Skatteverket

Recensioner från anställda på Skatteverket

Hittade 42 recensioner som matchade sökningen Visa alla 44 recensioner
Sortera efter: Hjälpsamhet | Betyg | Datum
Arbetsplatskultur
Produktiv och rolig arbetsmiljö och arbetsplatskultur.
Skattehandlägare (Nuvarande anställd) –  Luleå14 augusti 2019
Skatteverket är en av den mest kända statliga myndigheterna i Sverige. Arbetsmiljö är mest som jag trivs.
Fördelar
Fika jag trivs mest.
Nackdelar
Fast lön.
Produktiv och rolig arbetsmiljö
Supporttekniker (Tidigare anställd) –  Solna9 augusti 2019
Varje arbetsdag varierade då varje samtal kunde vara ett nytt problem, men det är klart att det kom in samtal angående liknande problem från olika användare också.
Andra dagar kunde vara mer stressiga om någon större databas eller system hade gått ner dvs en driftstörning så kunde det regna in samtal på samtal tills man fick ut informationen till användarna samt testa en workaround för användaren i telefonen. Dom allra värsta dagarna hände väldigt sällan men när det slog till kunde vi ha kö i telefonen i timmar.

Jag fick lära mig att arbeta med svåra personligheter, Ärendehanteringssystem, AD, SCCM, Windows server 2012.

Största hinder jag stötte på var användare som inte ville lyssna på supporten man gav och började argumentera istället. Jag hade lite problem med OneNote när anteckningsböcker hade försvunnit eller den synkroniserade inte mapparna korrekt men med tiden började gå smidigare.

Det bästa med jobbet är väl när användaren blir nöjd när problemet är löst samt utvecklings möjligheterna som IT yrket erbjuder.
Öppet klimat
30 år (Tidigare anställd) –  Göteborg och Alingsås31 juli 2019
Myndigheten är naturligtvis hårt regelstyrd men klimatet är väldigt öppet. Stor möjlighet finns till utveckling och specialisering.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2NejRapportera
Arbetsplatskultur
Trevlig kollegor och respektfull prjektledare
Ekonom (praktik) (Tidigare anställd) –  Solna kommun7 juli 2019
jag gjorde praktik på Skatteverket på Solna i Stockholm och det var spännande prktik.jag fick webbubildning och lärde mig via olika program om hur man hanterar skatteupplysning.
Fördelar
Jag lärde känna på nya kompisar.
Nackdelar
inga nackdelar
Arbetsplatskultur
Trygg och rolig arbetsmiljön samt familjärt arbetskollegor.
Skattehandläggare (Nuvarande anställd) –  Skövde16 april 2019
Jag vill inte ge en recension om min arbetsplats.
Det känns respektlös.
Hjälpte den här recensionen dig?JaNej 6Rapportera
Bra balans
Folkbokföringshandläggare (Tidigare anställd) –  Karlstad18 mars 2019
Mycket bra balans mellan jobb och privatliv.
Friskvårdbidrag.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
en dag
Handläggare (Tidigare anställd) –  Halmstad18 september 2018
stort eget ansvar där man arbetade i ett öppet landskap. fick även hjälpa till med andra uppgifter såsom arkivet. mycket telefonsamtal genomfördes under detta projekt.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 6Nej 1Rapportera
Gott arbetsklimat
Skattehandläggare utlandsskattekontoret (Nuvarande anställd) –  solna strand14 september 2018
Många bra interna kurser och mycket kunnig personal.
Ledningen är tyvärr inte den bästa och den personliga utvecklingen begränsad om ingen examen från universitet eller högskola finns.
Arbete som fungerar mycket bra i balans med fritiden.
Fördelar
friskvård
Nackdelar
Dåliga löner och dåligt ledarskap
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4NejRapportera
Arbetsplatskultur
det hände mycket i telefonkontakterna, så man var tvungen att försöka avsluta vissa samtal med klienterna man hade så bra som möjligt.
Jag var anställd via arbetsförmedlingen som extra resurs för arbetssökande. Jag lockades till detta jobb att via provision utföra så många samtal som möjligt med olika klienter under en dag. Det var bara två som fick anställning på arbetsplatsen i slutändan. Jag hörde inte till dom, tyvärr. Jag kände mig helt i händerna på arbetsförmedlingen denna tid. Men det är många år sedan nu. Provisionen innebar fast jobb. Jag hade inte rätt antal års utbildning för att få ett bättre jobb, så därför så var jag desperat att få jobba, fast det var på min a- kassa. Det kallades för Arbetspraktik, eller något. Jag hade många bollar i luften vid denna tid och jobbade som timanställd på flera företag samtidigt och då som städerska. Kan vara en hake för jag var inte lika mycket på Skatteverket. Men jag stämplade halvtid, för jag inte jobbat på heltid. Min a- kassa gick inte att leva på med en familj på två barn.
Fördelar
Lärde känna nya människor
Nackdelar
Inget fast jobb efter perioden
Arbetsplatskultur
Antagligen det statliga verk som har bäst utvecklad IT-verksamhet.
Programmering, systemering (Tidigare anställd) –  Solna kommun6 april 2018
Kännetecknas av en genomorganiserad verksamhet som täcker upp varje del
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 2Rapportera
Bra arbetsgivare
Revisor (Tidigare anställd) –  Solna kommun26 mars 2018
Det är ok jobba där om man vill ha det soft och få utvecklingsmöjligheter
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3Nej 1Rapportera
Arbetsplatskultur
Det var roligt att arbeta nära folk från olika kultur.
Skattehandläggare (Tidigare anställd) –  Södertälje19 mars 2018
Jag har jobbat på expeditionen med flera fina arbetskamrat. Mitt jobb var med folk från olika kultur.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 3NejRapportera
Great work place
IT Architect (Nuvarande anställd) –  Östersund2 februari 2018
Nice place to work. Few opportunities to develop new systems. Most people are working with old systems with older technologies. The culture with top steering is a little bit hard to change.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 9NejRapportera
Bra arbetsmiljö
Praktik på olika avdelningar. (Tidigare anställd) –  Västerås9 januari 2018
Det är att lära sig om skatt och moms i Sverige, och hur företag fungerar och skapa ett nytt företag.
Fördelar
Grattis frukost och Gym
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 2Nej 1Rapportera
Produktiv
Administratör (Tidigare anställd) –  Malmö6 december 2017
Här arbetade jag bara administrativt. Det var intressant att få se hur Skatteverket fungerar och hur ett äkta administrativt arbete ser ut. Jag lärde mig att koda i datorn, sortera mappar i arkivet och mappar i kontoret. Jag var även med på möten och fick se hur det går till och vad som ingår i hur Skatteverket fungerar. Det var väldigt trevliga kollegor och en bra arbetsmiljö, de som arbeta där var engagerade och intresserade i att lära mig om deras verksamhet.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 5Nej 2Rapportera
Arbetsplatskultur
Arbetsplatskultur, Arbetsplatsförhållanden, Arbetslivserfarenhet samt trivsel & rutin
En vanlig arbetsdag gick alltid väldigt fort, där man oftast arbetade i högt tempo med goda resultat i arbetet.
Samtidigt som både medarbetarna och ledningen var väldigt mån om god trivsel på arbetsplatsen, och att det var god balans mellan arbete och fritid för allas trivsel och måendes skull.

Arbetsuppgifterna var ofta väldigt varierande och ansvarstagande som gav mig väldigt många kunskaper och arbetslivserfarenheter som jag alltid kommer att ha användning av.
Arbetet i stort var väldigt passade för mig då jag har de egenskaperna som krävs för utredning, handläggnings och administrativa arbeten.
Jag är väldigt självgående och ansvarstagande, noggrann, strukturerad, samt driven och analytiskt lagd. Jag ser gärna resultat, effektivitet samt utveckling i arbetet. Samtidigt som jag har väldigt mån om god samarbetsförmåga i gruppen och jag är gärna var den som bidrar till arbetsglädje.

Arbetsklimatet, arbetsuppgifterna, arbetskamraterna samt ledningen trivdes jag oerhört bra med. De va aldrig några större konflikter medarbetarna eller ledning i mellan och man hade alltid roligt på arbetet med god sammanhållning, gott samarbete samt väldigt bra upplägg och planering oss medarbetare i mellan.
Fördelar
Väldigt trivsamt arbetsklimat och arbetsförhållanden. Givande kunskaper. Utbildning & friskvård.
Nackdelar
Ledningen kunde inte vidare eller fastanställa efter 2år.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 7NejRapportera
Arbetsplatskultur
Det var en viktig upplevelse.
Praktikant (Tidigare anställd) –  Stockholms Län1 november 2017
Mitt jobb var användbart som praktikant i skatteverket. Jag flyttade i alla delar av utlandkontor. Arbetsmiljön var underbar.
Fördelar
Ger mig en känsla av arbetssäkerhet.
Nackdelar
Lön är liten.
Great workplace
Client Services Consultant (Tidigare anställd) –  Västerviks kommun31 oktober 2017
- Administrated applications regarding the Swedish tax-reduction.
- Having personal contact with clients acting out concealing services. Great work force.
Arbetsplatskultur
Bra arbetsmiljö, bra moms kurser
Skattehandläggare (Tidigare anställd) –  Malmö12 oktober 2017
Fantastisk bra arbetsplats, lärde mig mycket om moms, bra arbetskamrater.
Fördelar
Flexibel arbetstid
Nackdelar
Vet ej
utvecklande arbetsplats.
Receptionist (Tidigare anställd) –  Solna kommun24 augusti 2017
Bra arbetsmiljö statlig.
Friskvårdsersättning.
Bra lön.
Bra arbetskamrater.
Bra chef.
Fördelar
bra förmåner, friskvårdstimme och friskvårdsersättning.
Hjälpte den här recensionen dig?Ja 4Nej 7Rapportera
Verifiera denna företagssida

Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Skatteverket. Vår community är redo att svara.

Ställ en fråga

3,8