Sjöbo Kommun

Recensioner från anställda på Sjöbo Kommun

Det var en produktiv arbetsplats med mycket som hände var man än jobbade.
Det var den bästa arbetsplatsen jag har varit på. Finns inget att klaga på. Arbetsplatsen och kollegerna var bara bäst och bara synd att jag fick sluta på grund av en flytt. När jag jobbade där så var det på deras olika boende och hemtjänsten och det gav mig så mycket. Det var så roligt att gå till jobbet varje dag och veta att den ena dagen inte var den andra lik. Det bästa med detta arbete var all trevliga och roliga människor jag träffade. För mig var inget svårt så det kan jag inte säga något om.
Fördelar
Fick sköta sig mycket själv
Nackdelar
Ibland var tiden knapp hos vissa brukare
När jag sommarjobbade inom administration och vaktmästeri för Sjöbo kommun fick jag chansen att både jobba med händerna och spendera tid inne på kontoret. Det var en skönt att få variation av det olika uppgifterna.
En kommun som vill satsa på framtiden.

Ledarskapet i själva kommunen är bra. Det behövs dock ses över på olika arbetsplatser - vilka är lämpade att leda och vilka är det inte. Behöver kanske fråga arbetstagarna om deras chefer - hur de är som ledare mm.

Det behövs kanske också fler och bättre förmåner för att locka fler till att vilja arbeta i kommunen.

En kommun som har tillgång till skön natur och ett bra kulturliv. Det finns en hel del för invånarna att göra på fritiden.
Fördelar
Natursköna omgivningar och många skolor/förskolor samt affärer
Nackdelar
Inte alltid att alla förmåner gynnar alla arbetstagare
Ställ en fråga om att jobba eller intervjua hos Sjöbo Kommun. Vår community är redo att svara.
Sjöbo Kommun recensioner per plats