Arbetsdagarna är roliga med mycket härligt folk och man bemöts av glada och förväntansfulla gäster var dag! Under mitt arbete har man lärt sig en hel del saker då jag har tre arbetsområden på Experium; Wayne's Coffée, poolbaren och Svenska Bio. Blir därmed mycket att ta in och många olika rutiner att bli bekväm med. Vi har en strålande ledning med produktiva och bra arbetsledera osv. Kollegorna är otroliga och man har en hel del roliga minnen tillsammans, dessutom ger säsongslivet alla som jobbar där en otrolig förbindelse och man lär känna mängder med trevliga människor. Svåraste delen av jobbet skulle jag vilja påstå är underbemannelse då det stundtals kan vara oerhört högt tryck på arbetsplatsen. Bästa delen av jobbet är att man har lärt känna kollegorna och andra säsongsjobbare som jobbar där och att man verkligen trivs med arbetet.
Säsongsarbete. I arbetet utvecklade jag min förmåga att vara såväl effektiv som serviceinriktad och trevlig. Många gånger under stressiga förhållanden där service till kund alltid var det viktigaste. Bra arbetskamrater och en arbetsgivare som bryr sig om sina anställda.
Fördelar
Personalrabbat
Nackdelar
N/A
Limited demand of work and less to do. Its was one of my best place to work because the tress level was always at a balance. Everyone at the work place was fantastic and we enjoyed a lot of free times when we have less work to do
Fördelar
Free ski pass
Nackdelar
Long working hours
Lära både vuxna och barn att åka skidor.
Tålamod. Alla människor har olika förmåga att lära sig.

Jättebra chef.

Tiden. Varje lektion skulle varit längre

Alla fantastiska elever och arbetskamrater
Duktiga arbetsledare, kände sig bra omhändertagen, bra planering.
Olika och varierande uppgifter och ansvar har givit mig väldigt varierande arbetsdagar inom SkiStar. Jobbet förutsätter ett extrovert agerande och gynnas av ambitionen att alltid överträffa förväntningarna hos gäster, kunder och partners. Liten marknadsgrupp med hög kompetens och djup lokal förankring och omsorg. Utmaningar i att skapa bästa möjliga förhållanden för inblandade när man jobbar med alla yttre element. Friheten och tillfredsställelsen i väl förrättat värv ger jobbet stor charm.
Fördelar
Miljön och kollegorna
Nackdelar
Säsongsbetonat, lönenivån
Se fler recensioner av SkiStar