Skellefteå Kommun

Recensioner från anställda på Skellefteå Kommun

Har arbetat på olika ställen vid kommunen och det ser väldigt olika ut - svårt att recensera dessa kort.
Härliga personer. Bra arbetsmiljö. Bra chef verkligen. Bra arbetsplats helt enkel.
Jag har lärt mig att hjälpa de äldre människor i deras hem
Fördelar
nej
Personal som mobbas, pratar skit om dig osv. Ingen bra arbetsplats. Jag har inte haft någon bra arbetsplats inom skellefteå kommun än som är bra. Men någon kanske det finns.
För lite påverkan på arbetsplatsen. Bra men ledningen hade själva svårt att påverka arbetssituationen.
Fördelar
Gym
Nackdelar
Trygg och trevlig arbetsplats. Fina avtal som t.ex. årsarbetstid och generöst friskvårdsbidrag.
var nog inte den bästa stället att jobba på då men det har blivit bättre nu.
Fördelar
Nackdelar
va lite slitsam miljö
Mitt arbete som jag har nu trivs jag med SJUK MYCKET, mina arbetskolleger är underbara och skolan som jag jobbar på nu är underbar. De är en lite skola och ligger i skogarna kring Skellefteå kommun. Att jobba åt Skellefteå kommun är väl inget att hurra för men att jobba i vebo göra allt mycket lättare! Jag älskar mitt jobba på alla sätt och vill inte lämna egentligen med jag vill utvecklas och de kan jag inte göra här längre och sen känner jag mig väldigt klar här uppe i Skellefteå!
Hjälpa människor med personlig hygien, sysslor i hemmet. Bästa med allt att få lära känna människor och kunna vara till hjälp.
Fördelar
Människo kontakt
Nackdelar
Jag vill jobba gärna som undersköterska. Tiden är inte viktig Jan börja när some hälst och har intressant att jobba med människor.
Utvecklande och för det mesta god arbetsmiljö. Det som drar ner arbetsmiljön och trivseln på arbetsplatsen är hög personalfrånvaro, vilket ofta bidrog till stressiga dagar.
bruka inte klaga, bara det att det var dags att gå vidare.
Kundbemötande är A&O. Användning av dator och många program. Måttot är "ge det lilla extra"! Det svåraste är att sätta gränser för vad vi hjälper till med och inte. Det bästa är att få träffa så många olika människor och få hjälpa till!
Fördelar
Gratis terminalglasögon & friskvårdspeng.
Nackdelar
INGA!
Dålig arbetsmiljö hög arbetsbelastning svårt jobba med okunnig personal med så svårt sjuka dementa personer. Fruktansvärt schema går ej påverka.
Skellefteå kommun är en trygg arbetsgivare. Dom är bra på nytänk och vågar lita på unga nya stjärnor.
Fördelar
Man kan träna gratis på arbetsid
Liban Nour Ahmed Rektorsgatan 14 97242 Luleå 0769769406 Jag heter Liban Nour Ahmed och jag kommer från Somalia. Jag är 30 år gammal. Jag är en man som är öppen, social och självgående som alltid tycker om att hjälpa och snacka med folk. Jag är en person kan jobba med både grupp och enskild samt jag kan jobba extra tid när det behövs. Jag respekterar tiden och gillar alltid komma i tiden. Jag hoppas att jag kan få möjligheten att komma intervju och prestera mig.
Fördelar
nej
Nackdelar
far ånad
Arbetsmiljön är som den är då man vistas i brukarnas hem mesta tiden men iom att det blir alltfler multisjuka som ska vårdas hemma så ökar det tunga arbetet markant. Man blir ständigt bombarderad av information från alla möjliga håll så det gäller att man har huvudet med sig. Tidspress är vanligt, man hinner inte med alla arbetsuppgifter pga akutfall, fel i planeringen och väder som ställer till det. Det allra jobbigaste är dock att arbetsgivaren, Skellefteå Kommun, inte lyssnar på oss som är i verksamheten. Man ska hela tiden effektivisera och när personal blir utbränd (haft 2 på min arbetsplats nu) så skyller ledningen alltid på individen, aldrig på arbetsmiljön. Även facket Kommunal står på arbetsgivarens sida så därifrån får man ingen som helst hjälp trots uppenbara regelbrott. Jag rekommenderar ingen att acceptera en anställning i Skellefteå Kommun inom hemtjänsten innan förhört er med de som idag arbetar i den grupp ni söker er till. Hör med dem hur arbetet är upplagt, hur ledigheter ser och hur ofta man beordras till övertid/extratid. I början är det roligt med extrapengar från all övertid men när man inte kan ta ledigt vare sig midsommar, jul eller nyår pga underbemanning så slutar de där extrakronorna att vara lika viktiga.
Fördelar
Att jobba med äldre är oerhört givande
Nackdelar
Arbetsgivaren lyssnar inte på oss som utför arbetet och man har ständig tidspress
som person jag trevis mycket bra i höjden *äldre boende* i morbacke. bra kollegor, den här chansen lärt mig mycket . från början man kan inte allt men med tiden allt funkar helt perfeket med mig ,och det inte svart för mig,bara om men vill men kan göra för mycket. jag ta hand om äldre människör eller sjukdomar som dem här olika behöves, jag är jätte glad att hjälpa dem med allt ,,dusha dem , ger dem mat, luch ....det jätte spannade. min chef hon heter Sandra marklund.
My name is Ojo Fidelis Balogun , I live in Lovånger . Through this letter I want to search for a cleaning job in your organisation. Previously, I worked as a cleaner for Sortkraft AB . Through few years in the cleaning industry, I have gained knowledge of various cleaning products and cleaning techniques. I have received training in how to use various machines . I have great knowledge on housecleaning, and mopping floors s . The last few years in Sweden , I worked as a cleaner in Stockholm and Skelleftea Municipality I find it easy to collaborate with other employees and those who know me know that I'm serious , punctual and reliable.
Vårdbiträde. Hjälp i hemmet, medicinering samt ledsagning vid aktiviteter
Jag har lärt mig att jobb är viktigt! Jag har inte arbetat ännu. Jag är arbetes sökande.